2014-07-10, 19:28
Medlem
Det här är en ganska kul "approach" som jag har funderat på ett tag.
Låt oss säga att jag ser någon snygg tjej som jag tycker har sexiga ben, och att jag gärna vill tala om det för henne.
Jag bestämmer mig för att sköta saken på enklast möjliga sätt, och går helt enkelt fram till henne och säger typ "du alltså, jäklar vilka snygga ben du har", följt av ett lekfullt leende.
Sen går jag bara därifrån och låtsas som ingenting.

Hur skulle det här tas emot, tror ni?
Jag är säker på att tjejen skulle ta det som en kul komplimang om man sköter det på ett snyggt sätt, alltså att man ser allmänt vänlig ut och bara går fram och säger det för att göra henne glad.
Citera
2014-07-10, 19:30
Medlem
Kör på det. Tror hon tycker det är ganska kul att få en komplimang över något som man kanske inte får komplimanger för dagligen. Det värsta som kan hända är att du får ett "tack", det bästa... vem vet vart ni kan ta det till?
Citera
2014-07-10, 19:31
Medlem
Fast tjejer som har snygga ben vet ju redan om det. Vad är syftet?
Varför ska du gå där ifrån?
Citera
2014-07-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Kör på det. Tror hon tycker det är ganska kul att få en komplimang över något som man kanske inte får komplimanger för dagligen. Det värsta som kan hända är att du får ett "tack", det bästa... vem vet vart ni kan ta det till?
Hehe ja, jag ska nog tamigsjutton testa det där när jag börjar på mitt universitet i höst igen.
Jag är egentligen inte ute efter någonting särskilt, men om tjejen plötsligt blir nyfiken på mig så är ju det givetvis bara positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Fast tjejer som har snygga ben vet ju redan om det. Vad är syftet?
Varför ska du gå där ifrån?
Äh jag vet inte, det skulle mest vara kul att göra det, bara för att se deras reaktion.
Sen är det alltid trevligt med litet kravlös sexuell spänning.

Sen är det väl kanske inte så vanligt att en främmande kille helt morskt traskar fram och ger en komplimang av det slaget, så jag gissar att tjejens reaktion skulle se ut ungefär så här:

""
"Ehm, tack "
"Vad var det där..?!"
*tänker igenom scenariot en stund*
"...haha... "
Senast redigerad av Mikael861 2014-07-10 kl. 19:46.
Citera
2014-07-10, 19:44
Medlem
endures avatar
Jag sade: "Ursäkta, ta inte det här på fel sätt, men... jag tycker du har sjukt sexiga ben!".

Det gick hur bra som helst, tog inte ens numret utan vi gick direkt in på ett café för hon hade inget speciellt för sig.

Hade jag inte tagit numret och gått därifrån hade det varit lite gay imo.
Vi är ju ändå män, och de flesta män tycker kvinnor är sexiga
Citera
2014-07-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Jag sade: "Ursäkta, ta inte det här på fel sätt, men... jag tycker du har sjukt sexiga ben!".

Det gick hur bra som helst, tog inte ens numret utan vi gick direkt in på ett café för hon hade inget speciellt för sig.

Hade jag inte tagit numret och gått därifrån hade det varit lite gay imo.
Vi är ju ändå män, och de flesta män tycker kvinnor är sexiga
Hehe ja, exakt.
Jag ser egentligen ingenting fel i att ge främmande tjejer lite mer "sexiga" komplimanger av det här slaget, det handlar väldigt mycket om att säga det på ett fint sätt.
Sen är ju en komplimang över någons ben inte riktigt lika "extremt" som att kommentera exempelvis deras bröst, så det fungerar ju ganska bra.

En annan kul komplimang skulle ju också kunna vara "du går väldigt vackert".
Senast redigerad av Mikael861 2014-07-10 kl. 19:52.
Citera
2014-07-10, 19:52
Medlem
Katzyns avatar
Eh, jag skulle bli förolämpad och äcklad.

Jag gillar givetvis inte att du tar dig rätten att stå och bedöma mig när jag gör mina ärenden som om jag vore ett stycke kött. Jag kan emellertid inte hindra mig. Men att du skulle komma och BERÄTTA om detta du gjort för mig och förvänta dig en positiv reaktion på det är kaskadspya.

Nej, det vore inte kul. Nej, jag skulle inte bli glad, skulle bli grymt irriterad.
Citera
2014-07-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Jag gillar givetvis inte att du tar dig rätten att stå och bedöma mig när jag gör mina ärenden som om jag vore ett stycke kött. Jag kan emellertid inte hindra mig. Men att du skulle komma och BERÄTTA om detta du gjort för mig och förvänta dig en positiv reaktion på det är kaskadspya.

Nej, det vore inte kul. Nej, jag skulle inte bli glad, skulle bli grymt irriterad.
Men när man går fram till en tjej och flirtar med henne så har man ju redan stått och bedömt hennes attraktionsgrad, och flirtande är egentligen ofta bara ett maskerat sätt att säga "du är läcker som fan".
Citera
2014-07-10, 19:55
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Men när man går fram till en tjej och flirtar med henne så har man ju redan stått och bedömt hennes attraktionsgrad, och flirtande är egentligen ofta bara ett maskerat sätt att säga "du är läcker som fan".

Ja exakt? Jag kan inte hindra dig från att stå och bedöma min attraktionsgrad, men tanken på att du gör det gör mig förbannad och äcklad.
Citera
2014-07-10, 19:56
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:

Beror ju på om det är Brad Pitt som kommer fram eller inte.
Citera
2014-07-10, 19:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Beror ju på om det är Brad Pitt som kommer fram eller inte.

Alltså om den riktiga Brad Pitt kom fram till mig på gatan skulle jag givetvis bli chockad nog att inte ge samma reaktion som normalt.

Om du bara menar "snygg kille" så nej, faktiskt är det nästan värre om det är en riktigt snygg kille, för då antar jag att han är en självgod jävel dessutom.
Citera
2014-07-10, 20:02
Medlem
Citat:
Alltså om den riktiga Brad Pitt kom fram till mig på gatan skulle jag givetvis bli chockad nog att inte ge samma reaktion som normalt.

Om du bara menar "snygg kille" så nej, faktiskt är det nästan värre om det är en riktigt snygg kille, för då antar jag att han är en självgod jävel dessutom.

Är du en tjock gris som är med i ManshatarKlubbenKrossaKulor ?
Vem skulle inte bli glad av att någon ger en positiva kommentarer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in