2014-07-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ok, tack. Jag har googlat lite men inte hittat nåt vettigt. Nån länk? Gärna nån som beskriver vad det är för brott och i vilken omfattning, inte bara siffran 40.
Jag gick in och slog på anmälda brott från BRÅ samt läste någon rapport från BRÅ/Polisen där man uttryckligen tog upp problemet att anmälningar endast görs av Polisen. Köpare är rädda för konsekvenserna och håller käft. Sök på människohandel för sexuella ändamål.
Citera
2014-07-10, 22:36
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Sök på människohandel för sexuella ändamål.
Tack, ser ut att ge bättre resultat än mina google-försök
Citera
2014-07-10, 22:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Rätt vara/tjänst levereras av just DEN PERSONEN i samtliga fall. Vem fan tror du du lurar med det babblet? Alla vill gå i den bra skolan driven av DEN REKTORN, gå i terapi hos just DEN TERAPEUTEN, hyra DEN duktiga målaren etc. Det är personer som är duktiga som ger kvalitet inget annát. Vart tror du du kommer med det verklighetsfrånvarande bjäbbet?

Aldrig har väl någon blivit så avslöjad som en arbetslös dagdrivare som du i detta nu. Helt j-a verklighetsfrånvarande åsikter. Sluta sitt och tänk och tyck synd om dig själv, gör lite nytta.
Nej, så fungerar det faktiskt inte. Alla vill ha en bra skola, alla vill att målandet utförs till belåtenhet, alla vill ha hjälp om de går till psykologen, alla vill ha en kompetent barnvakt...

Edit:
Och när det gäller prostituerade så räcker det knappast med att personen är duktig på sitt jobb - köparen vill välja kroppen också - inte bara kompetensen.
Citera
2014-07-10, 22:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sexköp handlar inte om säljarens (kvinnors) sexualitet...

Varför valde du inte bara en av alla trådar som redan finns i ämnet?

https://www.flashback.org/sok/sexk%C3%B6pslagen?f=150
Så länge du misstror kvinnor på detta sätt, komemr prostitution fortsätta, tycker du att du är aktiv att fortsätta förneka vad som får en handelspart att vara beredd att sälja hus o hem för en hora i en timme... ? för att inom 48 timmar, inse sig ha blivit existentiellt rånad.

Jag tror inte att f.d sexmissbruakre vet något mer än mycket och ofta betydligt mycket mer än oss som borde ha mött gud.

Nu mötte jag gud din subba. Varför jag vill säga att det du svamlar om är riktigt, riktigt verklighetsnotoriskt drömmeri.

Men skyller INTE på dig, eller dina säkert alal vänner, inte alls, jag vet att Sverige gör mycket åt tröäsken man lanserat som norm åt alla att följa eller utvisning.

Men just du, är ovanligt fanatiskt fel-agenterad.

take it or leave it, ett land med knappa resurser kan inte ens på hemmapklan utrota de värsta dräggen... har du gott samvete?

vad vet du om barnens rätt i samhället subba?
Citera
2014-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Nej, så fungerar det faktiskt inte. Alla vill ha en bra skola, alla vill att målandet utförs till belåtenhet, alla vill ha hjälp om de går till psykologen, alla vill ha en kompetent barnvakt...

Edit:
Och när det gäller prostituerade så räcker det knappast med att personen är duktig på sitt jobb - köparen vill välja kroppen också - inte bara kompetensen.
Jo man lever i det verkliga livet, utan att vara arbetslös och ägna sig åt barnsliga tänkom-tankar, så är det precis så. Ryktet om den fantastiska rektorn sprider sig, målaren som gör ett bra jobb får nya kunder ryktesvägen. Du tror att alla människor är lika begåvade? Drivna? Gör ett lika bra jobb?

Folk tar sina barn från den dåliga rektorn, ryktet sprider sig om den dåliga målaren som har rättstvister efter sig, en kass psykolog hoppar folk av etc......

Vad lever du i för j-a tankevärld? Helt j-a befängt. Infantilt.
Citera
2014-07-10, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo man lever i det verkliga livet, utan att vara arbetslös och ägna sig åt barnsliga tänkom-tankar, så är det precis så. Ryktet om den fantastiska rektorn sprider sig, målaren som gör ett bra jobb får nya kunder ryktesvägen. Du tror att alla människor är lika begåvade? Drivna? Gör ett lika bra jobb?
Om du levde i verkliga livet och faktiskt någon gång hade jobbat så skulle du veta att det är resultatet av vad som levereras som är av betydelse - beställare skiter fullständigt i om just du målar, eller levererar bilen - bara de får det de har betalat för .. Tror du att du är viktigare än så, så är du ytterst naiv.

Citat:
Folk tar sina barn från den dåliga rektorn, ryktet sprider sig om den dåliga målaren som har rättstvister efter sig, en kass psykolog hoppar folk av etc......
Det finns inte bara EN av varje sort - det finns en mängd anställda inom olika yrkesgrupper, och nej, folk tar inte sina barn ur skolan och flyttar efter för att rektorn flyttar .. De bekantar sig i bästa fall med nya rektorn och vad den kan tillföra skolan...

Citat:
Vad lever du i för j-a tankevärld? Helt j-a befängt. Infantilt.
Nej, du kommer med infantilt strunt därför att du vet att jag har rätt .. du köper inte bara kompetensen, du köper också just den kroppen. Eller mer exakt är nog kroppen det som i första hand köps - och kompetensen är något torsken hoppas finns.
Citera
2014-07-10, 22:59
Medlem
Citat:
Om du levde i verkliga livet och faktiskt någon gång hade jobbat så skulle du veta att det är resultatet av vad som levereras som är av betydelse - beställare skiter fullständigt i om just du målar, eller levererar bilen - bara de får det de har betalat för .. Tror du att du är viktigare än så, så är du ytterst naiv.

Det finns inte bara EN av varje sort - det finns en mängd anställda inom olika yrkesgrupper, och nej, folk tar inte sina barn ur skolan och flyttar efter för att rektorn flyttar .. De bekantar sig i bästa fall med nya rektorn och vad den kan tillföra skolan...

Nej, du kommer med infantilt strunt därför att du vet att jag har rätt .. du köper inte bara kompetensen, du köper också just den kroppen. Eller mer exakt är nog kroppen det som i första hand köps - och kompetensen är något torsken hoppas finns.
Det är bara en slump att Zlatan gör mål på mål på hög nivå. Det har ingenting med hans person att göra. PSG kunde lika gärna köpt Benke Svensson i div5, det är ju samma sak. Quaresmas öden från talang köpt till Real Madrid och såld efter att han inte levererat är också bara en märklig slump, person är ju helt oviktigt.

Jag menar, arbetslös ..........det står ju för fan intatuerat i pannan på dig.
Citera
2014-07-10, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är bara en slump att Zlatan gör mål på mål på hög nivå. Det har ingenting med hans person att göra. PSG kunde lika gärna köpt Benke Svensson i div5, det är ju samma sak. Quaresmas öden från talang köpt till Real Madrid och såld efter att han inte levererat är också bara en märklig slump, person är ju helt oviktigt.

Jag menar, arbetslös ..........det står ju för fan intatuerat i pannan på dig.
Zlatan är inte ensam om att göra mål på hög nivå - och alla klubbar vill inte heller ha honom ..

Ja, deras person är faktiskt helt oviktig i spelet - det är deras spelskicklighet de vill ha, de väljs och köps inte som kroppar - utan på grund av sin kompetens, som är utbytbar mot vilken kropp som helst med samma kompetens eller bättre.
Citera
2014-07-10, 23:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Zlatan är inte ensam om att göra mål på hög nivå - och alla klubbar vill inte heller ha honom ..

Ja, deras person är faktiskt helt oviktig i spelet - det är deras spelskicklighet de vill ha, de väljs och köps inte som kroppar - utan på grund av sin kompetens, som är utbytbar mot vilken kropp som helst med samma kompetens eller bättre.
Precis som en prostituerad alltså.

Varför upprepar du dig hela tiden utan att komma med något nytt?
Citera
2014-07-10, 23:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Precis som en prostituerad alltså.

Varför upprepar du dig hela tiden utan att komma med något nytt?
En prostituerad är inte utbytbar mot vilken kropp som helst- det är kroppen de köpt, inte kompetensen i sig.
Citera
2014-07-10, 23:38
Medlem
Citat:
En prostituerad är inte utbytbar mot vilken kropp som helst- det är kroppen de köpt, inte kompetensen i sig.
Zlatan är inte utbytbar mor vem som helst, det är Zlatans kropp dem köpt. Målarens, byggjobbarens etc ...... var vill du komma med dravlet?
Citera
2014-07-10, 23:55
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Hade jag trott att det går att få bort all efterfrågan på sexuella tjänster hade jag kunnat köpa deras argument, men jag tror inte att det går. Anledningen till det är att sex är så djupt mänskligt och har en så stor roll i samhället. Jämförelsen med droger, eller berusningsmedel ö.h.t, känns inte långt bort.
Det jag menar med allt detta är att sexköpslagen spelar en stor roll för hur vi kontrollerar kvinnors sexualitet. Angreppssättet som F! och många feminister har gör alltså målet (jämställdhet) en björntjänst. Så, vad tycker ni? Har jag en poäng eller är jag helt ute och cyklar?

Mycket intressant tråd TS!!!

Ang. det fetade; Håller med dig TS o därför måste man börja i andra änden om man ska få bort prostitutionen helt. Däremot ser jag inte hur lagen generellt sett skulle kontrollera kvinnors sexualitet - kanske du vill förklara din tanke med kopplingen däremellan?

Tycker att hela den här sexköpslagen är lite underlig faktiskt. Den grundar sig ju i vår svenska jämställdhetspolitik som innebär att man o kvinna ska ha samma möjligheter att bla skapa sina egna liv. Märk väl – både man o kvinna. Hela tänket runt lagen utgår från att kvinnan är offret o mannen förövaren. Nåja, det låter väl enkelt om det inte nu vore så att det är finns flera prostituerade män än kvinnor här i Sverige – men det har liksom fallit bort i hela diskussionen. Borde man inte lyfta mannens situation som hora likväl som kvinnans?

Lagen går ju ut på att avskräcka från sexköp men hittills har väl inte ens ngn sexköpare blivit dömd till fängelse för sexköp, vilket ju va lagstiftarens önskan med lagen när man också höjde maxstraffet till ett år.

Finns inget som visar att antalet sexköp har ökat sedan sexköpslagen kom o antalet anmälningar om sexköp har minskat. Finns olika faktorer som pekar på att det inte har med lagen i sig att göra, snarare är det så att polisens resurser minskat o också att Internetanvändningen ökar stort sen mitten av 90- talet där många sexuella kontakter knyts isf på gatan.

Idag finns alltför lite stöd för den som är prostituerad, finns ex möjlighet till provtagning, i viss mån samtalskontakt, nng kommun delar också ut preventionskit med ex kondomer, glidmedel, tandborste, säkerhetsguide o lite annat smått o gott.

Jag tycker att man borde fokusera mera o lägga stora resurser på dem som säljer sex – finns undersökningar som visar att åtskilliga tagit sig ur prostitution när de fått möjligheter till annan inkomstkälla, flyttat på ny ort, ordnat boende, missbruksvård, psykologbehandling mm. Det är väl där det mesta krutet ska läggas i så fall tycker jag. Lyft bort hororna o ge dem chansen till en annan livsstil i så fall - för, inga horor - inga torskar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in