Citat:
Ursprungligen postat av
svettigafettsvinet
Jag tycker dina ordval om "totalhaveri" och "bortom all räddning" är jävligt märkliga.
Det är inte alls märkligt. Det visar på just ett intellektuellt, politiskt och ideologiskt totalhaveri. Det man har gjort är t.o.m. mycket värre än att gå ut med att man stödjer Israel av någon knäpp anledning. Det visar att de ledande figurerna inte har förstått de mest grundläggande frågorna. Det visar att de inte fattar grejen och att de inte har koll. Det går inte att känna förtroende för såna människor. Om man inte känner förtroende för en organisation så är det oftast meningslöst att stödja den. Jag tror helt enkelt inte att människor som förstår så lite och är så fel ute kan rädda oss. Om de inte är
så korkade utan istället låter sig styras av subkulturell sektmentalitet och låter gamla kompisband gå före politiken, så är det
ännu värre än om de är fårskallar som bara inte fattar grejen.
Båda alternaiven är dåliga och eftersom tiden har gått utan att någonting har hänt så är det förmodligen så att något av alternativen beskriver sanningen, eller att sanningen är en kombination av de båda dåliga alternativen. Man har fått väldigt många chanser att försöka styra upp skiten och återvinna lite av det förlorade förtroendet, men man har helt struntat i detta och låtsas som ingenting. Då tappar folk förtroendet.
Citat:
Du kanske tycker Ukraina frågan är jätteviktig 95% skiter i det. Det är en fråga som få bryr sig om.
95% är idioter. Det är i sammanhanget ointressant vad 95% skiter i eller bryr sig om. Det som räknas är vad som är rätt och sant.
Citat:
Motgift är inte en del av partiet och partiet har för övrigt sagt upp bekantskapen med Svoboda, så ditt påstående att partiet inte gjort ett skit för att distansera sig från Ukraina spektaklet stämmer inte.
En minst sagt halvhjärtad omvändelse under galgen räcker inte på långa vägar. Det är dessutom oväsentligt huruvida giftradion är en officiell del av partiet eller inte när samtliga fortfarande är medlemmar och när det till stor del i praktiken har varit partiets mest exponerade kommunikationskanal.
Citat:
Du är väll inte medlem och har aldrig varit.
Nej, jag har aldrig varit medlem och som det ser ut idag är det osannlikt att jag någonsin kommer bli medlem. Jag har som sagt tappat förtroendet för partiet pga. deras totala passivitet i frågan. På sätt och vis kanske det är bra att denna situation tvingade fram ett läge där partiledningen ställdes inför en situation där de var tvungna att faktiskt fatta beslut och göra val. De fattade fel beslut och gjorde fel val (att inte göra någonting är också ett val). Subkulturella kompisband och sektmentalitet gick före politik och ideologi. När det väl gällde i "skarpt läge" så gjorde man nästan allt fel Kanske är det bara positivt att detta uppdagades i ett relativt tidigt skede, istället för efter några år.
Citat:
Om du inte gillar Motgifts medieproduktion så kan du ju starta en egen. Du har ju uppenbarligen starka mentala förmågor så det borde inte vara någon omöjlighet.
Ja, man kanske borde starta en egen propagandakanal av något slag. Så att man kan propagera emot galenskaperna och de destruktiva influenser och tendenser som tyvärr verkar ha slagit rot inom den "nationella rörelsen".