2014-07-09, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Är hon den enda vettig människa i hela EU?
"Marine Le Pen, the leader of the French National Front, on Wednesday called for an independent international investigation into the May 2 tragic events in Odessa."
http://en.itar-tass.com/world/739752
Nej, det är 30% som röstade på henne i EU valet, så är hon inte ensam. Även det största brittiskt partiet (i senaste EU valet) tycker att det är just EU/USA som leder sina marionetter i Ukraina. EU has ‘blood on its hands’ over Ukraine – UKIP leader | RT
2014-07-09, 22:06
Bannlyst
Lite information från dagen som jag fått fram om Donetsk med omnejd.

Det kommer ta ca en vecka för armén och NazGuard att belägra Donetsk. Man rör sig väldigt sakta i och med att de är så många. Bara idag har ca 500 frivilliga tagit värvning under Strelkov. Man hoppas att den siffran håller i sig dagligen de närmaste dagarna. Många har skickats ut till olika idrottsplatser för att träna. Separatisetrna har tagit kontrollen över en ammunitionsfabrik utanför Gorlovka och polisens sambandscentral i Donetsk. UA fallskärsmjägare har tydligen försökt inta Donetsk största flygplats och misslyckats. Tydligen pågår det just nu.

En annan intressant nyhet är att Dugin tydligen skrivit något att om Putin vänder separatisterna ryggen, och Donetsk och Luhansk faller, så kommer Strelkov ta alla han värvat och tåga mot Moskva för att avsätta Putin. Han kommer få stort stöd på vägen inne i Ryssland...

Det här en sida som uppdateras ofta på ryska.

http://voicesevas.ru/news/yugo-vostok/2619-voyna-na-yugo-vostoke-onlayn-09072014-hronika-sobytiy-post-obnovlyaetsya.html
2014-07-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Är hon den enda vettig människa i hela EU?
"Marine Le Pen, the leader of the French National Front, on Wednesday called for an independent international investigation into the May 2 tragic events in Odessa."
http://en.itar-tass.com/world/739752

Det är ett strategiskt drag i dubbel bemärkelse. Det ger henne styrka externpolitiskt och sätter press på Hollande och Poroshenko, då det var motsvarigheten till deras allierade som dödades och skadades vid Odessa händelserna. Alltså både samarbete, triangulering och press på de styrande samt förstås "rule of law" då hon också är jurist.
2014-07-09, 22:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Ifall du försöker provocera fram en debatt så har du misslyckats "Behind-Ray-Ban". Anledningen till att jag inte besvarade dina tidigare inlägg är pga. att jag anser att de inte håller forumets lägsta kvalitets regel.

Vilken tur att du inte flytt fältet som femtekolonnarna naturtvål och Dr.drygzinski, hur skulle vi klara oss utan din briljanta slutledningsförmåga, dina imponerande militär - och kartkunskaper. Du kan säkert nu vidare beskriva Strelkovs strategiska underverk, det triumfanta överlämnandet av städer till fienden och hur han med imponerande styrka kommer marschera mot Kiev 75 mil bort med sin gigantiska armé, ja sen står Europa på tur, eller hur?

Citat:
I övrigt har du utrustning för 1,5-2.0 grupper på den där videon. Alltså <16 personer (sett till Svenska utrustningslistor för infanteri och pansarinfanteri).
16-20 pansarskott har de packat upp, här har du en annan video. Har du svårt att använda sökmotorer? Kolla denna runt 1:24 så får du se mer av det förlorade ryska bidraget till gerillakriget.
http://www.liveleak.com/view?i=e4a_1404734999

Citat:
4. Anledningen till att de färgar håret är för att krypskyttar ska veta att de är kvinnor. Men i övrigt så jaha, det ökar säkert ansamlingen av stridsvilliga som vill slåss för Ryssland

Vadå, att det är psyksjuka kvinnliga amatörer bland terroristerna är lockande? Du har väl Strelkov att mysa med när du ansluter dig, den mustaschen drömmer du om va? Tänk den där mörka källaren med alla vapen, Du och din idol i en varm fuktig källare, skriken från gisslan i bakgrunden... När han kallar dig för sitt lilla Stalingrad...

Som sagts förut, de civila börjar utrota terroristerna själva, vem hinner först bli klar, ATO eller lokala Ivan?
Citat:
Reports about "civil" sniper in Lugansk. Already killed 8 militants

On a lighter note, robotar stora som femvåningshus har setts marschera mot Donetsk! Självklart med den Ukrainska flaggan i hand.
https://twitter.com/leonidragozin/status/486963371657687040/photo/1

Citat:
Ursprungligen postat av lillesthlm
Nej, det är 30% som röstade på henne i EU valet, så är hon inte ensam. Även det största brittiskt partiet (i senaste EU valet) tycker att det är just EU/USA som leder sina marionetter i Ukraina. EU has ‘blood on its hands’ over Ukraine – UKIP leader | RT

Ja fascister i alla länder, förenen Eder! All hail Putin! och Alexander Dugin, hans profet och ledsagare!
Senast redigerad av Xelious 2014-07-09 kl. 22:19.
2014-07-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilken tur att du inte flytt fältet som femtekolonnarna naturtvål och Dr.drygzinski, hur skulle vi klara oss utan din briljanta slutledningsförmåga, din imponerande militär - och kartkunskaper. Du kan säkert nu vidare beskriva Strelkovs strategiska underverk, det triumfanta överlämnandet av städer till fienden och hur han med imponerande styrka kommer marschera mot Kiev 75 mil bort med sin gigantiska armé, ja sen står Europa på tur, eller hur?

1. Du menar att de stängts av eller varnats eller upptäckt att moderatorerna försöker IP-kartlägga dem. Eller kanske att de åkt till Ukraina istället för att babbla låg kvalitet med dig?

2. Du Strelkov är klassificerad som en militär äventyrare med väldigt god militär bakgrund. Givetvis krävs inte särskilt mycket för att erövra ett land egentligen. Tittar man på Strelkov så tog han en yta motsvarande Skåne, Malmö, Göteborg och Blekinge med 20 soldater och lite folk som tyckte att det var lämpligt. Tittar man på Irak så tog ISIS 1/3 av landet med 300 jihadister som närmast kan liknas med getto-gangsters från USA. Så visst finns risken... Däremot är det ju som så att du bara svamlar runt och håller en låg kvalitet i debatten.

Citat:
16-20 pansarskott har de packat upp, här har du en annan video. Har du svårt att använda sökmotorer? Kolla denna runt 1:24 så får du se mer av det förlorade ryska bidraget till gerillakriget.
http://www.liveleak.com/view?i=e4a_1404734999

1. Det där är ju samma utrustning som på den tidigare filmen. Men i övrigt så kan jag förtälja att senast jag gjorde rep månad så fick jag ett trevligt befäl under några timmar över en styrka med över 300 pansarskott och lite annat smått och gott till ett värde av runt 5 miljarder SEK. Av förståeliga skäl är jag inte imponerad över "fångsten" utan antar att prylarna lämnades kvar för att de <16 soldater som hade dem som reservförråd stupat eller inte funnit det mödan värt att hämta prylarna.

Citat:
Vadå, att det är psyksjuka kvinnliga amatörer bland terroristerna är lockande? Du har väl Strelkov att mysa med när du ansluter dig, den mustaschen drömmer du om va? Tänk den där mörka källaren med alla vapen, Du och din idol i en varm fuktig källare, skriken från gisslan i bakgrunden... När han kallar dig för sitt lilla Stalingrad...

Som sagts förut, de civila börjar utrota terroristerna själva, vem hinner först bli klar, ATO eller lokala Ivan?

1. Det är bara en sjuk hjärna som kan komma på sådana fantasier Zealious. Du måste ha tittat alldeles för mycket på "game of thrones" och "Star Wars"

2. Nog med dig nu. Jag har lite bättre saker än debattera sådant med dig.
2014-07-09, 22:25
Medlem
Separatisernas ev. smekmånad är nu över och med största sannolikhet vill folk i öster, även dom mest inbitna proryssarna, återgå till vardagslunket efter att ha insett att det knappast blev, eller blir, bättre.
Ev kritik mot regeringen i Kiev kan man, och kommer man, kunna visa genom demokratiska val, inte genom svavelosande politrucker på barrikaderna. För Ukrainska armen gäller nog att krossa motståndet med så lite blodspillan som möjligt. Hur man då agerar kommer säkert att påverka hur fort Ukraina enas efter oroligheterna.
2014-07-09, 23:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Du menar att de stängts av eller varnats eller upptäckt att moderatorerna försöker IP-kartlägga dem. Eller kanske att de åkt till Ukraina istället för att babbla låg kvalitet med dig?

Jag sa "flytt fältet", hur kan din stora analytiska hjärna tolka det som "blivit avstängda"? Kortslutning?

Citat:
Du Strelkov är klassificerad som en militär äventyrare med väldigt god militär bakgrund. Givetvis krävs inte särskilt mycket för att erövra ett land egentligen. Tittar man på Strelkov så tog han en yta motsvarande Skåne, Malmö, Göteborg och Blekinge med 20 soldater och lite folk som tyckte att det var lämpligt. Tittar man på Irak så tog ISIS 1/3 av landet med 300 jihadister som närmast kan liknas med getto-gangsters från USA. Så visst finns risken... Däremot är det ju som så att du bara svamlar runt och håller en låg kvalitet i debatten.

"Tog", liksom IS och terroristerna i Syrien så "tar" man inte land bara för man kör igenom det och överlever, och intagna städer är bara intagna så länge terroristerna i den lever, vilket både de ryska terroristerna i Ukraina och i Syrien verkar ha problem med. Att de dör som spyflugor, eller hur Ola Schubert?
Du beundrar IS också alltså? Jag är inte speciellt imponerad av vare sig Strelkov eller de andra ryska clownerna, eller av IS heler för den delen. Men som sagt, du verkar gilla mord, tortyr och äventyr i Strelkovs källare.

Citat:
Det där är ju samma utrustning som på den tidigare filmen. Men i övrigt så kan jag förtälja att senast jag gjorde rep månad så fick jag ett trevligt befäl under några timmar över en styrka med över 300 pansarskott och lite annat smått och gott till ett värde av runt 5 miljarder SEK. Av förståeliga skäl är jag inte imponerad över "fångsten" utan antar att prylarna lämnades kvar för att de <16 soldater som hade dem som reservförråd stupat eller inte funnit det mödan värt att hämta prylarna.

Mmm visst, prislappen stod kvar på pansarskotten Vad kostar ett pansarskott då, tror du? Eller har du slagit lite fel på miniräknaren alldeles nyss? Om du ändrar 5 miljarder till 5 miljoner så är du i närheten vad gäller 300 pansarskott AT4/m86
Acceptera att din rumpnisse Strelkov flydde i panik, eller rättare sagt hans fega ryska råttor flydde och han fick snällt följa efter. Du får vara beredd på att han själv snart kommer vara en mycket död råtta. Frågan är bara vem som tar kål på honom först.

Citat:
Jag har lite bättre saker än debattera sådant med dig.
"Taktisk" reträtt som Strelkov alltså?

Här har du lite mer info, eftersom du bara fantiserar utan kunskap så får jag bidra med lite nyheter:
"Ukraine forces advance. Multiple rocket launchers, T84 tanks now 15km south of Donetsk"
Senast redigerad av Xelious 2014-07-09 kl. 23:30.
2014-07-09, 23:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Lite information från dagen som jag fått fram om Donetsk med omnejd.

Det kommer ta ca en vecka för armén och NazGuard att belägra Donetsk. Man rör sig väldigt sakta i och med att de är så många. Bara idag har ca 500 frivilliga tagit värvning under Strelkov. Man hoppas att den siffran håller i sig dagligen de närmaste dagarna. Många har skickats ut till olika idrottsplatser för att träna. Separatisetrna har tagit kontrollen över en ammunitionsfabrik utanför Gorlovka och polisens sambandscentral i Donetsk. UA fallskärsmjägare har tydligen försökt inta Donetsk största flygplats och misslyckats. Tydligen pågår det just nu.

En annan intressant nyhet är att Dugin tydligen skrivit något att om Putin vänder separatisterna ryggen, och Donetsk och Luhansk faller, så kommer Strelkov ta alla han värvat och tåga mot Moskva för att avsätta Putin. Han kommer få stort stöd på vägen inne i Ryssland...

Det här en sida som uppdateras ofta på ryska.

http://voicesevas.ru/news/yugo-vostok/2619-voyna-na-yugo-vostoke-onlayn-09072014-hronika-sobytiy-post-obnovlyaetsya.html

Flygplatsen har varit i ukrainsk hand sedan detta började, det var ju den som ryssarna attackerade i början av juni och blev tillbakaslagna från.
2014-07-10, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Flygplatsen har varit i ukrainsk hand sedan detta började, det var ju den som ryssarna attackerade i början av juni och blev tillbakaslagna från.

Nej, det var ett nytt försök av UA att överta flygplatsen, idag, de misslyckades förra gången när även en massa ryssar dog. De begravdes för några dagar sedan. Ryssarna alltså. Det som hände igår/idag var en helt annat operation. UA fallskärmar misslyckades och var utspridda runt flygplatsen och hämtades av helikoptrar.

Förövrigt håller Strelkov och sina underordnade kontakt via satellittelefon. Därför kan ingen spåra dem just nu. Tydligen Iridium. Bra val Strelkov. Killen har huvudet på skaft.
2014-07-10, 06:30
Medlem
Xeliouss avatar
Hehe, den "stora" demonstrationen i donetsk var bildredigerad... http://uainfo.org/yandex/353115-mnogolyudnyy-miting-separatistov-v-donecke-narisovali-v-fotoshope.html Förvånade?

Ännu en lögn, om en "hjälte":
http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/article_large/hash/d3/a6/d3a60ba76ad81d3a21e628d80bcf3326.jpg

After battle in #Luhansk airport, 3 KAMAZs arrived to the local morgue&many wounded #terrorists came to the hospital

Citat:
Nej, det var ett nytt försök av UA att överta flygplatsen, idag, de misslyckades förra gången när även en massa ryssar dog. De begravdes för några dagar sedan. Ryssarna alltså. Det som hände igår/idag var en helt annat operation. UA fallskärmar misslyckades och var utspridda runt flygplatsen och hämtades av helikoptrar.

Terroristerna har inte Donetsk flygplats. Har du källa?

Citat:
On 26 May 2014, Pro-Russian rebels stormed and took control of the airport soon after the new president Petro Poroshenko won the 2014 Ukrainian presidential election. Ukrainian troops launched air attacks to regain control of the airport from the rebels. 2 civilians and 38 combatants have been reported dead, and the Ukrainian military regained control of the airport.

Service at the airport has not resumed since the battle.[8] The terminal building has been severely damaged during the fights
Senast redigerad av Xelious 2014-07-10 kl. 06:33.
2014-07-10, 06:44
Bannlyst
Citat:
Terroristerna har inte Donetsk flygplats. Har du källa?

Jag tror inte UA hade någonsin kontroll över den, inte ens när rysarna mördades på landningsbanan. Jag är övertygad att Vostok tog över kommandot snabbt och har hållt det sen dess. UA försökte sig på ett anfall igår men evakuerade. Bra försök för den S-25:an som separatisterna tog över är flygduglug och kommer kunna föra över vissa taktiska vapen. De kan få ett kärnvapen av en privatperson i Ryssland om de sänder flygplanet dit. Vem vet kanske någon är "tillräckligt galen". Skulle vara kul och se Porkys min om en lite kärnladdning landat i Donetsk, från en privatperson...
2014-07-10, 06:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag tror inte UA hade någonsin kontroll över den, inte ens när rysarna mördades på landningsbanan. Jag är övertygad att Vostok tog över kommandot snabbt och har hållt det sen dess. UA försökte sig på ett anfall igår men evakuerade. Bra försök för den S-25:an som separatisterna tog över är flygduglug och kommer kunna föra över vissa taktiska vapen. De kan få ett kärnvapen av en privatperson i Ryssland om de sänder flygplanet dit. Vem vet kanske någon är "tillräckligt galen". Skulle vara kul och se Porkys min om en lite kärnladdning landat i Donetsk, från en privatperson...

Du bara fantiserar och fabulerar fritt alltså? Kärnladdning? Börjar det snurra ordentligt?

Här har du en fin video att se på:
http://www.youtube.com/watch?v=VtZhctZHZHo&sns=tw

Långa rader med arméfordon som ska utrota ryska råttor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in