2014-07-10, 12:52
Medlem
bagarn29s avatar
ÄNTLIGEN!

Citat:
Eintracht Frankfurt have confirmed they have made an offer for former Arsenal striker Nicklas Bendtner.
We have offered a contract to Nicklas Bendtner and we will have a good team for the new season in Bundesliga

Kul om det löser sig för honom.
2014-07-10, 13:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
http://metro.co.uk/2014/07/09/sami-khedira-demands-153000-per-week-as-arsenal-lodge-24-million-bid-4792802/

Lönen är mer orimlig än transfersumman.

Givet att RM får €30 så får man väl ändå säga att det är en bra affär?

Du som verkar vara en Real-kännare givet de tidigare diskussioner vi haft: vad tror du är planen på anfallsposten? Är det Falcao man vill plocka i sommar som sin galácticosvärvning? Eller nu frö studen sönderhypade James Rodríguez?

En annan tanke jag hade tidigare var väl huruvida Varane kommer peta Pepe nästa säsong? Pepe är en duktig fotbollsspelare, men hans systematiska psykbryt skadar ju onekligen laget. Varane-Ramos känns ju som ett högkompetent mittlås.

-

Är Barcelonas Suarez-affär att beteckna som mer eller mindre klar? Inväntar man bara att VM skall vara över för att presentera honom?
2014-07-10, 13:55
Medlem
Intressant att se om Alexis Sánchez presenteras kl 00.00 ikväll (svensk tid) när Arsenal presenterar sina nya PUMA-tröjor.

Annars har Hugo Lloris skrivit på ett nytt 5-års kontrakt med Tottenham, mycket viktigt att dem lyckades behålla honom för att kunna hota om CL-platserna nästa säsong.
2014-07-10, 14:05
Medlem
antonaugustssons avatar
@bbcsport_david: Final Sanchez fee around £35m, medical later today, not unveiled at kit launch: http://t.co/k380sWpTbw #AFC #FCB #CHI http://t.co/k5MGGQkiYQ Sanchez gör sin läkarundersökning senare idag.
2014-07-10, 15:21
Medlem
Om siffran om £35m för Sánchez stämmer (vilket den troligen gör) har Wenger nu under loppet av sisådär tio månader smällt till på två nyförvärv som båda hamnar bland fotbollens topp 20 största transfersummor. Arsenal har verkligen börjat hävda sig på marknaden. För ett år sedan var man osäker på om dem någonsin skulle köpa spelare för över £16m. Nu kan få räkna ut dem från snacket om de stora spelarna.

Är personligen väldigt nöjd över vilka spelare man lagt de stora summorna på, känner ju spontant att Aléxis Sanchez och Mesut Özil andas mer kvalitet än om man skulle köpt in t.ex. Cesc nu och Higuain förra sommaren.
2014-07-10, 15:34
Moderator
zanteras avatar
Ja det är onekligen två väldigt bra köp av Arsenal med Özil och Sanchez (förutsatt att det nu blir klart). Samtidigt är väl en anfallare och defensiv mittfältare prio nr1 (förutom en högerback för att ersätta Sagna), och det spekuleras en del i defensiva mittfältare, men mer tyst när det gäller anfallare. Det pratas om att Sanchez kan spela 9a, och jag undrar spontant, har han spelat det tidigare? Har alltid känts som en winger, men det är möjligt att han (likt Walcott) kan användas som spets också.

Giroud i all ära, men vill man utmana på flera fronter så krävs det bredd i anfallet. Sanogo håller bevisligen inte och skulle nog behöva ett lån för att kunna blomma ut mer. Campbell.. han är väl mer av en ytter, men även han lite oprövad i sammanhanget. Bendtner försvinner, samma med Park? Man missade Higuain förra sommaren och nu verkar Mandzukic vara klar för Atletico, två anfallare som annars hade varit bra förstärkningar. Det är möjligt att man kan köra en offensiv med Cazorla-Sanchez-Walcott med Özil bakom, men det skadar ju inte att ha en till "ren" anfallare bakom/framför Giroud.

Annars får jag säga att Arsenal värvar väldigt klokt hittills, eller åtminstone rycker i rätt typ av spelare. Jag är tveksam till hur vissa andra klubbar agerat hittills under sommaren, men Arsenal verkar dels ta in en bra och rutinerad (och framför allt stabil) ersättare till Sagna i Debuchy (Aurier hade varit ett mer oprövat kort), en klasspelare i Sanchez (som tillför kvalitet till vilket lag som helst) och sägs även vara ute efter Khedira/Bender (en spelartyp de saknar lite, bortsett från Flamini). Om Debuchy och Sanchez blir klara, och man dessutom lyckas ta in en Khedira eller Bender, samt en bra anfallare.. då har de gjort ett starkt fönster. Sedan finns det väl andra positioner det pratas om, som målvakt t.ex, men där kan man nog spara en peng och inte behöva lägga så mycket för att få en bra backup. (Antar att Viviano försvinner?)
2014-07-10, 15:47
Medlem
boba fetts avatar
Borde det inte vara väldigt prioriterat med en ny mittback också, nu när Vermaelen verkar lämna?
2014-07-10, 15:53
Medlem
Enner Valencia allt närmare West Ham enligt rykten. Borde inte någon bättre klubb vara intresserad och kunna knyta till sig honom?
2014-07-10, 17:17
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Om siffran om £35m för Sánchez stämmer (vilket den troligen gör) har Wenger nu under loppet av sisådär tio månader smällt till på två nyförvärv som båda hamnar bland fotbollens topp 20 största transfersummor. Arsenal har verkligen börjat hävda sig på marknaden. För ett år sedan var man osäker på om dem någonsin skulle köpa spelare för över £16m. Nu kan få räkna ut dem från snacket om de stora spelarna.

Är personligen väldigt nöjd över vilka spelare man lagt de stora summorna på, känner ju spontant att Aléxis Sanchez och Mesut Özil andas mer kvalitet än om man skulle köpt in t.ex. Cesc nu och Higuain förra sommaren.

Wenger är uppenbart oerhört angelägen om att värva in en precis sådan spelare som Sanchez, så det är sannolikt därför det verkar ha gått undan den här gången (om nu inget skiter sig i sista stund). Som jag skrev tidigare blev jag rätt säker på att man skulle plocka Sanchez för ett tag sedan efter Tim Stillmans artikel i Arseblog. Wengers uppattning om ett bra lag är "invincibles" - det behöver ingen tveka på, eftersom det är han själv som byggt det - och det är vad han vill ha när han har pengar. Det Arsenal har saknat länge är en riktigt bra teknisk kantspringare sedan Pires, och det är vad Wenger har hittat nu. Alltså slår han till för en gångs skull utan att gnälla för mycket om priset.

Sedan tror jag att 35 miljoner förmodligen innehåller diverse prestationsrelaterade klausuler som betalas ut efterhand. Jag såg tidigare en siffra om 28 miljoner i rena pengar. VM kanske också har varit bra ur ett Arsenalperspektiv då Wenger haft möjlighet att personligen scouta en del spelare, samtidigt som han har pengar att köpa dem med. Wenger är ju annars väldigt känd för att tveka, särskilt med stora övergångar.

Jag tror också att Sanchez kommer att bli väldigt bra för Arsenal, där vi får mycket mer fart och rörelse än med Cazorla (frågan är om han säljs förresten). Giroud är ju dessutom trots sina brister oerhört bra på att länkspela med sin omgivning, och även Özil kommer sannolikt gynnas av större ytor och fler spelare i rörelse att lägga bollen på. Man borde såklart fortfarande ta in en toppstriker, men när det inte riktigt finns någon superstjärna tillgänglig så kan jag köpa att man stärker vänsterkanten istället - och kanske tar in typ Remy för att ersätta Bendtner och låter han och Giroud konkurrera om platsen. I slutändan är inte en Mandžukić eller Jackson Martinez tillräckligt bra, utan det är ett fåtal strikers som verkligen skulle höja laget - vilket man förhoppningsvis kan lösa nästa sommar.

Nu får vi hoppas att man fixar Khedira (även om löneuppgifterna låter oroande) eller Bender, och få in en ordentlig spelare på det defensiva mittfältet.
2014-07-10, 17:17
Medlem
DAGGER-5s avatar
Enligt ESPN så ska Liverpool vara redo att offra Aspas som en del av köpet av Moreno
2014-07-10, 17:26
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Enligt ESPN så ska Liverpool vara redo att offra Aspas som en del av köpet av Moreno

Inte många som skulle sörja om så blev fallet kan jag tänka mig.
2014-07-10, 17:29
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
"Offra"

Väldigt besviken att Sanchez hamnar i Arsenal. Men har dom tänkt att använda han som #9? Ska villigt erkänna att jag inte kollar spansk fotboll särskilt mycket. Brukar han lira där uppe ofta?

Liverpool får ta och rycka sig i kragen om de ryktade förvärven stämmer (Bertrand, Lovren, Bony och Davies är namn som nämns...). Man har CL-spel med allt som det innebär i form av attraktionskraft och pengar. Då borde man vara och rycka i större/bättre namn än dom där PL-brunkarna som kommer kosta skjortan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in