2014-07-10, 20:03
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är du en tjock gris som är med i ManshatarKlubbenKrossaKulor ?

Varför tror du det?

Om så vore fallet måste jag väl ha haft en jävla otur med snubbar som tar sig friheten att kommentera mitt utseende i positiva ordalag utan att jag gett dem uppfattningen att deras åsikter är efterfrågade?
Citera
2014-07-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alltså om den riktiga Brad Pitt kom fram till mig på gatan skulle jag givetvis bli chockad nog att inte ge samma reaktion som normalt.

Om du bara menar "snygg kille" så nej, faktiskt är det nästan värre om det är en riktigt snygg kille, för då antar jag att han är en självgod jävel dessutom.
Haha men vad fan, ta det lugnt.
Om jag visste att en tjej skulle ta extremt illa upp av någonting så skulle jag givetvis inte säga den saken, men jag kan inte se något egentligt "fel" i att ge en komplimang av det här slaget, så länge som jag ger tjejen ifråga ett vänligt leende och inte gör för stor grej av situationen.
Sen om det nu skulle visa sig att hon tog illa upp av det så skulle jag svara med att jag inte menar att vara fräck på något sätt, utan bara ville ge henne en lätt sexuell komplimang.

Det hade varit betydligt värre om jag gick fram och smekte hennes ben - nu säger jag bara att jag tycker att hon har snygga ben, och att jag kände att jag ville säga det.
Senast redigerad av Mikael861 2014-07-10 kl. 20:08.
Citera
2014-07-10, 20:07
Medlem
Citat:
Varför tror du det?

Om så vore fallet måste jag väl ha haft en jävla otur med snubbar som tar sig friheten att kommentera mitt utseende i positiva ordalag utan att jag gett dem uppfattningen att deras åsikter är efterfrågade?

Äh, var lite glad att de uppskattar dina ben istället.
Alla vi möter bedömer vi utifrån utseendet, så vad är det för larv att du skulle bli förbaskad om någon spanade in dig?
Alla tjejer blir våta mellan benen om rätt kille glor på dem, så är det bara.
Citera
2014-07-10, 20:07
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Om jag visste att en tjej skulle ta extremt illa upp av någonting så skulle jag givetvis inte säga den saken, men jag kan inte se något egentligen fel i att ge en komplimang av det här slaget, så länge som jag ger tjejen ifråga ett vänligt leende och inte gör för stor grej av situationen.

Det hade varit betydligt värre om jag gick fram och smekte hennes lår.

Men då är du lite trög om du inte ser problemet. Felet är att jag inte bett om din åsikt. Jag vill inte ha din bedömning om hur min kropp ser ut. Jag är inte utställd i ett skyltfönster för att du ska bedöma mig och avgöra om jag duger.

Min existens är inte till för att att vare sig attrahera eller förnöja dig. Om jag inte får gå ifred på gatan för att jag skulle se bra ut på något sätt i dina ögon, ger det intrycket av att så skulle vara fallet.
Citera
2014-07-10, 20:09
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Äh, var lite glad att de uppskattar dina ben istället.
Alla vi möter bedömer vi utifrån utseendet, så vad är det för larv att du skulle bli förbaskad om någon spanade in dig?
Alla tjejer blir våta mellan benen om rätt kille glor på dem, så är det bara.

Tja, där är ju pudelns kärna. VARFÖR I HELVETTE , skulle jag vara GLAD åt att någon slemmig snubbe uppskattar mina ben?
Citera
2014-07-10, 20:10
Medlem
Citat:
Men då är du lite trög om du inte ser problemet. Felet är att jag inte bett om din åsikt. Jag vill inte ha din bedömning om hur min kropp ser ut. Jag är inte utställd i ett skyltfönster för att du ska bedöma mig och avgöra om jag duger.

Min existens är inte till för att att vare sig attrahera eller förnöja dig. Om jag inte får gå ifred på gatan för att jag skulle se bra ut på något sätt i dina ögon, ger det intrycket av att så skulle vara fallet.
Alla människor trivs med att känna sig attraktiva, och om någon visar sig stå och spana in dig tycker jag att du ska ta det som en komplimang istället för att haka upp dig över det.

Det känns som om du tar uppmärksamhet som en förolämpning eller nåt.
Tjejer glor minst lika mycket på killar som har en sexig karisma, jag tror till och med att tjejer glor mer än killar.
Men när det gäller tjejer så handlar det oftast mycket mer om att en kille syns och har en stark utstrålning, snarare än att han bara råkar se fysiskt bra ut.

Om en snygg tjej står och glor på mig och ser allmänt upphetsad ut så stormtrivs jag som bara den och njuter av varje sekund, jag tycker att du ska tänka på samma sätt.
Senast redigerad av Mikael861 2014-07-10 kl. 20:13.
Citera
2014-07-10, 20:12
Medlem
endures avatar
Citat:
En annan kul komplimang skulle ju också kunna vara "du går väldigt vackert".
Ja, något liknande har jag sagt också, då hållning, perfekt gång och yoga är en passion jag har.

Det som är charmen med dessa raka kommentarer är att man för en gångs skull är helt ärlig! En komplimang är mycket mer effektfull om det är uppenbart att man verkligen menar det
Citera
2014-07-10, 20:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Alla människor trivs med att känna sig attraktiva, och om någon visar sig stå och spana in dig tycker jag att du ska ta det som en komplimang istället för att haka upp dig över det.

Jag bryr mig bara om att de jag själv är intresserad av ska finna mig attraktiv. Det kommer aldrig någonsin vara en kille som skulle gå fram och slemma på okända kvinnor på gatan. Varför är det en komplimang att bli sedd som ett stycke kött och förväntas uppskatta detta?

Dels har jag sett flera sådana här trådar och det frustrerar mig att ni tycker det är en bra idé nu att börja trakassera kvinnor även när de gör nödvändiga ärenden, och inte bara på krogen och på fester som man ändå kan undvika. Minskat fritt levnadsutrymme till oss.

Dels tycker jag bara det är bra att du får klart för dig att en hel del kommer reagera väldigt negativt på det.
Citera
2014-07-10, 20:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Är du en tjock gris som är med i ManshatarKlubbenKrossaKulor ?
Vem skulle inte bli glad av att någon ger en positiva kommentarer?

Den som hört kommentaren alltför många gånger förut och i fel sammanhang och på fel sätt.

ts sätt är helt fel ang båda ovanstående.

Jag måste göra er besvikna för det är inte det viktigaste för någon normal tjej att en random snubbe dreglar. Vi vill inte bli inblandade i random snubbes dregel. Och förstår att det som sägs inte betyder;Du har snygga ben. Vi förstår vad det är som egentligen sägs
Senast redigerad av Gertrud1 2014-07-10 kl. 20:29.
Citera
2014-07-10, 20:19
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Jag bryr mig bara om att de jag själv är intresserad av ska finna mig attraktiv. Det kommer aldrig någonsin vara en kille som skulle gå fram och slemma på okända kvinnor på gatan. Varför är det en komplimang att bli sedd som ett stycke kött och förväntas uppskatta detta?

Dels har jag sett flera sådana här trådar och det frustrerar mig att ni tycker det är en bra idé nu att börja trakassera kvinnor även när de gör nödvändiga ärenden, och inte bara på krogen och på fester som man ändå kan undvika. Minskat fritt levnadsutrymme till oss.

Dels tycker jag bara det är bra att du får klart för dig att en hel del kommer reagera väldigt negativt på det.

Även om det inte är nåt vidare att kommentera främmande kvinnors kroppar på stan så är det nog "lönsamt" att flörta. Kan inte se hur detta kan inverka på ert levnadsutrymme om man gör det på ett vettigt sätt.

Oavsett var du träffar en kille så går han mycket på det visuella, det kommer du inte ifrån.
Citera
2014-07-10, 20:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Om jag visste att en tjej skulle ta extremt illa upp av någonting så skulle jag givetvis inte säga den saken, men jag kan inte se något egentligt "fel" i att ge en komplimang av det här slaget,

Om hon har snygga ben, vilket jag förutsätter, så kommer du vara snubbe 348 som säger det.

Säger du det till mig däremot så skulle jag undra vad det var för fel på dig
Citera
2014-07-10, 20:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Även om det inte är nåt vidare att kommentera främmande kvinnors kroppar på stan så är det nog "lönsamt" att flörta. Kan inte se hur detta kan inverka på ert levnadsutrymme om man gör det på ett vettigt sätt.

Oavsett var du träffar en kille så går han mycket på det visuella, det kommer du inte ifrån.

Katsyn verkar vara på stridsstigen idag, men varför state the obvious?

Det TS gör är inte att flirta det är att bete sig om inte plumpt, så i alla fall i avsaknad av finess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in