Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-11, 15:01
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
,
Det vore intressant att ha iaktagit JHs beteende till JN och JA, började hon äta skräpmat och bli mer självdestruktiv för att JA gjort slut?

Ja, det är ganska vanligt med tröstätande när man blivit dumpad.... och även tröstdrickande som också gör att man går upp i vikt. Eller så gör man tvärtom, man bantar ned sig, gör sig extra snygg och går ut och träffar nya tjejer/killar för att visa vad exet missar. Båda metoderna är egentligen destruktiva men vanligtvis så går det över efter någon eller några månader. Jag tror JH "gått ned sig" på grund av detta samt att hon sålt hästarna (vilket var hennes motion). Hon ser onekligen bättre ut på de lite äldre bilderna. Samtidigt så är det ingen extrem förändring, några kilon och osminkad. Det behöver inte betyda så mycket egentligen. Hade jag inte känt till att hon mådde dåligt så hade jag kanske bara tänkt att hon blivit mer "bekväm" av sig.
Citera
2014-07-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Ja, det är ganska vanligt med tröstätande när man blivit dumpad.... och även tröstdrickande som också gör att man går upp i vikt. Eller så gör man tvärtom, man bantar ned sig, gör sig extra snygg och går ut och träffar nya tjejer/killar för att visa vad exet missar. Båda metoderna är egentligen destruktiva men vanligtvis så går det över efter någon eller några månader. Jag tror JH "gått ned sig" på grund av detta samt att hon sålt hästarna (vilket var hennes motion). Hon ser onekligen bättre ut på de lite äldre bilderna. Samtidigt så är det ingen extrem förändring, några kilon och osminkad. Det behöver inte betyda så mycket egentligen. Hade jag inte känt till att hon mådde dåligt så hade jag kanske bara tänkt att hon blivit mer "bekväm" av sig.

LL hade mer framgång nu, såg bättre ut, tog hennes drömkille. Sen så hade LL bättre jobb, bättre lön och en Ford Mustang. LH hade nog taskig ekonomi, for runt i den skruttiga bilen och kanske var tvingad vara kvar i ett förhållande då hon inte hade råd att flytta.
Citera
2014-07-11, 18:59
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
LL hade mer framgång nu, såg bättre ut, tog hennes drömkille. Sen så hade LL bättre jobb, bättre lön och en Ford Mustang. LH hade nog taskig ekonomi, for runt i den skruttiga bilen och kanske var tvingad vara kvar i ett förhållande då hon inte hade råd att flytta.

Nja, JH var bra mycket mindre än LL ändå, minst 10 kg lättare i och med deras längdskillnader, så JA hade nog inget emot tjejer som inte var smala. LL hade dessutom lagt upp en hel del citat på nätet som handlar om att "stora" tjejer är vackra osv. Det var underförstått att LL ansåg sig själv vara en mullig tjej (och stolt).
Jobbet behöver nödvändigtvis inte vara bättre heller och jag vet inte om JH var så intresserad i bilar. Det LL höll på med imponerar nog mer på killar än på tjejer. Jag hade inte velat ha hennes jobb, jag avskyr tekniska grejer och föredrar att jobba med människor. En snygg bil vore kul men det är inget jag skulle bli avis på om en annan tjej ägde. Bilar är en statuspryl för killar, inte tjejer.
Jag tror egentligen JH bara var svartsjuk på LL för att LL hade JA, avundsjuk tror jag knappast. De verkar ha varit två helt vanliga tjejer, den ena var inte en mobbad tjockis och den andra en rik supermodell, så att hålla sig till att JA var den som orsakade hatet mellan dem tycker jag känns mest troligt.
Citera
2014-07-11, 19:12
Medlem
Snobbs avatar
BTW, jag har funderat på det här med JA. Vi vet så lite om honom. Vad har han som får två tjejer att bråka om honom sådär? Som snällt står ut med att han säger att han inte kan välja vilken tjej han vill ha osv. Jag försöker förstå men har inget att gå på. För mig låter det som om båda tjejerna hade dåligt självförtroende för annars så skulle man inte tolerera sånt där.
Citera
2014-07-11, 19:33
Medlem
Citat:
BTW, jag har funderat på det här med JA. Vi vet så lite om honom. Vad har han som får två tjejer att bråka om honom sådär? Som snällt står ut med att han säger att han inte kan välja vilken tjej han vill ha osv. Jag försöker förstå men har inget att gå på. För mig låter det som om båda tjejerna hade dåligt självförtroende för annars så skulle man inte tolerera sånt där.

Tror inte att han har något särskilt som får tjejer att bråka om honom. Tror bara att han är oärlig och träffar båda utan att tjejerna har vetskap om detta. Detta är inget ovanligt och förekommer hur ofta som helst. Och har han verkligen sagt till flickorna att han inte kan välja? Eller är det något han sagt till kompisar och andra personer.
Citera
2014-07-11, 19:52
Medlem
Citat:

Jag har sett fotot på honom och antingen har han gott om pengar, snygg bil, är jävligt vältränad eller grymt välhängd. För tjejer brukar ju inte direkt gå efter de trevliga och snälla killarna.....
Citera
2014-07-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Tror inte att han har något särskilt som får tjejer att bråka om honom. Tror bara att han är oärlig och träffar båda utan att tjejerna har vetskap om detta. Detta är inget ovanligt och förekommer hur ofta som helst. Och har han verkligen sagt till flickorna att han inte kan välja? Eller är det något han sagt till kompisar och andra personer.

Har det framkommit att han varit oärlig och haft dem båda samtidigt? Den uppfattningen har inte jag fått. Jag läste nånstans att när det var "uppehåll" i relationen med den ena, så träffade han den andra. Om det var "uppehåll" med JH eller LL minns jag inte.
Citera
2014-07-11, 20:22
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Vad grundar du det på att Jonna skulle ha varit intresserad av JA? Hon kanske bara avskydde båda två och ville att LL skulle försvinna och att JA skulle åka dit för det. Hur vet man ens att Jonna har varit ihop med JA? Vem har sagt det? Det enda jag vet är att Jonna hade skrivit en lapp till JA: lycka till med ditt förhållande med Lovisa.
Citera
2014-07-11, 20:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad grundar du det på att Jonna skulle ha varit intresserad av JA? Hon kanske bara avskydde båda två och ville att LL skulle försvinna och att JA skulle åka dit för det. Hur vet man ens att Jonna har varit ihop med JA? Vem har sagt det? Det enda jag vet är att Jonna hade skrivit en lapp till JA: lycka till med ditt förhållande med Lovisa.
Om hon hade velat sätta dit JA var det bara att lämna kroppen i lägenheten. Städandet talar för att hon ville skydda JA.
Citera
2014-07-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Det har väl mer eller mindre framgått från poliskällan eller tidningarna eller vad det nu var att hon och JA dejtat eller vad man kan kalla det och att när dem haft uppehåll/inte träffats eller någonting så har han valt att träffa Lovisa igen.
Citera
2014-07-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Har det framkommit att han varit oärlig och haft dem båda samtidigt? Den uppfattningen har inte jag fått. Jag läste nånstans att när det var "uppehåll" i relationen med den ena, så träffade han den andra. Om det var "uppehåll" med JH eller LL minns jag inte.

Enligt som jag förstått det så ska JA och Lovisa ha känt varandra sedan ngn gång i tonåren och sen börjat dejta eller någonting, sen har han börjat träffa Jonna och när dem gjort slut/haft uppehåll eller något så har Lovisa kommit tillbaka in i hans liv och detta kunde inte Jonna acceptera.
Citera
2014-07-11, 20:33
Medlem
Angående "triangeldramat" mellan Jonna, Lovisa och JA och de kvinnor/tjejer/damer/tanter här som skrivit och inte kan förstå.

Jag har en vän som i slutet av 90 - talet och början på 00 - talet hade 5 stycken tjejer som han hoppade mellan gällande sex mm, alla tjejerna kände till varandra men istället för att konfrontera honom så kände dem konkurrens och gjorde allt för honom för att han skulle välja just dem.

En tjej kunde sova över och spendera morgonen där, diska osv och sen gick hon hem och då kunde nästa tjej dyka upp under eftermiddagen och ha sex och sen kanske hon skulle iväg på kvällen så då dök en tredje tjej upp över natten.

Han hade möjlighet att ha det på detta sätt och han använde sig av den möjligheten, och tjejerna var arga på varandra, snackade skit om varandra, bråkade och hade sig men dem lämnade honom ifred från konfrontationer.

Mina upplevelser är att det är mer vanligt än man tror att tjejer med ofta dåligt självörtrodende accepterar att ha det på detta sättet och hoppas att han ändå förr eller senare ska välja just henne.

En normalt funtad tjej borde istället bett honom välja och om han inte kunnat göra det borde hon tacka för sig, det finns X antal miljoner andra killar där ute som inte träffar flera tjejer samtidigt som dem istället skulle kunna få men nej, dem hänger upp sig på just denna enda kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in