Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
För det är inte kvinnor eller kvinnor rättigheter/sexualitet ni är intresserade av när frågan kommer upp.
Därför att där är det tjänsten som sådan du köper, inte kroppen som objekt.
Jo det är jag visst, och det spelar ingen roll vad du i din enfald säger om motsatsen. Jag är för kvinnors rättigheter och sexualitet i den bemärkelsen att jag tycker inte att man kan eller bör omyndigförklara vuxna kvinnors beslut kring att sälja sexuella tjänster, och att det samtidigt är jävligt fel att göra som man gör i Sverige: straffa män för att de erkänner dessa kvinnors myndighet och beslutsfattande genom att under skäliga villkor vara deras kunder.
Kan du bevisa att en prostituterad "säljer kroppen som objekt"? Har du ens läst några annonser för tjänsterna som prostituerade erbjuder? Jag har då aldrig sett någon annons som säger "för x antal kr i timmen är min kropp ett objekt som du, kunden äger i y antal timmar".
Allt jag ser är listor på tjänster som erbjuds, där flera av dem inbegriper att den prostituerade dessutom tar en aktiv och utförande roll i arbetet.
Konkret finns det således ingen skillnad mellan en massage eller exempelvis en avsugning. Kunden betalar för en tjänst som säljaren med hjälp av sin kropp utför. Och du kan heller inte bevisa att det skulle föreligga någon konkret skillnad, då du är en hycklande feministfitta som inte kan separera argument och logik från subjektiva känslor du släpar på.
Således finns det ingen anledning för någon att ta något du säger i frågan på allvar.
Du är för intelluellt underlägsen helt enkelt.