2014-07-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Just sönerna lär väl inte kosta så mycket? Men att A och R överhuvudtaget lyckades med sin ansökning utifrån hedersvåld (om det stämmer) när hennes egen släkt fanns i Sverige är desto märkligare. Och det paret lär väl kosta i alla upptänkliga bemärkelser.

Att ta sig in eller ut ur Gaza nu lär vara mission impossible. Och tyvärr lär väl Hamas gå stärkta ur det här i relation till Fatah. Så det är möjligt att biofamiljen har asylskäl utifrån det. Ca en vecka pågick flygattackerna 2012 om jag minns rätt.
H ur mycket per barn och per månad får det familjehem som har sönerna NÅGON? kostar inte så mycket!!! minst 10 000 per barn tror jag,
Citera
2014-07-11, 21:13
Medlem
Denna klan är mer tärande än närande för Sverige, enligt mig.
Citera
2014-07-11, 22:13
Medlem
Jag gissar att frun i Gaza ber till högre makter att gubben kommer att drälla runt mycket länge hos sina släktingar i Sverige. Äntligen råder fred inom familjen och hon kan fokusera på det som är viktigt. Att familjen undkommer fara, mår bra och har mat för dagen.

Och jag instämmer i att det suger verkligen att mina hårt inarbetade skattepengar ska gå till denna skitsmörja.
Om någon kommer på en brilljant idé hur man kan låsa in/förvara dessa mycket egotrippade narcissistiska män som ställer till med ett sådant onödigt lidande och elände världen över så är jag beredd att betala t o m lite till i skattepengen.
Men då ska man även ha någon förvaring av dessa korkade fruntimmer som sväljer allt som dessa idioter hittar på
Citera
2014-07-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag gissar att frun i Gaza ber till högre makter att gubben kommer att drälla runt mycket länge hos sina släktingar i Sverige. Äntligen råder fred inom familjen och hon kan fokusera på det som är viktigt. Att familjen undkommer fara, mår bra och har mat för dagen.

Och jag instämmer i att det suger verkligen att mina hårt inarbetade skattepengar ska gå till denna skitsmörja.
Om någon kommer på en brilljant idé hur man kan låsa in/förvara dessa mycket egotrippade narcissistiska män som ställer till med ett sådant onödigt lidande och elände världen över så är jag beredd att betala t o m lite till i skattepengen.
Men då ska man även ha någon förvaring av dessa korkade fruntimmer som sväljer allt som dessa idioter hittar på

Det är verkligen mycket elände som kvinnor kan drabbas av när de behandlas som handelsvaror och inte får välja man själva. Denna hemska nutidssaga började med en kvinna, Madi som levde med en man, Rami som valde henne för hon var en inträdesbiljett för honom och klanen till Sverige. Mannen slog kvinnan, han körde henne till COOP för att stjäla och i övrigt levde han ungkarlsliv. Det fanns inga pengar att ha ett normalt liv, ett hushåll där man tar hand om barnen.

Sedan är det skitfarsan som skickar iväg sin dotter till dessa släktingar som misshandlar henne tills hon avlider av skadorna. Det är en stor släkt i övrigt, men alla struntar i om hon har det bra. De ser att hon blir upplärd att stjäla, blir misshandlad och går hungrig.

Och nu har vi frun i Gaza som påstås inget veta. Men antagligen är hon fly förbannad på sin man och njuter av sin kvinnofrid, och har lugn och ro medan mannen dräller i Sverige, och vill pressa skadestånd och asyl.
Citera
2014-07-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
H ur mycket per barn och per månad får det familjehem som har sönerna NÅGON? kostar inte så mycket!!! minst 10 000 per barn tror jag,

Det stannar inte där, det kostar att ha offentliga försvarare och att den familjen tar upp socialarbetares tid, och antagligen kommer PBU med psykologer och kuratorer kopplas in.

Det kommer bli utredningar och terapi, samtal och kontaktpersoner som är med på bevakade umgängestillfällen, och det kommer krav på hemspråk och allt dessa kravmaskiner kommer upplysas om att de har rätt till.

Och alla dessa personer i socialsvängen ska ha reseersättning och betalt för tidspillan. Det suger att betala skatt!
Citera
2014-07-12, 09:40
Medlem
...och när jag säger korkade fruntimmer tänker jag främst på den bedrövliga socialtjänsten som borde ha kunskapen i sitt yrke att skilja ut ett offer från en förövare.

Jag tror att det kan vara en bra idé att införa löneavdrag på dom tjänstemän som så uppenbart inte skött sitt jobb.
Tjänstemannen ska kunna förklara för närmaste chef hur hen gjorde sin bedömning baserat på ...osv. Och har man inte skött sig enligt gällande rutiner - då blir det löneavdrag eller i värsta fall sparken.

Dvs skola, socialtjänst, polis, migrationsverk
Är det inte väldigt tyst från migrationsverket? Eller har jag missat ngt?
Citera
2014-07-12, 09:49
Medlem
Citat:
...och när jag säger korkade fruntimmer tänker jag främst på den bedrövliga socialtjänsten som borde ha kunskapen i sitt yrke att skilja ut ett offer från en förövare.

Jag tror att det kan vara en bra idé att införa löneavdrag på dom tjänstemän som så uppenbart inte skött sitt jobb.
Tjänstemannen ska kunna förklara för närmaste chef hur hen gjorde sin bedömning baserat på ...osv. Och har man inte skött sig enligt gällande rutiner - då blir det löneavdrag eller i värsta fall sparken.

Dvs skola, socialtjänst, polis, migrationsverk
Är det inte väldigt tyst från migrationsverket? Eller har jag missat ngt?
Återskapa tjänstemannaansvar...de ska bli av med jobbet !Läkare prickas ! men tjänstemannen ,fy fan.Det gäller soc, invandrar v . polis!
Citera
2014-07-12, 10:18
Medlem
Citat:

Om jag inte minns fel så kostar det nog mer än 10.000 kr i månaden att placera barn i familjehem. Jag vet iaf att för ett helt gäng år sen (typ 15-20 år sedan) kostade i runda slängar 1000-1500 per dygn, men det beror nog på om familjehemmet är ett företag eller anställda av kommunen.
Citera
2014-07-12, 11:50
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zweetz
Om jag inte minns fel så kostar det nog mer än 10.000 kr i månaden att placera barn i familjehem. Jag vet iaf att för ett helt gäng år sen (typ 15-20 år sedan) kostade i runda slängar 1000-1500 per dygn, men det beror nog på om familjehemmet är ett företag eller anställda av kommunen.

Jag hittade en pdf från 2011, men om man räknar upp kostnaderna/ersättningarna med ungefär 1,5% per år så får man kanske hyfsat dagsfärska siffror?

Direktlänk till pdf:

http://www.familjehemmensriksforbund.se/downloads/SKMBT_C45212062709200.pdf
Citera
2014-07-12, 13:26
Medlem
Ang. inköp, upphandlingar, kostnader i kölvattnet av en viss klans etablering i Sverige

Med vilka aktörer har Karlskrona kommun (i samband med "familjevård", "terapi" och i samband med placering/placeringar av barn i familjehem RAMAVTAL?

Hur mycket inköp från EXTERNA aktörer får socialförvaltningen i Karlskrona göra?

Jag befarar att det blir mycket kostsamt för vanliga medborgare samtidigt som andra (t ex psykoterapeuter, barnplaceringsbranschen och bisysslande kommunanställda tjänstemän) tjänar grova pengar på eländet.
Citera
2014-07-12, 13:41
Medlem
Citat:

Drälla runt hos släktingar???Vid Y*r*s begravning dök det upp en stor man med namnet *ln*jj*r boende med familj i Lyckeby! På hans FB-sida foton fanns att se 1 bild från när kistan bars ut ....1 bild på biopappan i frisörsalongen.........men inte nu längre....är man inte vän längre med biopappan ???eller?
Citera
2014-07-12, 14:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Drälla runt hos släktingar???Vid Y*r*s begravning dök det upp en stor man med namnet *ln*jj*r boende med familj i Lyckeby! På hans FB-sida foton fanns att se 1 bild från när kistan bars ut ....1 bild på biopappan i frisörsalongen.........men inte nu längre....är man inte vän längre med biopappan ???eller?

Eller så läser "man" på Flashback... vill kanske inte bli involverad i våra spekulationer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in