2014-07-12, 03:14
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Jag trivs som fisken i vattnet här! Det finns fi*ta så att det räcker å blir över.

I dina drömmar.

Citat:
Ja, jag vet vad du tycker om snubben. Och du har problem med honom. Det är ett hat som bottnar i rädsla, vilket gäller i princip alla här på tråden. Jag skulle inte vilja träffas av tsunamivågen av An*ers raseri.

I dina drömmar.

Citat:
Sedan får ni gå igenom ett dussintals kriminellt psykisk sjuka och farliga patienter, som är vänner till An*er. Jag har hört att han stiftat bekantskap med en del där inne....

I dina drömmar.

Citat:
Nu är det väl dags att sammanfatta diskussionerna på den här tråden med en fråga: Vart vill alla komma egentligen?

Jag och många fler, vill att fanskapet aldrig någonsin ska få en ärlig chans ute i samhället. Håll honom för fan inlåst så länge som möjligt och ge honom ordenligt med stryk. Ofta och länge.

Citat:
Jo, jag vet att han skulle kunna ha ihjäl dig utan att blinka. I alla fall om han nu är så jävla farlig som alla påstår.

I dina drömmar. Folk menar inte att han är farlig för människor. Det borde väl du tillochmed du fatta? Dom menar att han är farlig för djuren. Skärpning nu. Byfåne.
Citera
2014-07-12, 13:04
Medlem
Men lilla du, Pattayarules.

Du behöver inte känna dig så hotad. Jag sa att jag vet att han skulle kunna ha ihjäl dig utan att blinka. I alla fall om du aktivt skulle gå in och på något sätt hindra honom att leva sitt liv, är jag ganska säker på. Det innebär inte att han gör det bara för att du slänger glåpord mot honom och uttrycker ditt hat gentemot honom på ett forum, då han med största sannolikhet läser detta. Jag är ganska säker på att han inser att friheten han har inte är värd att göra dig något mot dig i onödan.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-12 kl. 13:06.
Citera
2014-07-12, 13:09
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Men lilla du, Pattayarules.

Du behöver inte känna dig så hotad. Jag sa att jag vet att han skulle kunna ha ihjäl dig utan att blinka. I alla fall om du aktivt skulle gå in och på något sätt hindra honom att leva sitt liv, är jag ganska säker på. Det innebär inte att han gör det bara för att du slänger glåpord mot honom och uttrycker ditt hat gentemot honom på ett forum, då han med största sannolikhet läser detta. Jag är ganska säker på att han inser att friheten han har inte är värd att göra dig något mot dig i onödan.
Så, är det någon utskrivning i sikte för den lilla pissmyran?
Citera
2014-07-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
Sätter 1000 spänn på att du inte kan styra upp det här för du är ett litet obetydligt kryp som skiter ner dig när det gäller, och det gör det nu!

Du uppmanar förresten till brott. Jag tror att han fattar att han skulle åka dit om han nappar på ditt bete. Skulle han nappa på det så skulle du antagligen få hjärtsvikt och ringa polisen direkt.
Citera
2014-07-12, 13:17
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Du uppmanar förresten till brott. Jag tror att han fattar att han skulle åka dit om han nappar på ditt bete. Skulle han nappa på det så skulle du antagligen få hjärtsvikt och ringa polisen direkt.
Nä. Tror inte han fattar det, eftersom han är efterbliven.
Citera
2014-07-12, 14:21
Medlem
Neromechas avatar
För att vara ärlig tror jag att JA skulle vara den som skulle ringa polisen i fråga. När han blev konfronterad med att vara djurplågaren i Lerum så bröt han ihop och började gråta ut inför *alla* människor, och sen förnekade han och sen erkände han allt.

Han kunde ha blånekat, och då varit en fri man idag.

Tror också att det där med katterna snarare var ett symptom på en känsla av maktlöshet, och att det är tveksamt om han hade kunnat attackera snygga tjejer (han skulle ha kunnat försökt, men tror inte han hade nog med is i magen).
Citera
2014-07-12, 14:34
Medlem
Neromechas avatar
Sen vet jag om att JA i sina fantasier säkert (fortfarande) föreställer sig att han är Ed Gein eller Ted Bundy, som ett sätt att kompensera för upplevd (och äkta) svaghet. Jag tror att den identitetskonstruktionen varit ytterst destruktiv för JA, och han kommer inte bli frisk från sina demoner förrän han beslutar sig om att skapa en positiv identitet.

JA's arrogans är en kompensation för hans verkliga oförmåga att projicera karisma och visa ledarskap, och detta är precis som Elliot Rodger ett fall där personens Internet-persona är en helt annan än vad människan naturligt uppvisar i ett socialt sammanhang. Detta är inte ovanligt med personer som har aspergerproblematik, som kan kontrollera vad de släpper igenom och visar via internet med helt annan typ av kontroll.

Samtidigt tror jag inte hatet mot JA bidrar till att göra samhället till en bättre plats, eller till att göra JA till en bättre person eller till att få katterna tillbaka. JA har inte varit dömd till fängelse, utan till rättspsykiatrisk vård. Detta innebär att han bedömts så pass psykiskt sjuk att han inte ses som ansvarig i samma bemärkelse som en icke psykiskt sjuk person görs.

Jag rekommenderar både JA och hans hatare att titta på roliga, uppbyggliga klipp på youtube, som klipp med Bill Hicks, George Carlin och the Umbilical Brothers.
Citera
2014-07-12, 14:41
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Notera ordvalen "ynkligt och patetiskt".

Jag tror inte ni skulle tyckt likadant om han var 2 meter lång, vägde 150 kg muskler, hade rakad skalle, skägg och satanisttatueringar. Och om han hade ryckt på axeln och inte brutit samman, gråtit och ångrat sig. Ni skulle inte tyckt om honom, men det skulle inte vara samma hat.

Jag skrev detta inlägg tidigare i morse. Men blev tvungen att ändra lite i texten. Ber om ursäkt.

Det här kommer låta drygt. Men det är inte alls meningen och jag hoppas du tolkar det på rätt sätt.

Jag kan inte tala för alla. Men jag tycker du har fel där. Oavsett storlek och utseende på gärningsmannen så skulle det inte spela någon roll för vare sig mig, eller människor i min närhet. Jag tycker det är så fruktansvärt patetiskt att på internet och i verkliga livet, framhäva hur häftig och tuff man och vilka farliga kompisar man har Men just för att fylla i statistiken så vill jag berätta att vi har misshandlat större människor för mindre anledningar än det som Joel gjort. Det finns människor som behöver ett ordentligt järnrör i knäskålen. Och Joel Ander är en utav dom. Folk ska inte tro att dom kan komma undan hur som helst när dom har gjort något riktigt fel. Speciellt inte för att dom är 2 meter långa, väger 150 kg muskler, har rakade skallar, skägg och satanisttatueringar.

Men för att vara realistisk. Det beror med all säkerhet på vilket umgänge man växt upp i, och vilka värderingar man har.
Majoriteten av svenska folket går runt och knyter i stället handen i fickan. Men man ska inte dra alla över en kant.

Hatet gentemot Joel bygger inte på hans mindre kroppshydda.
Det är hans personlighet som är totalt blåst blandat med hans gärningar som gör mig fullkomligt galen av raseri.
Hur han hånar folk, hur överlägsen han tror han är. Hur han skryter. Hur han försöker framställa sig. Hur feg han är osv.

Han ångrar inte vad han gjort. Han grät inte för vad han gjorde.
Han grät för att han åkte fast. Han grät för att han ville komma undan. Han grät för att han var rädd.

Utifrån Bernandos inlägg får man en perfekt och klar bild utav Joel och hur han fungerar. In i det sista spelade han ett spel. Hans sista inlägg på den användaren så försöker han med hjälp av en ledsen smiley och lena ord bedyra sin oskuld

(FB) Djurplågare lös i Lerum

Han försöker med målande beskrivning verkligen komma undan. Denna "farliga" och "smarta" individ. Denna "övermänniska"

(FB) Djurplågare lös i Lerum

Jag gillar hans ord som tex: Herregud, fruktansvärt och hemskheter.

Lite skillnad mot detta inlägg:

(FB) Fantiserar om att bli seriemördare..

eller detta:

Men min favorit är denna. Där han skriver hur lätt han tycker det är att komma undan:

Den här tråden har vaknat till liv igen, för att jag och många fler, vill att fanskapet aldrig någonsin ska få en ärlig chans ute i samhället. Håll honom för fan inlåst så länge som möjligt och ge honom ordenligt med stryk. Ofta och länge.
Citera
2014-07-12, 15:16
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Jag skrev detta inlägg tidigare i morse. Men blev tvungen att ändra lite i texten. Ber om ursäkt.

Det här kommer låta drygt. Men det är inte alls meningen och jag hoppas du tolkar det på rätt sätt.

Jag kan inte tala för alla. Men jag tycker du har fel där. Oavsett storlek och utseende på gärningsmannen så skulle det inte spela någon roll för vare sig mig, eller människor i min närhet. Jag tycker det är så fruktansvärt patetiskt att på internet och i verkliga livet, framhäva hur häftig och tuff man och vilka farliga kompisar man har Men just för att fylla i statistiken så vill jag berätta att vi har misshandlat större människor för mindre anledningar än det som Joel gjort. Det finns människor som behöver ett ordentligt järnrör i knäskålen. Och Joel Ander är en utav dom. Folk ska inte tro att dom kan komma undan hur som helst när dom har gjort något riktigt fel. Speciellt inte för att dom är 2 meter långa, väger 150 kg muskler, har rakade skallar, skägg och satanisttatueringar.

Den här tråden har vaknat till liv igen, för att jag och många fler, vill att fanskapet aldrig någonsin ska få en ärlig chans ute i samhället. Håll honom för fan inlåst så länge som möjligt och ge honom ordenligt med stryk. Ofta och länge.

Vad jag ser när jag ser JA är en omogen pojke som försöker hitta en identitet och försökte få ut uppdämd frustration. En maktlös människa som kände sig osynlig och alienerad. Det kanske skulle varit bättre för hans identitetsutveckling (och billigare för skattebetalarna) om han blånekat, fått stryk av några grannar en mörk kväll, och sen flyttat till annan ort.

JA's allsmäktighetsfantasier är ju en kompensation för en känsla av maktlöshet, vilket följer av den utsatthet som både aspergerproblematik och aspergerdiagnos ger. Barn och ungdomar (och Joel var fortfarande ungdom då han begick sina brott) med asperger löper högre risk att drabbas av psykiska problem och depression. Joels hatfantasier riktade in sig mot unga kvinnor, men följde det klassiska mönstret med anknytningssvårigheter som sen urartar till känsla av ensamhet och isolering som leder till hat.

JA är som du säger (och som jag säger) hatad för att han är liten, svag och feg men projicerar en bild av att vara nåt slags "evil genius".

Jag vet inte om JA under nån period var utsatt för mobbing, men helt klart behövde han mer hjälp än han fick innan kattmorden. Och psykvården i det här landet verkar mest handla om att stoppa i barn piller, snarare än att lära dem att bli känslomässigt mogna individer. När det gäller barn med aspergerproblematik så verkar vården i Sverige dessvärre mena att alla aspergare har samma framtidsförutsättningar som Smirre* och därmed ha gett upp om dem.

* = Smirre Kirax
Citera
2014-07-12, 15:26
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Vad jag ser när jag ser JA är en omogen pojke som försöker hitta en identitet och försökte få ut uppdämd frustration. En maktlös människa som kände sig osynlig och alienerad. Det kanske skulle varit bättre för hans identitetsutveckling (och billigare för skattebetalarna) om han blånekat, fått stryk av några grannar en mörk kväll, och sen flyttat till annan ort.

JA's allsmäktighetsfantasier är ju en kompensation för en känsla av maktlöshet, vilket följer av den utsatthet som både aspergerproblematik och aspergerdiagnos ger. Barn och ungdomar (och Joel var fortfarande ungdom då han begick sina brott) med asperger löper högre risk att drabbas av psykiska problem och depression. Joels hatfantasier riktade in sig mot unga kvinnor, men följde det klassiska mönstret med anknytningssvårigheter som sen urartar till känsla av ensamhet och isolering som leder till hat.

JA är som du säger (och som jag säger) hatad för att han är liten, svag och feg men projicerar en bild av att vara nåt slags "evil genius".

Jag vet inte om JA under nån period var utsatt för mobbing, men helt klart behövde han mer hjälp än han fick innan kattmorden. Och psykvården i det här landet verkar mest handla om att stoppa i barn piller, snarare än att lära dem att bli känslomässigt mogna individer. När det gäller barn med aspergerproblematik så verkar vården i Sverige dessvärre mena att alla aspergare har samma framtidsförutsättningar som Smirre* och därmed ha gett upp om dem.

* = Smirre Kirax
Mig gör det inget om han kostar en slant inlåst på psyket resten av sitt liv.

Jag är rätt säker på att någon eller några kommer ge sig på honom om han någonsin kommer ut, så för hans hälsa är det nog säkrast han får sitta inlåst.
Citera
2014-07-12, 15:41
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Mig gör det inget om han kostar en slant inlåst på psyket resten av sitt liv.

Jag är rätt säker på att någon eller några kommer ge sig på honom om han någonsin kommer ut, så för hans hälsa är det nog säkrast han får sitta inlåst.

Det gör inte mig något heller, rent i allmänhet. Jag är ingen anhörig och jag är inte JA i fråga. Mina värderingar är dock att trots att onda handlingar existerar (och onda var de handlingar som JA gjorde) så kan inte individer per definition vara onda.

Problemet är att ifall alla resonerade som JA-hatarna så skulle vi återvända till den typ av mobbrättvisa som rådde under medeltiden, då folk upptrissade varandra till sadistiska straff mot verkliga och anklagade förbrytare. I många länder - i synnerhet i den muslimska världen - utmäts brutala straff, genom klanråd och mobbar. Det är mer demokratiskt kanske, men det är inte rättssäkert.

Är det någon av hatarna i denna tråd som själva förlorat sin katt till Joel Ander?

Jag tror att precis som katterna fungerade som en ventil för JA så fungerar denna tråd som ventil för att få ut frustrationen över att flickvännen är jobbig, över att nån har ont i ryggen, om att nån är osäker på om de kan få det jobb de kan behöva, om att nån har ångest över framtiden. JA blir bara ett accepterat mål.

Vilket är synd då vi talar om en man som kommer få ett helvete att bygga upp en positiv framtid åt sig själv och som knappast är en makthavare. Dessutom har han redan en neurologisk och psykisk problematik under allt detta, och lever i ett land där det är acceptabelt att bestraffa folk på ett socialdarwinistiskt sätt för att de har "osynliga handikapp".

Om ni ska vara arga på någon, rikta er ilska istället mot personer eller institutioner som faktiskt påverkar era liv på ett negativt sätt, istället för mot en maktlös syndabock som underhåller sig med fantasier.

Den enda personen som förekommer i den här tragedin som jag tycker är värd respekt är A****** Au****, som verkligen - trots dåliga förutsättningar med barn i tidig ålder - lyckats uppnå sina drömmar och skapa ett bra liv åt sig själv. Hon förlorade ju katten *jao till JA's sadistiska mordturné, konfronterade honom (han ljög), och valde sen att förlåta honom. Hon sade till och med till medierna som intervjuade henne att "Jag vet om vem gärningsmannen är. Han är mycket sympatisk, men har problem."

Såg att hon var kompis med JA's alt-konto medan det fanns. Vet inte om de var öppna med det eller om det var fråga om stalking från JA's sida.
Citera
2014-07-12, 15:45
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Det gör inte mig något heller, rent i allmänhet. Jag är ingen anhörig och jag är inte JA i fråga. Mina värderingar är dock att trots att onda handlingar existerar (och onda var de handlingar som JA gjorde) så kan inte individer per definition vara onda.

Problemet är att ifall alla resonerade som JA-hatarna så skulle vi återvända till den typ av mobbrättvisa som rådde under medeltiden, då folk upptrissade varandra till sadistiska straff mot verkliga och anklagade förbrytare. I många länder - i synnerhet i den muslimska världen - utmäts brutala straff, genom klanråd och mobbar. Det är mer demokratiskt kanske, men det är inte rättssäkert.

Är det någon av hatarna i denna tråd som själva förlorat sin katt till Joel Ander?

Jag tror att precis som katterna fungerade som en ventil för JA så fungerar denna tråd som ventil för att få ut frustrationen över att flickvännen är jobbig, över att nån har ont i ryggen, om att nån är osäker på om de kan få det jobb de kan behöva, om att nån har ångest över framtiden. JA blir bara ett accepterat mål.

Vilket är synd då vi talar om en man som kommer få ett helvete att bygga upp en positiv framtid åt sig själv och som knappast är en makthavare. Dessutom har han redan en neurologisk och psykisk problematik under allt detta, och lever i ett land där det är acceptabelt att bestraffa folk på ett socialdarwinistiskt sätt för att de har "osynliga handikapp".

Om ni ska vara arga på någon, rikta er ilska istället mot personer eller institutioner som faktiskt påverkar era liv på ett negativt sätt, istället för mot en maktlös syndabock som underhåller sig med fantasier.

Den enda personen som förekommer i den här tragedin som jag tycker är värd respekt är A****** Au****, som verkligen - trots dåliga förutsättningar med barn i tidig ålder - lyckats uppnå sina drömmar och skapa ett bra liv åt sig själv. Hon förlorade ju katten *jao till JA's sadistiska mordturné, konfronterade honom (han ljög), och valde sen att förlåta honom. Hon sade till och med till medierna som intervjuade henne att "Jag vet om vem gärningsmannen är. Han är mycket sympatisk, men har problem."

Såg att hon var kompis med JA's alt-konto medan det fanns. Vet inte om de var öppna med det eller om det var fråga om stalking från JA's sida.
Tror inte alls på din teori att JA är nån slags rebound för frustrationer.

Folk tycker helt enkelt han är ett creep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in