2014-07-06, 22:43
Medlem
Ny jänk mer eller mindre klar för Roma, DeAndre Yedlin närmare bestämt, direkt från Seattle. En ung högerback som inte bara marknadsför Roma till den amerikanska publiken, men som också kanske kan ta över efter Maicon om något år. Ingen aning om hur lovande den här spelaren är, i och med att han är amerikan och gick till just Roma är det ännu svårare att besvara den frågan. Läser också att någon i styrelsen i Roma även är från Seattle..

Dessutom ser han ut som en dammvippa. http://nbcprosoccertalk.files.wordpress.com/2013/04/deandre-yedlin.jpg?w=320
Citera
2014-07-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
...
Dessutom ser han ut som en dammvippa. http://nbcprosoccertalk.files.wordpress.com/2013/04/deandre-yedlin.jpg?w=320

Åh herregud. Varför?

Samtidigt som Storbritanniens enda bidrag till Calcio verkar vara på väg tillbaka till en plats där kvinnor inte ens vet vad en bidé är:

“Lafferty is sold as a result of a precise request from my Coach Beppe Iachini,” President Zamparini told Radio 24.

“He is an out-of-control womaniser, an Irishman without rules. He is someone who disappears for a week and goes on the hunt for women in Milan.

“He has two families with six children, he never trains, he’s completely off the rails. On the field he’s a great player, because he gave us everything he had and more.

“In terms of his behaviour, however, he is uncontrollable. My Coach told me he cannot sort this player out, so he has to go.”

http://www.football-italia.net/51176/palermo-lafferty-out-control
Senast redigerad av Brille68 2014-07-06 kl. 23:12.
Citera
2014-07-06, 23:32
Medlem
McKarlsons avatar
När brukar spelschemat komma ut?
Citera
2014-07-07, 09:42
Medlem
Villons avatar
Citat:
Yedlin hoppade ju in tidigt i matchen mot belgarna och var i mina ögon mycket bra och kanske USA:s största anfallsvapen i matchen. Mer wingback än riktig ytterback kanske, kändes mest som en högerytter i spelet. Kan även meddela att frisyren var nedtonad.

Med det inte sagt att han är Serie A-material, men det finns heller ingen anledning att vara överdrivet negativ.
Citera
2014-07-07, 12:47
Medlem
snillet_1s avatar
Prandelli går alltså till Galatasaray av alla lag.

Hela historien känns bara... märklig. Från grandiosa planer om ett stort projekt som sträcker sig över flera år till ingenting på en natt. Jag får för mig att Prandelli använde VM-fiaskot som en språngbräda att undvika hela den där grejen. Han ville kanske inte ta tag i det?
Citera
2014-07-07, 15:59
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ny jänk mer eller mindre klar för Roma, DeAndre Yedlin närmare bestämt, direkt från Seattle. En ung högerback som inte bara marknadsför Roma till den amerikanska publiken, men som också kanske kan ta över efter Maicon om något år. Ingen aning om hur lovande den här spelaren är, i och med att han är amerikan och gick till just Roma är det ännu svårare att besvara den frågan. Läser också att någon i styrelsen i Roma även är från Seattle..

Yedlin var, som någon skrev tidigare, på planen för USA mot Belgien och såg riktigt frejdig och härlig ut i sitt spel. Full fart längs högerkanten och mycket av de farliga lägena som USA då skapade kom genom just Yedlin. Han såg spännande ut. Långt ifrån färdig, men spännande.

Nu kommer han väl dessutom att vara utlånad till just Seattle till och börja med (har jag för mig iaf)? Så jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid att det är en amerikan i just det här fallet utan istället fokusera på att det är en stor talang. För Sabatini verkar ha fått något slags dille på att knyta till sig talanger och verkar köra stenhårt på det. Jag fattar helt ärligt inte grejen. Talang efter talang knyter man till sig samtidigt som det finns brister i truppen att fokusera på istället.

Missförstå mig inte nu. Klart man som klubb ska knyta till sig talanger. Men inte ett överflöd av dom och i synnerhet inte när fokus bör ligga på att förstärka A-truppen inför säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...

Samtidigt som Storbritanniens enda bidrag till Calcio...

Inte längre. Ashley Cole klar för Roma...

Som jag var inne på ovan så blir jag förvirrad av Romas mercato hittills. Antingen värvar man unga spelare som man lånar ut direkt och som förmodligen aldrig kommer sätta sin fot i A-laget. Eller så letar man free transfer som Ashley Cole och Samuel Eto'o.

Men jag får lita på att Sabatini vet vad han gör. Men jag kan inte se hur Roma på något sätt ska bli bättre till nästa säsong om jag kollar värvningarna hittills. Den enda riktigt intressanta värvningen hittills är turken och talangen Salih Uçan från Fenerbache. Men han kommer ju också lånas ut till och börja med.

Tur att det är ett tag kvar till säsongen startar ändå.
Citera
2014-07-07, 18:29
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Romas mercato ser ju hittills ut som en riktig storsatsning... om värvningarna hade gjorts för 4-5 år sedan typ.

Extra surt att ett av mina största hatobjekt i Ashley Cole (A-hole) nu skrivit på. Den här säsongen kommer bli en katastrof det känner jag lång väg.
Men man får väl hoppas att Sabatini knyter ihop säcken till slut.
Citera
2014-07-07, 21:47
Medlem
Jag är tämligen hopplös när det gäller mercato. Och jag är ganska nöjd med Cagliaris viktigaste nyförvärv, Zeman. Och kanske också Giulini...

Men vad är det med Sassuolo och Juventus. Något jag säkert borde veta, men...
Citera
2014-07-07, 23:22
Medlem
Di Stefano dog idag.

Vi har en tradition i tråden att hylla hjältar. Jag försökte igår att få in en koppling till Calcio.

Samtidigt som det känns lite billigt att forcera in en ”italian connection” så kan vi åtminstone konstatera att hans pappa var italienare. Som många av Argentinas och även Uruguays befolkning finns där en förbindelse. Något man kan se i kulturen. Fotbollskulturen.

En av de riktigt stora.
Citera
2014-07-10, 22:09
Medlem
Calogeros avatar
Alexis Sanchez är nu officiellt klar för Arsenal. Tråkigt för Conte och Juventus som verkligen dreglade efter chilenaren. Nu får man rikta in sig mot annat håll, just nu känns Iturbe hetast. Måste ändå säga att det är positivt när Serie A stjärnorna stannar i landet istället för att flytta till Paris. Hernanes gick till Inter, Iturbe lär skriva på för Juventus och Cerci kommer att välja Roma eller Milan. Helt klar en positiv utveckling.

Fast samtidigt så samlas hela Premier Leagues pensionärsförening på flygplan mot Italien. Vidic, Ashley Cole och Evra. Visst, duktiga spelare allihopa, och jag tror att just Vidic kommer visa sig vara en nyttig värvning för Inter, men visst känns det rätt sunkigt?
Citera
2014-07-10, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Fast samtidigt så samlas hela Premier Leagues pensionärsförening på flygplan mot Italien. Vidic, Ashley Cole och Evra. Visst, duktiga spelare allihopa, och jag tror att just Vidic kommer visa sig vara en nyttig värvning för Inter, men visst känns det rätt sunkigt?
Oerhört sunkigt, tyvärr. Man får hoppas på att det blir en kortlivad trend.

EDIT: Det ryktas om Evra till Juventus. Ännu en pensionerad PL-spelare i så fall...
Senast redigerad av U-Fig 2014-07-10 kl. 23:38.
Citera
2014-07-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Alexis Sanchez är nu officiellt klar för Arsenal. Tråkigt för Conte och Juventus som verkligen dreglade efter chilenaren. Nu får man rikta in sig mot annat håll, just nu känns Iturbe hetast. Måste ändå säga att det är positivt när Serie A stjärnorna stannar i landet istället för att flytta till Paris. Hernanes gick till Inter, Iturbe lär skriva på för Juventus och Cerci kommer att välja Roma eller Milan. Helt klar en positiv utveckling.

Jag håller med.

Finns ingen anledninga att köpa fd stjärnor från PL. Nu vet jag inte om så är fallet eftersom jag följer ligan på distans.

Men det positiva och viktiga är att man lyckas behålla talangerna inom landet. Det tjänar alla på.

vafan i helvete, tänk Zeman! Tänk alltid Zeman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in