2014-07-08, 23:53
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Ja, den har jag testat för något år sedan om jag minns rätt.
Lite väl mycket honungssmak enligt mig, speciellt för en saison.

Undrar just när de tillsatte honungen för en sådan våldsam smak.
ja den är inte god, jag tycker inte om den eftersom den smakar för mycket honung.
Citera
2014-07-09, 15:06
Medlem
brutefishs avatar
då källaren är full så tänkte jag FÖRSÖKA gräva lite i den nu under sommaren då det är inte är några släpp och andra störande moment från bolaget.

öppnade just en anchor x-mas från 2010, mein gott vad den gör sig i sommarvärmen.
smakar ljuvligt med lite mögelost.
Citera
2014-07-09, 16:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
då källaren är full så tänkte jag FÖRSÖKA gräva lite i den nu under sommaren då det är inte är några släpp och andra störande moment från bolaget.

öppnade just en anchor x-mas från 2010, mein gott vad den gör sig i sommarvärmen.
smakar ljuvligt med lite mögelost.

Hoppas att vi får en del lagringsrapporter då!
Citera
2014-07-09, 16:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hoppas att vi får en del lagringsrapporter då!
ska försöka. det "tråkiga" med anchor är ju att de ändrar receptet varje år så det går ju inte vertikalprova. det enda man kan göra i detta fall är att försöka minnas hur 10an smakade.

men den var verkligen superlen med den typiska käcksmaken (godiset).
lagringen hade gjort den gott.
Citera
2014-07-09, 17:56
Medlem
zepofans avatar
Vad var det som hände med BB:s "A new hop-e"? Vill minnas att det var något om att den inte stämde med det som beställts och provats av SB, men det verkar som den ännu inte nått ut. Någon som vet mer?
Citera
2014-07-10, 10:26
Medlem
Feadogs avatar
Drack 2013 Pannepot för första gången igår. God, men inte så jävla speciell. Föredrar nog Rochefort 10 när det kommer till belgisk quad. Tyckte den var lite för söt, men finishen var nästan magisk. Blir nog jäkligt bra med några års lagring.
Citera
2014-07-10, 18:20
Medlem
Skugges avatar
Har någon beställt Ballas Point Sculpin på bolaget nu i dagarna? Den släpptes den första juli igen och jag beställde hem ett gäng som inte alls smakar bra. Inget i ölen som jag brukar älska finns där och en kompis som just är hemkommen från USA och har hinkat denna på fat tycker också något är fel.

Får höra med systembolaget / importören vad man kan göra nu, endast 2 av 18 flaskor är uppdruckna.
Citera
2014-07-10, 23:32
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Drack 2013 Pannepot för första gången igår. God, men inte så jävla speciell. Föredrar nog Rochefort 10 när det kommer till belgisk quad. Tyckte den var lite för söt, men finishen var nästan magisk. Blir nog jäkligt bra med några års lagring.
Det är väl inte riktigt samma stil på dom.
Citera
2014-07-11, 04:25
Medlem
Quorthons avatar
Hör till de som föredrar Pannepot jämfört med både Rochefort och Westvleteren. Åtminstone såhär ur minnet.
Citera
2014-07-11, 10:15
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Det är väl inte riktigt samma stil på dom.

De är väl ändå fullt jämförbara IMO, även om det finns vissa stilmässiga skillnader.

Tillägg, Ratebeer klassificerar Rochefort 10 som en Abt/Quad medan Pannepot klassificeras som en Belgian Strong Ale, men de erkänner att den sistnämnda stilen överlappar både tripel och quad. BeerAdvocate klassificerar både Rochefort 10 och Pannepot som Quads. Personligen tycker jag att det skulle kännas mycket konstlat att säga att det är helt olika stilar på dem. Om minsta skillnad gör en egen stil så borde kanske varje individuell öl som existerar anses utgöra en egen stil, och vi kan då helt avskaffa stilbegreppet och helt enkelt kalla allt för öl kort och gott.
Senast redigerad av Feadog 2014-07-11 kl. 10:43.
Citera
2014-07-11, 11:09
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
De är väl ändå fullt jämförbara IMO, även om det finns vissa stilmässiga skillnader.

Tillägg, Ratebeer klassificerar Rochefort 10 som en Abt/Quad medan Pannepot klassificeras som en Belgian Strong Ale, men de erkänner att den sistnämnda stilen överlappar både tripel och quad. BeerAdvocate klassificerar både Rochefort 10 och Pannepot som Quads. Personligen tycker jag att det skulle kännas mycket konstlat att säga att det är helt olika stilar på dem. Om minsta skillnad gör en egen stil så borde kanske varje individuell öl som existerar anses utgöra en egen stil, och vi kan då helt avskaffa stilbegreppet och helt enkelt kalla allt för öl kort och gott.
Smakar ju inte ens som en abt.
Citera
2014-07-11, 15:04
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Smakar ju inte ens som en abt.

Kan du utveckla det? Vad är de utmärkande dragen för en quad i din mening och vad är det som saknas i Pannepot för att det ska smaka som en quad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in