2014-07-11, 19:41
Medlem
Moltas666s avatar
Trivago har satsat hårt på reklamsidan och deras produkt, för den som inte vet, är hotellbokningar.

Deras senaste reklam är ett helt öppet flirtande med den europeiske affärsmannen i medelåldern som vill ta med sin sekreterare eller sin "20-åriga flickvän" på resan.

Reklamen börjar med att en mycket ung flicka tittar fram ur sängkläderna, fortfarande lite sömndrucken men skolflicksoskyldig. Hon åmar sig lite och tittar och ler mycket inbjudande mot kameran.

Hon säger - " Jag vill bara att det skall bli så bra som möjligt". Därefter syns hennes finger på en fingerad prislapp...hon är nu på balkongen och lutar sig mot balkongräcket och slingrar sig framför kameran medan hon samtidigt ler inbjudande och låter det bruna lockiga håret delvis skymma hennes ögon.

Hon säger nu - " Och då vill jag att det skall bli till det bästa priset". Nu tilltar ålandet och det inbjudande leendet och det är utan tvekan pippa i hennes ögon.

Det här mina vänner är inget annat än en reklam som förföriskt berättar för affärsmän hur man gör för att smita iväg några dagar från familjen och ta med den fräscha 20-åriga snärtan på arkivet till Paris...så billigt som möjligt.

Jag pratade med min far om detta, han har tillhört det översta direktörsetablissemanget i Skåne under många år, och han skrattade högt när jag berättade det. Han hade fått exakt samma tanke.

Titta gärna på reklamen när den kommer, den finns i flera varianter och dom skiljer sig åt.
Senast redigerad av Moltas666 2014-07-11 kl. 20:23.
Citera
2014-07-11, 19:52
Medlem
Parnborrs avatar
Denna? https://www.youtube.com/watch?v=_BCoV0LVb_k
Citera
2014-07-11, 19:53
Medlem
Nyanpasus avatar
Reklam för prostitution?
Citera
2014-07-11, 20:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Denna? https://www.youtube.com/watch?v=_BCoV0LVb_k

I stora drag samma reklaminslag även om det skilde sig lite. Tack för hjälpen!!

Prostitution? Njae, det är möjligt. Oavsett vilket så är budskapet tydligt.
Citera
2014-07-11, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
I stora drag samma reklaminslag även om det skilde sig lite. Tack för hjälpen!!

Prostitution? Njae, det är möjligt. Oavsett vilket så är budskapet tydligt.

Budskapet är nog snarare: Vi är en tjänst för folk i farten med krav på det bästa.

Det är väl så att de har olika karaktärer som förekommer i deras reklam. Tanken är ju att det ska tilltala utpekade målgrupper. Jag ser inte denna karaktär som "mycket ung", snarare som 25 och en 25-åring betecknar sig som beslutsmässig.
Citera
2014-07-12, 01:17
Medlem
Har jag inte tänkt på överhuvudtaget, det jag däremot HAR tänkt på är att "Hotel Signorina Riccio" återkommer många gånger under reklamen.
Citera
2014-07-24, 00:22
Medlem
retepm.s avatar
Ja så kan man faktiskt tolka den(med en rejäl dos fantasi). Jag tolkade mer den som att en ensam pilsk kvinna är ute på vift. Att hon vill ha jättenära till ett uteställe gör ju inte misstankarna mindre. Det som stör en är att de visar den lite väl ofta hallå vi fattade första gången liksom. (Gäller ju all reklam ifs.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in