2014-07-09, 22:48
Medlem
Dorniers avatar
"Robin" säger ju rent ut att det är det spännande äventyret som drar, och dessutom om man hellre är Putin-anhängare kan man ansluta sig till separatisterna istället.
Citera
2014-07-09, 23:02
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
"Robin" säger ju rent ut att det är det spännande äventyret som drar, och dessutom om man hellre är Putin-anhängare kan man ansluta sig till separatisterna istället.

Finns nyttiga idioter med tatuerade hakkors, varghakar och andra spännande attribut på båda sidor. Det de verkar ha gemensamt allihop är att de är väldigt sugna på att snart bli begravda.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Hur många svenskar finns i Ukraina egentligen? Vad är det som drar? Det enda skäl jag kan se är att vissa män vill ha äventyr för att känna att de lever. Rent ideologiskt känns det rejält förvirrat.

Det är inte förvirrat för det är inte alls ideologiskt. Idioten säger själv att man kan ansluta sig till andra sidan om man hellre känner för det det m.a.o. lika "ideologiskt" som att klättra i berg eller jaga älg. Om han hade gått med i en fotbollsfirma istället så hade han kunnat få ut sina aggressioner på ett mindre farligt vis.

Jag säger till Robins fru att hon borde ge sin äventyrslystne man ett rejäl omgång med en tung stekpanna av gjutjärn detta kanske är sista möjligheten att ingjuta minimalt med förstånd i Robins skalle.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-07-09 kl. 23:58.
Citera
2014-07-10, 05:00
Medlem
elmanoos avatar
Till och med scientologerna framstår som förtroendeingivande och stringenta i jämförelse med Ukraina-sekteristerna. Jävlar alltså...fyfan.

Efter stjärnskottet "Robins" utläggning känns det lämpligt att ännu en gång understryka: alla former av religiöst och esoteriskt stolleri måste hållas jävligt kort om man ska ha någon chans att kunna utgöra ett starkt och slagkraftigt motstånd. Så enkelt är det. De ska inte ges en endaste millimeter. Annars är det i sådan här skit man landar.

Motgift, som tidigare här i veckorna hade överraskat positivt med ett bra och påpassligt Almedals-initiativ med sköna ironiskt avspända nedsablingar och analyser av partiledartalen - och med en vettig, sympatisk och stundtals riktigt vass och medryckande Söderman - blir som förbytta då man ska ner i den här sekteristiska grytan och röra runt igen.

Man rakt hör det på Södermans röst och tonläge innan han ens hunnit introducera gästen och intervjun kommit igång - och man hinner tänka "fan, nu låter han sådär märkligt nedstämd, styltig och forcerad igen, nu är det fara på färde att han åter anammat sektsinnelaget och att stollerier är att vänta". Och mycket riktigt.

Verklighetsfientliga och heltokiga, skadliga ställningstaganden ska inte ses som mer acceptabla eller tolererbara bara för att de görs under religiös flagg. Det ska istället råda nolltolerans mot att vidskepligheter och grumligt tänkande inkräktar på det politiska rummet, mot att dessa skadliga inriktningar gör anspråk på fredade utrymmen där de ska kunna bre ut sig och pesta ner den friska luften där hårt och krävande arbete ska och måste kunna utföras.
Senast redigerad av elmanoo 2014-07-10 kl. 05:32.
Citera
2014-07-10, 08:03
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Edit: Kommit längre i intervjun. Robin vill att hela europa och även USA ska sända "sina bästa män" för att läxa upp ryss-delen av Ukraina

Alltså, jag har en viss förståelse för Svobodas rysshat. Ukraina har en väldigt svinig historia så de har ganska bra skäl till att vilja distansera sig ifrån Ryssland. Men det är helt barockt för en svensk att ta ställning i ukrainsk internpolitik och i ett broderskrig.
Vilka historiska händelser utöver Holodomor tänker du på? För Holodomor drabbade främst nyryssar/östukrainarna och sydvästryssar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Citat:
Famine in USSR, 1933. Areas of most disastrous famine marked with black. As can be seen Eastern Ukrainians were actually the one effected the most from this famine.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Famine_en_URSS_1933.jpg

Det verkar som, om man utgår ifrån kartan härovan, att Galizien, varifrån de flesta av de västukrainanska huliganer som nu härjar i Novorossija/Östukraina härrör, knappt drabbades av Holodomor.
Senast redigerad av NixYO 2014-07-10 kl. 08:15.
Citera
2014-07-10, 10:22
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vilka historiska händelser utöver Holodomor tänker du på? För Holodomor drabbade främst nyryssar/östukrainarna och sydvästryssar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Famine_en_URSS_1933.jpg

Det verkar som, om man utgår ifrån kartan härovan, att Galizien, varifrån de flesta av de västukrainanska huliganer som nu härjar i Novorossija/Östukraina härrör, knappt drabbades av Holodomor.

Intressant

Det visste jag faktiskt inte. I mitt stilla sinne så hade jag mer eller mindre tagit förgivet att det var västukrainare som strök med som flugor. Så går det om man inte har den historiska basen!
Citera
2014-07-10, 11:46
Medlem
Det var ngn som skrivit här att ryssar som strider för separatister "ser ut som vikingar". Här en video med en grupp nyanlända "vikingar" som vill slås mot ukrainare. Ganska talande;-)

https://www.youtube.com/watch?v=R2GJn_l2Yf8#t=25

Vikingar? Ha ha, snarare halvkriminella och inavlade i alkoholtillstånd...kommer säkert att skickas hem över gränsen sen i stängda lådor med: "Åter avsändare" på kistan....
Citera
2014-07-10, 14:38
Medlem
Tercios avatar
Helt sanslöst. Tack för Kurganski för att du gör materialet tillgängligt. Judelakejerna i giftradion är ungefär det sista i världen jag skulle betala pengar till.

Jag har väl inte så mycket mer att tillägga till det rex skrivit. Man "känner" saker, "hela livet har lett till detta", "det är ödesbestämt" "De fjorton orden" osv. Det ges inte ett enda sakligt rationellt argument för någonting.

Helt surrealistiskt.

Utesluter inte svp giftmördarna i giftradion utan fortsätter stödja ZOG i ukraina blir det väldigt svårt att fortsätta stödja partiet.
Citera
2014-07-10, 15:11
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Utesluter inte svp giftmördarna i giftradion utan fortsätter stödja ZOG i ukraina blir det väldigt svårt att fortsätta stödja partiet.

Det kommer aldrig finnas någon organisation där medlemmarna tycker lika. Det är bara kontraproduktivt och dumt att förstora upp att enskilda medlemmar ibland har idiotiska synpunkter på olika saker och ting och få det att framstå som att det finns "djup splittring" när det inte alls finns det.
Citera
2014-07-10, 15:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag har väl inte så mycket mer att tillägga till det rex skrivit. Man "känner" saker, "hela livet har lett till detta", "det är ödesbestämt" "De fjorton orden" osv. Det ges inte ett enda sakligt rationellt argument för någonting.
Användaren Operations har tidigare skrivit bra om hur hela Ukrainalobbyn verkar vara känslomänniskor, och aldrig har väl den saken blivit tydligare än i intervjun med Robin. Vissa saker är så sanslösa så de måste belysas.

Från 1:03:30 i sändningen ber Söderman Robin förklara vad Azov är och varför han har valt att strida med dem. Lyssna därifrån. Sammanfattning:

1. Azovs män har alla samma typ av hälsning/handskakning.
2. En man i Azov tar fram ett kort på sin dotter och säger "därför är jag i Azov".
3. Azov består av män i alla åldrar.
4. Alla hjälps åt att lassa av utrustning ur lastbilar.
5. En äldre man pekar på alla yngre män i Azov och säger "they, future". (Robins kommentar: "Behöver man fler ord för att beskriva Azov?")

Och så fortsätter det. Personliga anekdoter. "Stämningar". "Känslor". Gruppsammanhållning. Ingenting om vad Azov vill, vad deras roll i konflikten är, hur man bör se på konflikten i stort, vem man slåss för i det större sammanhanget. 0% analys, 100% känslor.
Senast redigerad av baggebo1 2014-07-10 kl. 15:37.
Citera
2014-07-10, 15:34
Medlem
Kurganskis avatar
Förtroendet har sjunkit till noll. Det är fullkomligt ofattbart, och intressant nog har man inte hört mycket från Jonas De Geer på sista tiden. Undrar om han fortfarande står fast vid att de ukrainska nazisternas varghakar och andra symboler är giltiga argument för att man aktivt ska hjälpa till med Washington-judarnas skitgöra i det geopolitiska spelet.

Radio Framåts/Motgifts inrikespolitiska gärning har samtidigt, med stor säkerhet, fått många svenskar att övervinna sin kognitiva programmering. För mig personligen spelade Radio Framåt en viktig roll för att jag skulle överge Sverigedemokraterna även om jag innan det knappast var en ideologisk SD:are.
Senast redigerad av Kurganski 2014-07-10 kl. 15:37.
Citera
2014-07-10, 15:41
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tror att det är en medveten provokation från Motgift att nu efter Almedalsveckan släppa flera artiklar om Ukraina. Ett tag tänkte jag själv att det hela var ur världen. SvP hade brutit med Svoboda och bett Skillt gå ut med att han inte längre var medlem i partiet. Allt verkade positivt med fokus på den mycket lyckade Almedalsveckan och framåt mot valrörelsen. Motgift väljer att förstöra allt detta. Man pissar på de sundare delarna av SvP.
Citera
2014-07-10, 15:46
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det kommer aldrig finnas någon organisation där medlemmarna tycker lika. Det är bara kontraproduktivt och dumt att förstora upp att enskilda medlemmar ibland har idiotiska synpunkter på olika saker och ting och få det att framstå som att det finns "djup splittring" när det inte alls finns det.
De som stödjer de ukrainafrivilliga är antinationalister.
Det handlar inte om att "tycka olika". De är motståndare till allt vi står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in