Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Ny jänk mer eller mindre klar för Roma, DeAndre Yedlin närmare bestämt, direkt från Seattle. En ung högerback som inte bara marknadsför Roma till den amerikanska publiken, men som också kanske kan ta över efter Maicon om något år. Ingen aning om hur lovande den här spelaren är, i och med att han är amerikan och gick till just Roma är det ännu svårare att besvara den frågan. Läser också att någon i styrelsen i Roma även är från Seattle..
Dessutom ser han ut som en dammvippa.
http://nbcprosoccertalk.files.wordpress.com/2013/04/deandre-yedlin.jpg?w=320
Yedlin var, som någon skrev tidigare, på planen för USA mot Belgien och såg riktigt frejdig och härlig ut i sitt spel. Full fart längs högerkanten och mycket av de farliga lägena som USA då skapade kom genom just Yedlin. Han såg spännande ut. Långt ifrån färdig, men spännande.
Nu kommer han väl dessutom att vara utlånad till just Seattle till och börja med (har jag för mig iaf)? Så jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid att det är en amerikan i just det här fallet utan istället fokusera på att det är en stor talang. För Sabatini verkar ha fått något slags dille på att knyta till sig talanger och verkar köra stenhårt på det. Jag fattar helt ärligt inte grejen. Talang efter talang knyter man till sig samtidigt som det finns brister i truppen att fokusera på istället.
Missförstå mig inte nu. Klart man som klubb ska knyta till sig talanger. Men inte ett överflöd av dom och i synnerhet inte när fokus bör ligga på att förstärka A-truppen inför säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
...
Samtidigt som Storbritanniens enda bidrag till Calcio...
Inte längre. Ashley Cole klar för Roma...
Som jag var inne på ovan så blir jag förvirrad av Romas mercato hittills. Antingen värvar man unga spelare som man lånar ut direkt och som förmodligen aldrig kommer sätta sin fot i A-laget. Eller så letar man free transfer som Ashley Cole och Samuel Eto'o.
Men jag får lita på att Sabatini vet vad han gör. Men jag kan inte se hur Roma på något sätt ska bli bättre till nästa säsong om jag kollar värvningarna hittills. Den enda riktigt intressanta värvningen hittills är turken och talangen Salih Uçan från Fenerbache. Men han kommer ju också lånas ut till och börja med.
Tur att det är ett tag kvar till säsongen startar ändå.