Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Du menar att de stängts av eller varnats eller upptäckt att moderatorerna försöker IP-kartlägga dem.

Eller kanske att de åkt till Ukraina istället för att babbla låg kvalitet med dig?
Jag sa "flytt fältet", hur kan din stora analytiska hjärna tolka det som "blivit avstängda"? Kortslutning?
Citat:
Du Strelkov är klassificerad som en militär äventyrare med väldigt god militär bakgrund. Givetvis krävs inte särskilt mycket för att erövra ett land egentligen. Tittar man på Strelkov så tog han en yta motsvarande Skåne, Malmö, Göteborg och Blekinge med 20 soldater och lite folk som tyckte att det var lämpligt. Tittar man på Irak så tog ISIS 1/3 av landet med 300 jihadister som närmast kan liknas med getto-gangsters från USA. Så visst finns risken... Däremot är det ju som så att du bara svamlar runt och håller en låg kvalitet i debatten.
"Tog", liksom IS och terroristerna i Syrien så "tar" man inte land bara för man kör igenom det och överlever, och intagna städer är bara intagna så länge terroristerna i den lever, vilket både de ryska terroristerna i Ukraina och i Syrien verkar ha problem med. Att de dör som spyflugor, eller hur Ola Schubert?

Du beundrar IS också alltså? Jag är inte speciellt imponerad av vare sig Strelkov eller de andra ryska clownerna, eller av IS heler för den delen. Men som sagt, du verkar gilla mord, tortyr och äventyr i Strelkovs källare.
Citat:
Det där är ju samma utrustning som på den tidigare filmen. Men i övrigt så kan jag förtälja att senast jag gjorde rep månad så fick jag ett trevligt befäl under några timmar över en styrka med över 300 pansarskott och lite annat smått och gott till ett värde av runt 5 miljarder SEK. Av förståeliga skäl är jag inte imponerad över "fångsten" utan antar att prylarna lämnades kvar för att de <16 soldater som hade dem som reservförråd stupat eller inte funnit det mödan värt att hämta prylarna.
Mmm visst, prislappen stod kvar på pansarskotten
Vad kostar ett pansarskott då, tror du? Eller har du slagit lite fel på miniräknaren alldeles nyss? Om du ändrar 5 miljarder till 5 miljoner så är du i närheten vad gäller 300 pansarskott AT4/m86
Acceptera att din rumpnisse Strelkov flydde i panik, eller rättare sagt hans fega ryska råttor flydde och han fick snällt följa efter. Du får vara beredd på att han själv snart kommer vara en mycket död råtta. Frågan är bara vem som tar kål på honom först.
Citat:
Jag har lite bättre saker än debattera sådant med dig.
"Taktisk" reträtt som Strelkov alltså?
Här har du lite mer info, eftersom du bara fantiserar utan kunskap så får jag bidra med lite nyheter:
"Ukraine forces advance. Multiple rocket launchers, T84 tanks now 15km south of Donetsk"