2014-07-09, 22:09
Medlem
Cambijaos avatar
Vet inte varför folk får försig att Gustavo på något sätt är bättre än Khedira. Real Madrid måste ju ha det sämsta innermittfältet någonsin att vinna CL med. Och mittförsvar.

Om nu Khedira värvas, betyder det att Wilshere blir bänkad?
2014-07-09, 22:10
Medlem
Angående pengarna så sa Gazidis att Wenger kan köpa alla spelare i världen bortsett från Messi, Ronaldo och Bale. Så nog finns där kapital.

Och angående Khedira så kommer Arsenal aldrig acceptera lönen det ryktas om just nu. Och Bernard tror jag inte på i Arsenal heller.

Nej, nu är det all in på Sanchez och Debuchy, sen får vi se vad som händer sen.
Senast redigerad av VanDenBerg 2014-07-09 kl. 22:17.
2014-07-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vet inte varför folk får försig att Gustavo på något sätt är bättre än Khedira. Real Madrid måste ju ha det sämsta innermittfältet någonsin att vinna CL med. Och mittförsvar.

Med ett helt ordinarie lag, antagligen inte. Men samtidigt, hur ofta spelar Arsenal med det? Det kommer finnas matcher för samtliga.

Jag tror dock fortfarande på Wilshere i det långa loppet, han är några nivåer bättre än vad Ramsey var vid samma tidpunkt i karriären enligt mig.
2014-07-09, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Gustavo är kvickare och har bättre passningsfot. Jag vill minnas att det var en ganska intensiv debatt förra sommaren kring vem av Gustavo och Paulinho som är bäst. När vi nu summerar säsongen kan vi ju konstatera att Guatavo har en fin säsong i Wolfsburg bakom sig medan Paulinhos brister uppenbarade sig när han ställdes på prov i PL.

Men hursomhelst så skulle jag inte direkt gråta blod om Khedira kommer (förutsett att inte prissumman på €30m stämmer då), men min drömvärvning till mittfältet är Gustavo.

Wilshere är åtminstone i min bok ordinarie oavsett om en mittfältare kommer in eller inte. Om han inte hittar tillbaks dit han var innan skadan då.
2014-07-09, 23:06
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Gustavo är kvickare och har bättre passningsfot. Jag vill minnas att det var en ganska intensiv debatt förra sommaren kring vem av Gustavo och Paulinho som är bäst. När vi nu summerar säsongen kan vi ju konstatera att Guatavo har en fin säsong i Wolfsburg bakom sig medan Paulinhos brister uppenbarade sig när han ställdes på prov i PL.

Men hursomhelst så skulle jag inte direkt gråta blod om Khedira kommer (förutsett att inte prissumman på €30m stämmer då), men min drömvärvning till mittfältet är Gustavo.

Wilshere är åtminstone i min bok ordinarie oavsett om en mittfältare kommer in eller inte. Om han inte hittar tillbaks dit han var innan skadan då.
Hur skulle du ställa upp Arsenal om Ramsey behåller samma form som förgående säsong? Skule du spela Wilshere ändå? Förutsatt att vi tar in en ny DM, kanske Khedira.
2014-07-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Hur skulle du ställa upp Arsenal om Ramsey behåller samma form som förgående säsong? Skule du spela Wilshere ändå? Förutsatt att vi tar in en ny DM, kanske Khedira.

Skulle nog ställa upp laget snarlikt detta förutsett att de spelare det ryktas om kommer in och alla är friska:

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Khedira/Bender

Sanchez - Özil - Walcott

Giroud

Kan bli snuskigt bra om Özil får både Sanchez och Walcott att slå sina genomskärare på.
2014-07-09, 23:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Skulle nog ställa upp laget snarlikt detta förutsett att de spelare det ryktas om kommer in och alla är friska:

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Khedira/Bender

Sanchez - Özil - Walcott

Giroud

Kan bli snuskigt bra om Özil får både Sanchez och Walcott att slå sina genomskärare på.

Tvingade inte frun Giroud att flytta hem till Frankrike efter en otrohetsaffär?
2014-07-09, 23:39
Medlem
antonaugustssons avatar
Diego klar för Fenerbache.
2014-07-09, 23:49
Medlem
Gooodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tvingade inte frun Giroud att flytta hem till Frankrike efter en otrohetsaffär?

Hehe det sas väl att så var fallet, verkar som att frugan fått foten istället då?
2014-07-10, 00:02
Medlem
csts avatar
Citat:

Dessutom fick vi ju beviset på vem som fick spela mest i VM. Dags att krypa till korset nu kanske för de som hävdade att Paulinho var bättre än Gustavo?
2014-07-10, 01:30
Medlem
zizacons avatar
Bernard kommer man såklart aldrig värva, aldrig Khedira heller för 30 miljoner eller vad tramsarna i tidningarna nu hittat på.

Att Wenger däremot intresserar sig för Khedria är dock en annan sak. Ornstein har bl.a. skrivit tidigare att man vill ha en defensiv mittfältare när Sanchez/Debuchy är klart - vilket är prioriterat nu, och lär offentliggöras imorn skulle jag gissa. Med all sannolikhet lär vi se Sanchez som första spelare i den nya tröjan.

Khedira fyller alla kriterier. Man behöver en defensiv mittfältare, Özil verkar vara bra kompis med honom, han vill förmodligen ha mer speltid, han har redan spelat med tyskarna i laget, han har bara ett år kvar på kontraktet och lär därmed gå till ett hyggligt pris. Kan inte Real få honom att skriva på nytt, så borde han gå för kanske 16-17 miljoner pund (20-25m euro) eller något sådant med ett år kvar. Wenger är inte dummare än att han fattar att det är en bra affär, och Arsenal kan få loss pengar genom att sälja hypade Campbell om man vill.

Men vi får se, jag skulle inte bli alldeles förvånad om man satsar på Sanchez/Khedira under fönstret som jag nämnt tidigare. Debuchy är ju bara en ersättare till Sagna.
2014-07-10, 01:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Arsenal want Sami Khedira and are willing to pay €30 #m. Sami wants €10m/year [h25 Deportes via @102greatgoaIs]

https://twitter.com/RmadridInfo/status/486952558699610112

http://metro.co.uk/2014/07/09/sami-khedira-demands-153000-per-week-as-arsenal-lodge-24-million-bid-4792802/

Lönen är mer orimlig än transfersumman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in