2014-07-11, 19:53
Medlem
SoulAmazins avatar
Juve är alltså villiga att spendera 18 miljoner euro på en Morata med 1 år kvar på sitt kontrakt. Är det Marotta som börjar visa sitt rätta jag eller är det ett genidrag?
Citera
2014-07-11, 19:53
Medlem
För att kort förklara varför min elvaåriga son är eld och lågor. Varför jag ser fram emot en ny säsong med en viss bävan men framförallt lust.

Zeman gör en Kurt Olsson, ritar och förklarar:

https://www.youtube.com/watch?v=-HM8jT7whp8

Kortfattat; 4-3-3, trianglar, kanterna, rörelse, offensivt och aggressivt (även i försvarsspelet).

Uppställningen i Pescara i Serie B. Och vi kan uppskatta att spelarna som Zeman hade till sitt förfogande var fantastiska, alternativt gjordes fantastiska:

http://this11.com/boards/abB98wwae6.jpg

Laget som det eventuellt skulle kunna se ut. Många tycker nog att det skulla kunna vara vassare, men jag vill ha de lokala hjältarna på plan. Dock har jag svårt att få in Cossu i startelvan, även om han fick förlängt med ett år. Med all rätt. Moraliskt är han en gigant! Jag räknar med att man låter Pinilla lämna. Kanske, kanske också Astori...

Colombi

Pisano Del Fabro Astori Murru

Dessena Conti Ekdal

Sau Mancosu Ibarbo

Och återigen så anmäler italiens talanger sitt intresse att få tränas av Zeman. Capello från Bologna samt Longo och Benedetti från Inter är de senaste att ansluta. Alla riktigt stora talanger som spelat i diverse ungdomslandslag för Italien. Inte alls omöjligt att de tar en startplats.

Mancosu är inte klar, men det borde han bli även om Cagliari klarar sig fint utan honom så hade det varit vackert att han fick chansen i Serie A.

Dessutom de senaste grabbarna grus från primavera som flyttas upp:
http://www.cagliaricalcio.net/news/16104/loi-e-muroni-firmano-per-il-cagliari.html
http://www.cagliaricalcio.net/news/16089/barella-firma-con-il-cagliari.html

Dessutom har Cagliari köpt t ex Balzano från Pescara, som Zeman tidigare arbetat tillsammans med, och andra såklart. Cagliari som inte brukar vara aktiva på marknaden. Det är en revolution. En nystart. Men man försöker behålla rötterna, eftersom det är grunden. En blandning mellan ett fåtal gamla hjältar och många nya talanger som kommer dels utifrån, men också från organisationen. Att våga ge talanger chansen, med respekt för laget och publiken. Ekdal kommer att spela en huvudroll. Han har erfarenheten, men också en vansinnigt viktig position inom sättet som Zeman vil spela. Via kanterna. Ungdom och intelligens. Spelförståelse. Han kan blomma ut...

Och Zeman har onekligen Giulins förtroende. Han får de spelare som är möjliga och som han vill ha.

Om Zeman får ett par år kan detta bli fantastiskt. Om han får några månader och Conti & grabbarna grus vänder sig mot honom så blir det skit.

Conti är såklart en nyckelperson. Men han har haft Zeman som tränare då han spelade i Roma under 1990-talet. Han vet vad som gäller. Och jag hoppas att han vågar och vill. Handlar inte om hur duktig man är, vafan i helvete se på De Rossi, utan hur mycket man vågar och vill.
Citera
2014-07-11, 21:02
Medlem
Oj oj oj... så trötta ni kommer att bli på mig.

Skiter väl jag i.

Zeman!

http://www.youtube.com/watch?v=BD7PxQPKeZA

Jobbar innan jag på tisdag får återförena mig med familjen.

Jag är upphetsad eftersom jag nu kommer att åka tillbaka till min familj på den vackra ön. En aning bedrövad eftersom vi inte lyckats träffa tiden då Cagliari spelar vänskapsmatcher på ön. Trots att de är där under sju långa veckor så väljer Cagliari att spela boll i alperna. Vafan!

Vägen hem blir förmodligen via Florens, Venedig och Sappada. Sappada undrar ni? Japp det är där de jävla sarderna gömmer sig! Långt jävla uppe i alperna. De återvänder till den vackra ön ett par dagar efter att vi lämnar. Jävla stafettpinne...

Äh vafan vi får se.

Men jag har lovat min son att han ska få se Zeman. Jag har skrivit ett inløgg om då vi var i Florens under våren 2013. Fiorentina mot Roma. Stora lag och stora stjärnor. Men då vi bokade biljetterna var det Zeman som var huvudattraktionen. Man dumjävlarna pallade inte trycket. Pissarslen! Och vi missade.

Men nu jävlar.
Citera
2014-07-11, 23:11
Medlem
zachs avatar
Nu har förvisso vm varit över sen nån vecka tillbaka men då kom värmen istället, men all cred till er som förgyller oss passiva läsare. Framförallt brille. Naturligtvis inte för att det är just brille utan för att han skriver om zeman. Naturligtvis.
Skulle kunna skriva spaltmeter om honom och min kärlek till honom men lämnar det tillsvidare.

Hakar istället på trenden avdankade britter. Cole har förvisso en viss klass ändå, men själva grejen. Trenden. Roma har maicon på ena sidan, nu cole på andra sidan. Medan benatia horar ut sig för att få sätta sig på returflighten till england. Det hela är ovärdigt, rätt långt under vad som är anständigt och passande för calcio och dess självbild. Och ännu värre är ju supportrarnas glädje när kontraktet är signat. Herrejävlagud. Men absolut värst är ju faktumet att dom som satsar på 5 i 3 raggen är ju italiens tyngsta aktörer. Dom som vill vinna i europa. Men hur faaaan ska det va möjligt att slå lag med hjälp av motståndarnas ratade spelare?

Nästan inget va väl egentligen bättre för. Bortsett från calcion.

Men personligen tror jag conti jr får det tufft med bohemen. Han vill ju ha formbara spelare som lyder blint. Tror säkert att brist på karaktär/aktoritet kan ses som ett plus. Med zeman måste man gå all in. Tror man just där nånstans kan få problem i att få in conti i laget. För stor, för stark, för gammal och därmed för rutinerad för att inte köra huvudlöst a la zeman. Ungefär som de rossi.
Citera
2014-07-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Prandelli går alltså till Galatasaray av alla lag.

Hela historien känns bara... märklig. Från grandiosa planer om ett stort projekt som sträcker sig över flera år till ingenting på en natt. Jag får för mig att Prandelli använde VM-fiaskot som en språngbräda att undvika hela den där grejen. Han ville kanske inte ta tag i det?
Tragiskt. Galatasaray, vafan! Tror han blev trött på skiten med landslaget och insåg också att nästa stora mästerskap skulle ha behövts byggas kring andra individer är Buffon och Pirlo. Ett jobb som hade varit enklare att göra om laget gått långt i Brasilien, men i och med det tidiga uttåget i gruppspelet är han direkt satt under press, tror ärligt bara att han inte pallade bygga om igen. Roligare då att komma ut och känna pulsen i Europa med ett klubblag i Champions League, men Galatasaray? Kom igen.

https://pbs.twimg.com/media/BsVlpxQIMAAQAvq.jpg
Citera
2014-07-12, 21:24
Medlem
TheDarkKniggits avatar
På tal om misslyckade landslagsuppdrag, vart tar Capello vägen för världens bäst betalde förbundskapten kan väl knappast få fortsätta efter detta VM?
Känns som tiden har sprungit ifrån honom som den gjorde för Svennis. Fråga är om han har någon stolthet och väljer att lägga av innan han hamnar i typ Thailand eller börjar lobba för att ta över ett championship-lag med någon nyrik ägare. Att i alla fall sluta med flaggan på halv stång.
Citera
2014-07-13, 09:43
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tragiskt. Galatasaray, vafan! Tror han blev trött på skiten med landslaget och insåg också att nästa stora mästerskap skulle ha behövts byggas kring andra individer är Buffon och Pirlo. Ett jobb som hade varit enklare att göra om laget gått långt i Brasilien, men i och med det tidiga uttåget i gruppspelet är han direkt satt under press, tror ärligt bara att han inte pallade bygga om igen. Roligare då att komma ut och känna pulsen i Europa med ett klubblag i Champions League, men Galatasaray? Kom igen.[/url]
Prandelli har ju nästan gjort en grej av att vara en "mänsklig" tränare. Det kan man ju tycka vad man vill om, och fråga sig om det inte behövs lite mer distans och militaristisk ryggrad på den högsta nivån, men det känns hur som helst inte särskilt förvånande om han helt enkelt blev genuint ledsen och besviken när det lagbygge som sett så lovande ut under EM och Confederations Cup gradvis föll sönder och körde fast i leran.
Citera
2014-07-13, 18:36
Medlem
Pippo Inzaghi tar tag i Milan. Försöker återupprätta stil och respekt. Något som började försvinna då man skaffade ”problem-stjärnor” till lite eller inga pengar. Ronaldinhos festande och Mancinis våldtäkt kunde trots en svag tränare som Leonardo hanteras, eftersom de gamla hjältarna fanns kvar och kunde dominera omklädningsrummet. Då Ibra kom så tog han över. Samtidigt som de gamla hjältarna fasades ut. Men det var knappast den gamla Milanstilen. Vilket kanske var ok, för Ibra och Thiago Silva var briljanta och seriösa. Men de försvann plötsligt.

Och då fanns inget.

Bara en Balotelli som nu skulle stå för det nya. Som med erfarenhet och sin briljans skulle leda de unga talangerna och Milan till en ny era.

http://www.calciolab.com/wp-content/uploads/2013/01/Niang-Balo-El92.jpg

Ähh vafan i helvete. Behövs stil och respekt. Mot lagkamrater, mot fansen, mot tröjan och mot Calcio.

Från förra veckan, på Balotellis instagram:

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/76212000/jpg/_76212239_balotelli18948948948948.jpg

Så Pippo verkar ta situationen på allvar.

According to La Gazzetta dello Sport, Inzaghi has set some iron-clad rules during pre-season training.

The players are to wake at 7.45, be in the locker room by 8.15 and start training at 9.00.

There will be fines for turning up late and phones are banned both in the locker rooms and during meals.

http://www.football-italia.net/52007/inzaghi-lays-down-milan-law

Jag tror och hoppas att det blir en bra säsong för Milan.
Citera
2014-07-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tragiskt. Galatasaray, vafan! Tror han blev trött på skiten med landslaget och insåg också att nästa stora mästerskap skulle ha behövts byggas kring andra individer är Buffon och Pirlo. Ett jobb som hade varit enklare att göra om laget gått långt i Brasilien, men i och med det tidiga uttåget i gruppspelet är han direkt satt under press, tror ärligt bara att han inte pallade bygga om igen. Roligare då att komma ut och känna pulsen i Europa med ett klubblag i Champions League, men Galatasaray? Kom igen.

https://pbs.twimg.com/media/BsVlpxQIMAAQAvq.jpg
Han chansade med framförallt Balotelli, men också med Cassano. Då det inte höll, tappade han stödet från de tunga namnen Buffon, Pirlo, De Rossi, Barzagli…

Därför det snabba beslutet att avgå.

Men Turkiet?! Fanns ingen anledning att direkt kasta sig ut och börja jobba. Fanns ingen anledning till panik.

Men det kommer att bli tufft för efterträdaren. Mancini? Att få ihop viljorna igen. För Buffon och De Rossi kommer helt säkert att vara kvar. Risk att det blir fraktioner i laget, något som man alltid har lyckats undvika tidigare.
Citera
2014-07-14, 17:37
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Pippo Inzaghi tar tag i Milan. Försöker återupprätta stil och respekt. Något som började försvinna då man skaffade ”problem-stjärnor” till lite eller inga pengar. Ronaldinhos festande och Mancinis våldtäkt kunde trots en svag tränare som Leonardo hanteras, eftersom de gamla hjältarna fanns kvar och kunde dominera omklädningsrummet. Då Ibra kom så tog han över. Samtidigt som de gamla hjältarna fasades ut. Men det var knappast den gamla Milanstilen. Vilket kanske var ok, för Ibra och Thiago Silva var briljanta och seriösa. Men de försvann plötsligt.

Och då fanns inget.

Bara en Balotelli som nu skulle stå för det nya. Som med erfarenhet och sin briljans skulle leda de unga talangerna och Milan till en ny era.

http://www.calciolab.com/wp-content/uploads/2013/01/Niang-Balo-El92.jpg

Ähh vafan i helvete. Behövs stil och respekt. Mot lagkamrater, mot fansen, mot tröjan och mot Calcio.

Från förra veckan, på Balotellis instagram:

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/76212000/jpg/_76212239_balotelli18948948948948.jpg

Så Pippo verkar ta situationen på allvar.

According to La Gazzetta dello Sport, Inzaghi has set some iron-clad rules during pre-season training.

The players are to wake at 7.45, be in the locker room by 8.15 and start training at 9.00.

There will be fines for turning up late and phones are banned both in the locker rooms and during meals.

http://www.football-italia.net/52007/inzaghi-lays-down-milan-law

Jag tror och hoppas att det blir en bra säsong för Milan.

Tycker jag är bra, professionalismen sjönk verkligen när det gamla gardet försvann. Har länge tyckt det sett hopplöst ut men det ser lite ljusare ut nu efter att ha läst igenom ovanstående artikel samt denna:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/il-mercato-estivo-2014-aggazi-milans-forsta-nyforvarv-509148.aspx

Det finns en del odugliga kvar, men de har iallafall gjort sig av med flera: Matri, Birsa, Nocerino, Emanuelson, Amelia, Silvestre, Traoré, Coppola, Taarabt. Bara Robinho/Niang/Muntari/Essien som saknas från denna lista nu.

Hoppas Agazzi blir första målvakt, Abbiati är skadad varannan match och hans lägsta nivå är numera undermålig. Mittfältet ser väldigt tunt ut dock, speciellt nu när Montolivo är borta till jul typ.
Citera
2014-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
...
Hoppas Agazzi blir första målvakt, Abbiati är skadad varannan match och hans lägsta nivå är numera undermålig. Mittfältet ser väldigt tunt ut dock, speciellt nu när Montolivo är borta till jul typ.
Jag håller med om att Milan behöver förstärkning på målvaktssidan. Jag är dock ytterst tveksam till att Agazzi ska vara nummer ett i Milan.

Jag kritiserade honom i Cagliari, och ser inte att han är mannen som ska stå i ett lag som Milan. Vad hände med Marchetti? Skit samma för inte ens han borde vara med i diskussionen som nummer ett i Milan.

Föredetta Cagliari-målvakter, spektakulära och okonventionella räddningar, men också en osäkerhet som sprider sig till resten av försvaret.
Citera
2014-07-14, 22:44
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tycker jag är bra, professionalismen sjönk verkligen när det gamla gardet försvann. Har länge tyckt det sett hopplöst ut men det ser lite ljusare ut nu efter att ha läst igenom ovanstående artikel samt denna:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/il-mercato-estivo-2014-aggazi-milans-forsta-nyforvarv-509148.aspx

Det finns en del odugliga kvar, men de har iallafall gjort sig av med flera: Matri, Birsa, Nocerino, Emanuelson, Amelia, Silvestre, Traoré, Coppola, Taarabt. Bara Robinho/Niang/Muntari/Essien som saknas från denna lista nu.

Nog för att han egentligen kanske inte skall ta en plats i ett lag som Milan, men är det inte lite väl elakt att kalla Taarabt för oduglig efter den fina vårsäsong han ändå stod för? Kändes som en av få ljusglimtar i ett i övrigt deprimerande dåligt Milan.

Emanuelson har jag alltid gillat, en skön allround spelare som accepterar bänken så att han flyttat till Rom ser jag bara som positivt.

I övrigt kommer Milan bli spännande att följa, jag hoppas att man tar sig ut i Europa igen men är inte alls säker på att det kommer gå så fort. Svårt att säga såhär tidigt in på mercaton, men min känsla är att laget som kommer bli den positiva överraskningen är Milanos andra lag, Inter.

Men visst är Menéz och Alex två fina förstärkningar, även om den siste knappast lär hålla så många säsonger till.

Tänk ifall Milan skulle sälja Abate och Balotelli samt Honda.

Låt oss säga att man byter Abate + lite cash, säg 8 miljoner EUR mot Pastore. Sedan säljer man Balotelli och Honda och hämtar in Dzeko och Cerci. Dessutom en ny vänsterback, låt oss säga Criscito. Jovisst, det är lite väl optimistiskt, speciellt med tanke på hur inhämtade pengar spenderats under de senaste åren utav B&G, men det skulle verkligen ge ett intressant utgångsläge. Tänk bara:
Abbiati
De Sciglio-Alex-Rami-Criscito
Montolivo-De Jong
Cerci-Pastore-El Shaarawy
Dzeko

Ett grymt lag.

Men det kommer ju aldrig hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto