2014-06-24, 18:56
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAore
Jag var på Jazzhusets håkanförfest kvällen/natten innan konserten och där var det ett filmcrew och filmade med typ "Håkan Hellström på Ullevi" presspass dinglandes runt halsen! Så någonting kommer ju att komma iallafall!

Helst av allt vill jag ha en live-dvd. Om jag måste välja alltså, helst tar jag både dokumentär och live-dvd.
Jag hade tråkigt en dag, så jag satt och laddade ner dom "bästa" versionerna av alla låtar på youtube och döpte dom i rätt ordning som spellistan var. Så nu kan jag kika på konserten igen när jag vill
Citera
2014-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Helst av allt vill jag ha en live-dvd. Om jag måste välja alltså, helst tar jag både dokumentär och live-dvd.
Jag hade tråkigt en dag, så jag satt och laddade ner dom "bästa" versionerna av alla låtar på youtube och döpte dom i rätt ordning som spellistan var. Så nu kan jag kika på konserten igen när jag vill

Du har ingen lust att dela med dig av spellistan på YouTube?
Citera
2014-06-24, 23:01
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj

Vet inte om det är Azpers, men denna finns annars :
http://www.youtube.com/watch?v=CXQ7M...rI-tgiE2RKgiQu

Har dock inte kollat kvalitén på klippen ännu.
Citera
2014-06-25, 18:31
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj

Hehe visste inte ens att man kunde skapa sådana spellistor på youtube
utan jag laddade ner filmerna fysiskt till datorn och döpte dom manuellt. Det finns lite bättre versioner än den spellistan som är länkad här ovanför.
Citera
2014-06-26, 09:48
Medlem
Jag kommer bli grymt besviken om det inte släpps en ren live dvd. Och när jag säger besviken så menar jag besviken.

Musikdokumentärer kan bli så förutsägbara, jag ser framför mig unga fans som klär sig i sjömanskostym, gråter och köar i en vecka. Inget fel på er ungdomar, ni är härliga, men den rapporteringen har jag redan följt i tidningarna innan spelningen ägde rum. Klart att jag skulle se en eventuell dokumentär men det jag verkligen vill är att se spelningen i sin helhet med bra ljud och bild. Det absolut värsta skulle vara om det bara blev en dokumentär, då gråter jag. Särskilt om det är korta klipp från spelningen inbakad. Sånt är en styggelse. Hör ni det produktionsbolaget! (som jag tar för givet läser allt på internet som skrivs om Ullevi )

PS Glöm inte att nominera Håkan till Rockbjörnen för årets liveartist, årets spelning och bästa fansen.
Citera
2014-06-26, 11:45
Medlem
Tittade på produktionsbolagets Facebook-sida. Där finns ett par bilder, en som är från en trolig soundcheck på Ullevi och en från vad som ser ut som en replokal. Vi får hoppas det är tänkt som extramaterial till en live dvd
Citera
2014-06-27, 00:59
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Grumpy i full produktion av Håkan Hellströmdokumentär
Känns ju inte direkt som att det blir både en dokumentär OCH en separat live-dvd, snarare att de packar in några låtar i dokumentären (givetvis inte alla dock). Väldigt tråkigt om så nu blir fallet, hade verkligen trott och hoppats på en live-dvd. Skulle kännas så konstigt att inte släppa en, om de nu har hela konserten filmad.
Citera
2014-06-27, 10:56
Medlem
rokkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Känns ju inte direkt som att det blir både en dokumentär OCH en separat live-dvd, snarare att de packar in några låtar i dokumentären (givetvis inte alla dock). Väldigt tråkigt om så nu blir fallet, hade verkligen trott och hoppats på en live-dvd. Skulle kännas så konstigt att inte släppa en, om de nu har hela konserten filmad.
Jag tror den blir som Broder Daniel Forever 2008 ungefär.
Att dom följer hans väg till Ullevi med rep osv sen några få låtar från konserten.

Jag vet inte vad jag tycker om att det antagligen inte blir någon live dvd..
Kan inte låta bli att se charmen i att konserten i sin helhet inte ska upplevas igen.
Citera
2014-07-12, 18:21
Medlem
Azpers avatar
Jeppe Wikström som var en av fotograferna som följde Håkan under konsertdagen spelade upp en digital inspelning av Valborg från Ullevi under sitt sommarprat i P1 idag.

Jag klippte ut låten och laddade upp den åt er alla!

http://cl.ly/2u432s0L2A29

Håll till godo!
Citera
2014-07-13, 01:46
Medlem
sofungs avatar
Citat:
Jeppe Wikström som var en av fotograferna som följde Håkan under konsertdagen spelade upp en digital inspelning av Valborg från Ullevi under sitt sommarprat i P1 idag.

Håll till godo!

Åh, tack snälla snälla du! <3
Citera
2014-07-13, 16:33
Medlem
tvantenns avatar
Citat:

Håll till godo!
Tack som fan för den! Helt jävla fantastiskt!
Citera
2014-08-09, 08:26
Medlem
sofungs avatar
Nån som kollat på boken om Ullevi än? Vad tycker ni? Min lär dyka upp på måndag i brevlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in