Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-07-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Vadå och? Menar att det inte bara handlar om en valundersökning och vips så har man ett land. Det är mycket mer komplicerad process än så. Sedan bryr jag mig inte ett dugg om kurderna får ett land, så länge det är inom gränserna för regionala styret man bestämde efter Saddams fall och inte all mark som man passat på att ockupera och plundra nu. Hur dåligt än Maliki's regering har betett sig (subjektivt enligt Barzani) så är det oerhört dålig stil och omoget av Barzani att göra så. Det är girigheten som styr, inget annat.
Återigen, ni sprang som fegisar och lämnade marken som ni ockuperade och KRG fyllde i tomrummet innan ISIS han göra det. Säg inte plundra, säg skydda befolkningen från ISIS. Det är just det som peshmerga gör just nu tillskillnad från irakiska armen. Peshmerga riskerar sitt eget liv för befolkningen i dom områdena som man nyligen tagit över.

Vad gäller plundra så har ni även här er själva att klaga på och ingen annan. Det är ert handlande som drivit KRG till självständig oljeexport. Man måste försörja arbetarna som man anställt och då kan inte envåldshärskaren Maliki bryta mot konstitutionen och vägra ge KRG sin andel av den gemensamma budgeten. Det var det han gjorde och konsekvensen blev det här som du kallar plundring.

Det är inte girighet som styr, det är karma. Karma is a bitch, karma comes back. Nu kommer karma tillbaks och Maliki får skylla sig själv.

Bara för att göra en poäng. Samtidigt som Maliki strypte KRG budget så kunde KRG strupa vattentillförseln till resten av Irak. Man gjorde det inte, för man ville inte att vanligt folk (bönder) skulle bli drabbade. Varför kunde inte Maliki ha samma vett?
Citera
2014-07-12, 02:41
Medlem
Isis är ett hot mot shiiterna och har inget med kurderna att göra.

Kolla på dessa bilder där ett självständigt Kurdistan finns med:

Islamic State på arabiska: http://4.bp.blogspot.com/-DPrrrd1jX24/U597XWTztKI/AAAAAAAAEfg/DVzANjAGGO4/s1600/caliphate.png

Islamic State på engelska: http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2014/07/isis-caliphatemap.jpg

Citera
2014-07-12, 02:52
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deppshit
Återigen, ni sprang som fegisar och lämnade marken som ni ockuperade och KRG fyllde i tomrummet innan ISIS han göra det. Säg inte plundra, säg skydda befolkningen från ISIS. Det är just det som peshmerga gör just nu tillskillnad från irakiska armen. Peshmerga riskerar sitt eget liv för befolkningen i dom områdena som man nyligen tagit över.

Vad gäller plundra så har ni även här er själva att klaga på och ingen annan. Det är ert handlande som drivit KRG till självständig oljeexport. Man måste försörja arbetarna som man anställt och då kan inte envåldshärskaren Maliki bryta mot konstitutionen och vägra ge KRG sin andel av den gemensamma budgeten. Det var det han gjorde och konsekvensen blev det här som du kallar plundring.

Det är inte girighet som styr, det är karma. Karma is a bitch, karma comes back. Nu kommer karma tillbaks och Maliki får skylla sig själv.

Bara för att göra en poäng. Samtidigt som Maliki strypte KRG budget så kunde KRG strupa vattentillförseln till resten av Irak. Man gjorde det inte, för man ville inte att vanligt folk (bönder) skulle bli drabbade. Varför kunde inte Maliki ha samma vett?

Så du tror verkligen att Peshmerga gick in för att skydda befolkningen? Är det därför Barzani säger att de aldrig kommer lämna områderna de tagit över? Är han så orolig över befolkningen? Nu senast skickade man Peshmerga till oljeplattformar i Kirkuk, kickade ut de arabiska arbetarna och ersatte dem med Kurdiska. Kom igen, sluta vara så blåögd. Det är girighet som styr. Det är Barzani gör kan liknas vid att råna en nedslagen person i syfte att "ge pengarna till fattiga". Ser du analogin? Angående budgeten så borde du gå tillbaka och se anledningen till varför KRG inte gavs hela summan av andelen som "dem" borde fått (utifrån bestämda villkor). Sedan ditt påstående att stänga av vattnet är verkligen över gränsen som endast IS förmodligen skulle kunna göra.

Du kan även sluta klumpa mig ihop med Irak, irakiska armén, shiiter, bla bla... Jag tillhör inget utav dessa och kommer aldrig göra det. Jag är endast till hälften från mellanöstern, och inte ens den delen är muslim, så mina åsikter är objektiva och rättvisa.
Citera
2014-07-12, 02:57
Medlem
Citat:
Så du tror verkligen att Peshmerga gick in för att skydda befolkningen? Är det därför Barzani säger att de aldrig kommer lämna områderna de tagit över? Är han så orolig över befolkningen? Nu senast skickade man Peshmerga till oljeplattformar i Kirkuk, kickade ut de arabiska arbetarna och ersatte dem med Kurdiska. Kom igen, sluta vara så blåögd. Det är girighet som styr. Det är Barzani gör kan liknas vid att råna en nedslagen person i syfte att "ge pengarna till fattiga". Ser du analogin? Angående budgeten så borde du gå tillbaka och se anledningen till varför KRG inte gavs hela summan av andelen som "dem" borde fått (utifrån bestämda villkor). Sedan ditt påstående att stänga av vattnet är verkligen över gränsen som endast IS förmodligen skulle kunna göra.

Du kan även sluta klumpa mig ihop med Irak, irakiska armén, shiiter, bla bla... Jag tillhör inget utav dessa och kommer aldrig göra det. Jag är endast till hälften från mellanöstern, och inte ens den delen är muslim, så mina åsikter är objektiva och rättvisa.

Trams, du vet inget om Mellanöstern.
Senast redigerad av Whitez 2014-07-12 kl. 03:55.
Citera
2014-07-12, 03:08
Bannlyst
Citat:

Malikiregimen har haft 7-8 år på sig att implementera artikel 140, ifall man hade följt den irakiska konstitutionen (vilket Maliki och hans gelikar uppenbarligen inte gör) så hade man inte haft dispyten om dom disputerade områdena. Alla med någorlunda hög IQ fattar varför ni inte vill implementera artikel 140.
Citera
2014-07-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitez
Isis är ett hot mot shiiterna och har inget med kurderna att göra.

Kolla på dessa bilder där ett självständigt Kurdistan finns med:

Islamic State på arabiska: http://4.bp.blogspot.com/-DPrrrd1jX24/U597XWTztKI/AAAAAAAAEfg/DVzANjAGGO4/s1600/caliphate.png

Islamic State på engelska: http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2014/07/isis-caliphatemap.jpg

The proclamation of a caliphate on the first day of Ramadan has shattered the comfortable setup of 1916 known as the Sykes-Picot agreement and threatens to call into question the borders of modern-day states in the region. http://carnegieeurope.eu/2014/07/10/do-not-belittle-islamic-state/hfj6

Dom vill inte att västvärlden/kristendomen ska diktera över den islamiska världen. Sykes-picot är något som blivit påtvingade på folken i området och dom anser att dom själva kan bestämma hur dom vill organisera sina stater. Just på den här punkten så kan jag hålla med om. Kurderna bör själva bestämma om dom vill tillhöra något som skapades ur ett brittiskt protektorat från början av 1900-talet. Vem fan är dom (britter) att bestämma kurder eller andra folks öde?

ISIS har hittills mest stridit med kurder i Rojava, men jag vet inte hur det är nu när dom tagit över 1/3 av Irak.
Citera
2014-07-12, 03:28
Medlem
Citat:

Till att börja med. Jag till skillnad från dig döljer inte vem jag är anhängare till. Jag vet inte varför du helt plötsligt börjat distansera dig från dom du är anhängare till, men jag gissar på att det har att göra med dom senaste diskussionerna om Malikiregimens syn på 9 åriga flickor.

Du måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. Peshmerga skyddar befolkningen till skillnad från Irakiska militären. KRG tänker inte lämna ifrån sig något i dom disputerade områdena för att dom tänkt utföra ett referendum som inte Maliki villat göra på 8 år som KAF1583 även nämnde.

Maliki regimen har ju inte implementerat artikel 140, han har inte lämnat tillbaks områdena som han enligt konstitutionen skulle göra. Nu begär du att KRG ska lämna tillbaks dessa områden till Irak? Fattar du vad vi menar nu med dagdrömmeri?

Du har dock missat en sak vad gäller dom där 2 oljefälten i Kerkuk. Utkickandet av centralmaktens anstälda personal skedde i samband med att man inte kom överens vid förhandlingsbordet. Så om det nu är en nedslagen person som man rånar, så var han medveten om att han skulle bli rånad om han inte gav eftergifter. Det är inte smart att vara girig när man inte är i position att vara girig. Sedan så har jag inte läst någonstans att dessa arbetare skulle ha ersatts av kurder.

Är det på gränsen till vad ISIS skulle göra? KRG gjorde det inte. Maliki gjorde dock det mot dom statligt anställda i KRG. Han var på gränsen till ISIS. Fattar du min poäng nu andra gången gillt?
Senast redigerad av deppshit 2014-07-12 kl. 03:31.
Citera
2014-07-12, 04:32
Medlem
Citat:

Jag stör mig på att ni shiiter pratar om Kirkuk som om Khomeinis mamma prostituera sig och köpte Kirkuk för pengarna och vi snodde det ifrån er?

Kirkuk tillhör folket i Kirkuk och ingen annan, ni skägg-hundar har inget att säga i fallet. Folket kan hälla bensin och bränna hela staden om de så vill. Så hållkäften snälla för ett referendum kommer hållas och folket i Kirkuk får bestämma sitt öde.
Citera
2014-07-12, 06:05
Medlem
Talibanerna vill inte vara en del av Isis, men en liten del har gått med.

ISIS chief lived in Kabul during Taliban rule
http://www.pajhwok.com/en/2014/07/11/isis-chief-lived-kabul-during-taliban-rule

Taliban to ISIS: Set up council to resolve conflicts
http://www.asianage.com/international/taliban-isis-set-council-resolve-conflicts-725

Pakistani Taliban Group Allegedly Joins ISIS
http://voiceofrussia.com/us/news/2014_07_10/Pakistani-Taliban-Group-Allegedly-Joins-ISIS-9313/
Citera
2014-07-12, 09:48
Medlem
Shiiter dödar sunniter i "Irak".

Massmord på sunnifångar i Irak

Irakiska säkerhetsstyrkor och milisgrupper kopplade till regeringen verkar ha utomrättsligt dödat minst 255 fångar i sex olika städer och byar sedan den 9 juni, enligt människorättsgruppen Human Rights Watch (HRW). En stor majoritet av säkerhetsstyrkornas och milisernas medlemmar är shiamuslimer medan de dödade fångarna var sunnimuslimer.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/massmord-pa-sunnifangar-i-irak_3741166.svd
Citera
2014-07-12, 15:59
Medlem
Vad säger ni http://mellanosternbladet.wordpress.com/2014/07/12/edward-snowden-avslojar-isis-ledare-tranad-av-israel/
Citera
2014-07-12, 16:40
Medlem
KRG har börjat gräva längst gränsen mot den nyblivna staten IS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in