2014-07-09, 11:11
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Om majoriteten av de män som fick betalt för att bära pianon drabbades av PTS som en konsekvens av sitt arbete, om man kunde se en tydlig koppling mellan att ha blivit sexuellt utnyttjad som barn och att bära pianon för pengar, om man i arbetet med att bära pianon löpte extremt stor risk att utsättas för hot och våld från den som betalade en...

... Då tror jag att det hade varit olagligt att betala någon för att bära pianon också!
Det tror inte jag.

Det är tex inte olagligt att vara soldat.
Citera
2014-07-09, 11:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det är oftast inte tjejer med egen bil som är horor utan det är fattiga kvinnor som blir utnyttjade, det är inte något privilegium att få sälja sin fitta till gubbar det är bara din fantasi.

Självklart är det ett privilegium att få betalt för att ha sex. Hur kan det inte vara det?
Citera
2014-07-09, 11:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Så vanligt sex för dig är att sätta på någon som sover?
Det är något som samtliga mina tjejer har gjort med mig någon gång, och jag är ganska övertygad om att en stor majoritet av alla sexuellt aktiva kvinnor någon gång har påbörjat sex med någon som sover.

Så du säger att nästan alla kvinnor har begått våldtäkt?
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Sluta nu du vet att det inte är det som det är frågan, ja det är stor skillnad.

Vad är det för skillnad? Om mannen inte hade en bra inkomst och fin bostad skulle kvinnan inte ha sex med honom. Det visar att kvinnan har sex för att få materiella saker av mannen precis som vilken prostituerad som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Den förda politiken minskar efterfrågan, vilket ger mindre trafficking. De som själva vill arbeta med att slöja sex drabbas inte, om man inte räknar en minskad efterfrågan som att "drabbas".

Det finns inga seriösa vetenskapliga belägg för att sexköpslagen vare sig minskar trafficking eller efterfrågan. Däremot finns det mycket som talar för motsatsen.
Citera
2014-07-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har sagt att jag är ambivalent i frågan.

Jag har ändrat mig - jag är positiv till lagen, om inte annat så för att den är normskapande - och det behövs en förändrad kvinnosyn i samhället, där kvinnor inte ses bihang till män eller instrument för mäns behov.

Torskar och legaliseringsförträdare har alltså genom sina argument fått mig att se klart.

Dessutom stöds de positiva effekterna av olika undersökningar. Negativa effekter finns för torskarna - och det är ju det som är meningen.

Varför är lagen könsneutralt formulerad då? I fall syftet är det du skriver borde väl lagen i konsekvensens namn vara sexistiskt formulerad också?
Citera
2014-07-09, 11:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
det räcker med att läsa dina pinsamma kommentarer, patetiskt att man sitter och ska försvara det online att man ska få köpa fitta. visst det finns horor som det inte är synd om som har har gjort sitt val men de är inte de flesta, jag bryr mig faktiskt inte om dem de får stå sitt kast men jag bryr mig om de som är offer för sexhandeln.

Varför kan inte kvinnor lösa problemet genom att börja ha sex med män gratis? Då skulle män inte längre behöva betala.
Citera
2014-07-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det skulle vara hett om världen bestod av våldtäktsmän som köpte sex av sex-slavar men det är bara dina egna fantasier. De flesta män som köper sex vill bara ha bekräftelse av en kvinna för att deras fruar visar inte att de tycker om dem.

Självklart mår kvinnor inte dåligt av att få sex varför skulle de göra det? Skulle en man må dåligt om han tvingades att ha sex med kvinnor mot betalning? Nej. Jag tycker du ska erkänna att du är butthurt på män som köper sex för att de inte vill köpa sex av dig. Det är därför du och andra kvinnor är emot sex-köp om inte ni kan sälja sex så ska inga andra kvinnor få det roliga heller.

Väl talad av en smart och frisinnad kvinna.

Sanningen gör ont ibland moralister.
Citera
2014-07-09, 11:26
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att där är det tjänsten som sådan du köper, inte kroppen som objekt.
Och om du går till en prostituerad så köper du inte hennes tjänster? Jo det gör du.
Citera
2014-07-09, 11:30
Medlem
Citat:
Varför kan inte kvinnor lösa problemet genom att börja ha sex med män gratis? Då skulle män inte längre behöva betala.
Det håller jag faktiskt med om men det som händer då är att det blir två "problem" som män klagar på, det är det som alla trådarna handlar om egentligen att kontrollera kvinnors sexualitet
1. det blir några som inte får knulla
2. kvinnor väljer själva vilka som de ska knulla med ( = "hora")
Citera
2014-07-09, 11:33
Medlem
Citat:
Vad är det för skillnad? Om mannen inte hade en bra inkomst och fin bostad skulle kvinnan inte ha sex med honom. Det visar att kvinnan har sex för att få materiella saker av mannen precis som vilken prostituerad som helst.
Hmm tycker du inte att det är en stor skillnad att få pengar i kontanter för att knulla med någon som man inte alls gillar och kanske måste dela pengarna med en hallick?
Citera
2014-07-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det är något som samtliga mina tjejer har gjort med mig någon gång, och jag är ganska övertygad om att en stor majoritet av alla sexuellt aktiva kvinnor någon gång har påbörjat sex med någon som sover.

Så du säger att nästan alla kvinnor har begått våldtäkt?
det är inte samma sak (tänk penetrationssex)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in