2014-07-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jösses, tokdåren vill att alla vita nationer ska skicka "sina bästa män" för att kämpa och dö i Ukraina, för NWO och världsjudenheten. Söderman hejar på...
Jag kan fortfarande inte förstå vad den ukrainska nationalismen har med juden att göra. Är dessa pro-judiska eller är de bara viktiga brickor i dennes spel?
Citera
2014-07-09, 21:19
Medlem
Zentropiums avatar
Jag trodde att de flesta nationalister, traditionalister och andra systemkritiker vid det här laget fattat hur det ligger till med Ukrainakonflikten. SvP har ju till sist tagit avstånd från tokarna i Svoboda men Motgiftgänget verkar fortsätta på sin inslagna linje, trots att de senaste månadernas utveckling tydligt visat hur fel den var.

Den här intervjun var det mest bisarra jag sett på länge. Han säger sig kämpa för de 14 orden och åker till Ukraina för att döda vita slaver åt Obama, Bildt, Soros och Poroshenko. Han säger sig vilja ha fred och frihet men ansluter sig till ett vanvettigt brödrakrig där civila, kvinnor och barn dödas på löpande band. Han lämnar sina två barn i ett Sverige som invaderas av främmande folkslag och där alla etniskt medvetna behövs för att försvara vår rätt till existens. Han uppmanar dessutom andra nationalister att åka dit och göra likadant! Han gör precis tvärt emot det han säger sig förespråka.

Men kan vi verkligen vara säkra på att den här "Robin" verkligen existerar? Det kanske bara är någon som driver med Motgift och vill visa på hur totalt ologiska och verklighetsfrånvända vissa "nationalister" kan vara? Man får nästan hoppas att så är fallet för det här är riktigt, riktigt sjukt.
Citera
2014-07-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Jag trodde att de flesta nationalister, traditionalister och andra systemkritiker vid det här laget fattat hur det ligger till med Ukrainakonflikten. SvP har ju till sist tagit avstånd från tokarna i Svoboda men Motgiftgänget verkar fortsätta på sin inslagna linje, trots att de senaste månadernas utveckling tydligt visat hur fel den var.

Den här intervjun var det mest bisarra jag sett på länge. Han säger sig kämpa för de 14 orden och åker till Ukraina för att döda vita slaver åt Obama, Bildt, Soros och Poroshenko. Han säger sig vilja ha fred och frihet men ansluter sig till ett vanvettigt brödrakrig där civila, kvinnor och barn dödas på löpande band. Han lämnar sina två barn i ett Sverige som invaderas av främmande folkslag och där alla etniskt medvetna behövs för att försvara vår rätt till existens. Han uppmanar dessutom andra nationalister att åka dit och göra likadant! Han gör precis tvärt emot det han säger sig förespråka.

Men kan vi verkligen vara säkra på att den här "Robin" verkligen existerar? Det kanske bara är någon som driver med Motgift och vill visa på hur totalt ologiska och verklighetsfrånvända vissa "nationalister" kan vara? Man får nästan hoppas att så är fallet för det här är riktigt, riktigt sjukt.

Min spontana känsla är också att det hela är så sjukt, korkat, vansinnigt och surrealistiskt att det bara måste vara en parodi. Det känns stundtals som något avsnitt ur någon komediserie i stil med gamla Nile City eller liknande.

"Robin" ger också ett konstigt intryck med nervöst skrattande, en slags pubertal naivitet och en del helt bisarra uttalanden om "vikingatåg" m.m.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-07-09 kl. 21:26.
Citera
2014-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Herre gud. Jag har bara lyssnat drygt fem minuter än så länge och idiotin som flödar är total. "De 14 orden" och "vit revolution" i Ukraina. Vilken total jävla idioti.

Hur fan är det ens kliniskt möjligt att vara så förvirrad och att så totalt inte alls fatta grejen, trots flera år inom "den nationella rörelsen"?

Det är som att lyssna på helt verklighetsfrämmande religiösa galningar. Kanske är det just det man gör också?

Israel Shamirs kommentar om "Slav Al Qaida", eller "Nazist-Al Qaida", känns väldigt passande. Religiösa förvirrade galningar som är nyttiga idioter åt världsjudenheten.

Ja vit revolution kan man väl inte ha om man slåss mot en stat som ligger norr om en.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Map_of_Indigenous_Skin_Colors.png
Citera
2014-07-09, 21:34
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Detta är sorgligt nog ännu ett stort steg i fel riktning av Motgiftsradion. Intervjun är en orgie i känslosvall som ger Motgiftskritikerna rätt på många punkter, inte minst just det att kompisbanden väger såpass tungt att de går före logik och resonemangsförmåga.

De är personer som har mycket ytlig analysförmåga och förmodligen inte har alla indianer i kanoten i största allmänhet. Att få springa runt med cammo och varghakar hållandes i en AK är jätteviktigt för dem, vad resultatet blir eller vem de riskerar livet för för skiter de i. De är funtade i huvudet på samma sätt som när de var 15 år. Hoppas "Robins" fru slår honom med stekpannan i hårt huvudet det kan bara bli bättre.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-07-09 kl. 21:37.
Citera
2014-07-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
De är personer som har mycket ytlig analysförmåga och förmodligen inte har alla indianer i kanoten i största allmänhet. Att få springa runt med cammo och varghakar hållandes i en AK är jätteviktigt för dem, vad resultatet blir eller vem de riskerar livet för för skiter de i. De är funtade i huvudet på samma sätt som när de var 15 år.

Ja, men jag var inte alls så korkad och naiv när jag var 15 år. Jag hade dessutom mycket bättre koll på utrikespolitik när jag var 15 än vad dessa människor verkar ha idag. Det är verkligen helt sanslöst.
Citera
2014-07-09, 21:40
Medlem
Dorniers avatar
Radio Framåt började ju rätt bra dock för ett par år sedan så det är synd att det spårat ur så.
Citera
2014-07-09, 21:43
Medlem
Citat:
Jag var inte alls så korkad och naiv när jag var 15 år. Jag hade dessutom mycket bättre koll på utrikespolitik när jag var 15 än vad dessa människor verkar ha idag. Det är verkligen helt sanslöst.

Jag menar naturligtvis en genomsnittsperson. Undra om Söderman har förstånd att anpassa innehållet i sina program efter sina "kunder"? Hur många % orkar lyssna på deras Ukraina-gaggande inte jag i alla fall.
Citera
2014-07-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Radio Framåt började ju rätt bra dock för ett par år sedan så det är synd att det spårat ur så.

Det var då det. Det finns ingen återvändo från det vansinne som de har ägnat sig åt. Haveriet är totalt. Tyvärr känner jag att SvP kanske också är bortom räddning, eftersom de fortfarande inte har gjort ett skit för att återskapa den trovärdighet som de nästan helt har förlorat genom sin passivitet gentemot galningarna och NWO-lakejerna som har orsakat mycket splittring och förvirring inom svensk nationalism. Jag har i dagsläget inget förtroende alls för SvP.
Citera
2014-07-09, 22:07
Medlem
Citat:
Haveriet är totalt. Tyvärr känner jag att SvP kanske också är bortom räddning, eftersom de fortfarande inte har gjort ett skit för att återskapa den trovärdighet som de nästan helt har förlorat genom sin passivitet gentemot galningarna och NWO-lakejerna som har orsakat mycket splittring och förvirring inom svensk nationalism.

Jag tycker dina ordval om "totalhaveri" och "bortom all räddning" är jävligt märkliga. Du kanske tycker Ukraina frågan är jätteviktig 95% skiter i det. Det är en fråga som få bryr sig om. Motgift är inte en del av partiet och partiet har för övrigt sagt upp bekantskapen med Svoboda, så ditt påstående att partiet inte gjort ett skit för att distansera sig från Ukraina spektaklet stämmer inte.

Citat:
Jag har i dagsläget inget förtroende alls för SvP.

Du är väll inte medlem och har aldrig varit. Om du inte gillar Motgifts medieproduktion så kan du ju starta en egen. Du har ju uppenbarligen starka mentala förmågor så det borde inte vara någon omöjlighet.
Citera
2014-07-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag tycker dina ordval om "totalhaveri" och "bortom all räddning" är jävligt märkliga.

Det är inte alls märkligt. Det visar på just ett intellektuellt, politiskt och ideologiskt totalhaveri. Det man har gjort är t.o.m. mycket värre än att gå ut med att man stödjer Israel av någon knäpp anledning. Det visar att de ledande figurerna inte har förstått de mest grundläggande frågorna. Det visar att de inte fattar grejen och att de inte har koll. Det går inte att känna förtroende för såna människor. Om man inte känner förtroende för en organisation så är det oftast meningslöst att stödja den. Jag tror helt enkelt inte att människor som förstår så lite och är så fel ute kan rädda oss. Om de inte är korkade utan istället låter sig styras av subkulturell sektmentalitet och låter gamla kompisband gå före politiken, så är det ännu värre än om de är fårskallar som bara inte fattar grejen.

Båda alternaiven är dåliga och eftersom tiden har gått utan att någonting har hänt så är det förmodligen så att något av alternativen beskriver sanningen, eller att sanningen är en kombination av de båda dåliga alternativen. Man har fått väldigt många chanser att försöka styra upp skiten och återvinna lite av det förlorade förtroendet, men man har helt struntat i detta och låtsas som ingenting. Då tappar folk förtroendet.

Citat:
Du kanske tycker Ukraina frågan är jätteviktig 95% skiter i det. Det är en fråga som få bryr sig om.

95% är idioter. Det är i sammanhanget ointressant vad 95% skiter i eller bryr sig om. Det som räknas är vad som är rätt och sant.

Citat:
Motgift är inte en del av partiet och partiet har för övrigt sagt upp bekantskapen med Svoboda, så ditt påstående att partiet inte gjort ett skit för att distansera sig från Ukraina spektaklet stämmer inte.

En minst sagt halvhjärtad omvändelse under galgen räcker inte på långa vägar. Det är dessutom oväsentligt huruvida giftradion är en officiell del av partiet eller inte när samtliga fortfarande är medlemmar och när det till stor del i praktiken har varit partiets mest exponerade kommunikationskanal.

Citat:
Du är väll inte medlem och har aldrig varit.

Nej, jag har aldrig varit medlem och som det ser ut idag är det osannlikt att jag någonsin kommer bli medlem. Jag har som sagt tappat förtroendet för partiet pga. deras totala passivitet i frågan. På sätt och vis kanske det är bra att denna situation tvingade fram ett läge där partiledningen ställdes inför en situation där de var tvungna att faktiskt fatta beslut och göra val. De fattade fel beslut och gjorde fel val (att inte göra någonting är också ett val). Subkulturella kompisband och sektmentalitet gick före politik och ideologi. När det väl gällde i "skarpt läge" så gjorde man nästan allt fel Kanske är det bara positivt att detta uppdagades i ett relativt tidigt skede, istället för efter några år.

Citat:
Om du inte gillar Motgifts medieproduktion så kan du ju starta en egen. Du har ju uppenbarligen starka mentala förmågor så det borde inte vara någon omöjlighet.

Ja, man kanske borde starta en egen propagandakanal av något slag. Så att man kan propagera emot galenskaperna och de destruktiva influenser och tendenser som tyvärr verkar ha slagit rot inom den "nationella rörelsen".
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-07-09 kl. 22:49.
Citera
2014-07-09, 22:41
Medlem
glimmandes avatar
Hur många svenskar finns i Ukraina egentligen? Vad är det som drar? Det enda skäl jag kan se är att vissa män vill ha äventyr för att känna att de lever. Rent ideologiskt känns det rejält förvirrat.

Edit: Kommit längre i intervjun. Robin vill att hela europa och även USA ska sända "sina bästa män" för att läxa upp ryss-delen av Ukraina

Alltså, jag har en viss förståelse för Svobodas rysshat. Ukraina har en väldigt svinig historia så de har ganska bra skäl till att vilja distansera sig ifrån Ryssland. Men det är helt barockt för en svensk att ta ställning i ukrainsk internpolitik och i ett broderskrig.
Senast redigerad av glimmande 2014-07-09 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in