2014-07-09, 21:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
om bara alla hade haft din åsikt
tyvär är väldigt många som lirar detta spel i tron av att dom är duktiga för dom köttar t6 me sin wd eller crusader.

när dom inte inser att de klasserna är broken.
Sen har de mage att kalla barb, wiz, dh, och monk för nobs

de e därför ja blir lack när folk spelar crusader och wd.

i en perfekt värld håller jag dock helt med dig, man ska endast spela det man tycker e kul.

Tyvärr spelar folk Crusader och WD framför de roliga klasserna endast för dom vill följa med strömmen o kunna facerolla t6.

så de va inget mot dig utan mer mot hela mentaliteten i diablo 3 just nu.

Jo, fast då säga åt en ny spelare att "lira inte den klassen för den suger" är ju vad som leder in i det tänkande Då är det bättre att han får lira den klass han tycker är kul och så ger man tips på hur han kan utveckla den.

Sen att säga att barbs suger är väl lite fel, min barb facerollar T5, klarar T6 enkelt även om det tar längre tid så känns inte värt det och då kör jag inte ens den builden alla säger att man måste köra (EQ).

Den här diskussionen har förvisso varit uppe sen release, alla kommer ihåg alla GC-Wizards/DH's eftersom de var de enda som kunde klara Inf T3/4 vid tidpunkten.

Alla andra var helt fuckade, personligen så vägrade jag de klasserna, inte för att de var op, men för att de var tråkiga. "pew pew pew" har inte varit min spelstil i något spel

Det ska vara blaaam blaaaam blaaam
Citera
2014-07-09, 21:27
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo, fast då säga åt en ny spelare att "lira inte den klassen för den suger" är ju vad som leder in i det tänkande Då är det bättre att han får lira den klass han tycker är kul och så ger man tips på hur han kan utveckla den.

Sen att säga att barbs suger är väl lite fel, min barb facerollar T5, klarar T6 enkelt även om det tar längre tid så känns inte värt det och då kör jag inte ens den builden alla säger att man måste köra (EQ).

Den här diskussionen har förvisso varit uppe sen release, alla kommer ihåg alla GC-Wizards/DH's eftersom de var de enda som kunde klara Inf T3/4 vid tidpunkten.

Alla andra var helt fuckade, personligen så vägrade jag de klasserna, inte för att de var op, men för att de var tråkiga. "pew pew pew" har inte varit min spelstil i något spel

Det ska vara blaaam blaaaam blaaam

ja sa inte till någon att spela någon viss klass

light barb antar jag du kör WW och då är de väl knappast BLAM BLAM BLAM
aldrig sett en klenare dps än wwbarb
Citera
2014-07-09, 21:28
Medlem
Alla dessa förkortningar, fattade inte smack om vad de står för
Citera
2014-07-09, 21:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
ja sa inte till någon att spela någon viss klass

light barb antar jag du kör WW och då är de väl knappast BLAM BLAM BLAM
aldrig sett en klenare dps än barb

ej räknat BIS eq barb

WW - Fury regen (och flytta sig genom mobs för att undvika arcane etc).
HoTa - Main dmg

Edit: Och HoTa är Blaaam blaaam

Edit2:
Citat:
Ursprungligen postat av Shyyne
Alla dessa förkortningar, fattade inte smack om vad de står för

WW - Whirlwind
HoTa - Hammer of the Ancient.
EQ - EarthQuake

Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-09 kl. 21:32.
Citera
2014-07-09, 21:55
Medlem
alienDNAs avatar
nya PTR patch notes

http://www.diablofans.com/

extrem nerf på MM/Conflag
skönt som fan. äntligen kan man testa andra builds utan att känna sig straffad.

oj sa jag andra builds? menade INGA builds. Japp. De nerfade wizard. ÄNNU MER. TRol.olololol.ololl.

den enda build som fick stor buff va WoH/pure EB build.

haha jag gråter nästan
Citera
2014-07-09, 22:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
nya PTR patch notes

http://www.diablofans.com/

extrem nerf på MM/Conflag
skönt som fan. äntligen kan man testa andra builds utan att känna sig straffad.

oj sa jag andra builds? menade INGA builds. Japp. De nerfade wizard. ÄNNU MER. TRol.olololol.ololl.

den enda build som fick stor buff va WoH/pure EB build.

haha jag gråter nästan

Något som stör mig är att de buffar EQ ytterligare, men skiter i allt annat.

Edit: Ser nu de dataminade sakerna och de buffar andra saker, men de ignorerar fortfarande problemet med att vissa builds är "ett måste"
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-09 kl. 22:30.
Citera
2014-07-09, 23:43
Medlem
fgnms avatar
Strafe + FoK DH kommer bli nästa grej (nu med fire). Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det.
Citera
2014-07-10, 01:43
Medlem
abbys avatar
Min WD, fixade precis zunimassa och mask of jeram. Vad bör jag göra med items/sockets osv för att få honom så bra som möjligt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Andreas-21426/hero/24626899
Citera
2014-07-10, 08:52
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abby
Min WD, fixade precis zunimassa och mask of jeram. Vad bör jag göra med items/sockets osv för att få honom så bra som möjligt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Andreas-21426/hero/24626899

Emerald i vapen, amethyst i hjälm, välj en build istället för att blanda 3 stk. Inte så stor poäng att börja rolla om gear iom att du lär hitta upgrades i de flesta slots om du spelar några dagar, så spara mats till det ist.

Edit; Du bör dock rolla om all res på boots till armor, och i framtiden rolla alltid bort movespeed om du skulle ha det på nåt gear, och inget annat alternativ är ännu mer uselt (tex en skillmod som du inte använder, eller regen).
Senast redigerad av sp1rit 2014-07-10 kl. 08:55.
Citera
2014-07-10, 09:27
Medlem
abbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Emerald i vapen, amethyst i hjälm, välj en build istället för att blanda 3 stk. Inte så stor poäng att börja rolla om gear iom att du lär hitta upgrades i de flesta slots om du spelar några dagar, så spara mats till det ist.

Edit; Du bör dock rolla om all res på boots till armor, och i framtiden rolla alltid bort movespeed om du skulle ha det på nåt gear, och inget annat alternativ är ännu mer uselt (tex en skillmod som du inte använder, eller regen).

Använder Ruby i vapnet då det är den som höjer min Fetish armys dmg? rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-07-10, 09:59
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abby
Använder Ruby i vapnet då det är den som höjer min Fetish armys dmg? rätta mig om jag har fel.

Det gör crit dmg också, fast mer. Svårare att få hög crit dmg än base dmg vilket gör grön socket i vapen obligatoriskt.
Citera
2014-07-10, 11:13
Medlem
abbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Det gör crit dmg också, fast mer. Svårare att få hög crit dmg än base dmg vilket gör grön socket i vapen obligatoriskt.

Jaha okej, har fått höra att crit dmg inte dras på minions.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in