2014-07-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Jaså. Jag trodde syftet med lagen var att skydda sexarbetare? Nu avslöjar ni sexualhatare er igen...

Förresten så nekar den inte oss män ett jävla skit. Hela världen är full av sexsäljare som är ute efter en deal.

Er moralistpolitik skadar däremot sexsäljare. Särskilt de mest utsatta i gatumiljö.
Du verkar vara desperat och må dåligt sök hjälp
Citera
2014-07-09, 10:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast 50% exkluderas inte alls.

De allra flesta män köper inte sex - de allra flesta män har en helt normal sexualitet som tål interaktion med den andra parten.
Det är för en liten perverterad subgrupp som sexualiteten är synonym med att köpa sex.

Ja de flesta män köper sex. De gör det genom att skaffa resurser (pengar, bostad, bil, utbildning) och byta det mot sex från en kvinna. Hur är det annorlunda från att köpa sex på bordell?
Citera
2014-07-09, 11:00
Medlem
Citat:
Är det något som borde göras framöver så är det dels att rikta blicken mot de pojkar/män som utnyttjas i sexhandeln av köpande torskar.

Samt att skärpa straffet för sexköp.

Ja, straffen bör verkligen skärpas. Både när det gäller sexköp och trafficking. Där har Sverige fått väldigt befogad internationell kritik.
Citera
2014-07-09, 11:00
Medlem
Citat:

Den typ av moralism jag förestår riktar sig mot torskarna och inte säljarna. Vilket är ett fokus som också skiftat i samhället som helhet efter införandet av sexköpslagen.

Förr såg man ner på säljarna - numer är det torskarna som är paria.

Vad du glömmer är att sexköp är en tvåpartsuppgörelse. Därför drabbas säljaren också negativt, då hon måste smyga iväg i en undangömd och mörk skogsdunge, i utkanten av stan, med en nervös kund hon plockat upp på gatan, utan att ha tid att läsa av. Sedan har du den drakoniskt utformade kopplerilagen ovanpå detta.

Förr såg man ner på bögarna, nu är det männen som är paria. Eller: förr såg man ner på judarna, idag är det heterosexuella? Det var väl det du menade? En människa som vill sina medmänniskor så illa som du kan inte må bra. Du vet inte ett skit om hur prostitution ser ut i verkligheten.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-07-09 kl. 11:06.
Citera
2014-07-09, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Hmm men "stigmatisering" är bara skitsnack som man har hittat på för att försöka göra det fint och normalt med sexköp som du vet. Det som det är fokus på är mycket riktigt inte hororna utan vad det är för personer som tar sig rätten att köpa någon annans kropp, det är de billigaste av alla..

Det finns inga knullrättigheter välkommen till 2014

Det finns nog något mellan "göra det fint och normalt" och önska livet av "dom jävla hororna" det borde alla med lite empati förstå och stigmatiseringen är i det närmaste total så tror inte ens du förstår ordet om jag skall vara ärlig. Nidbilden om torskarna som hemska kvinnohatare som köper fitta bara för att dom kan köpa och gillar makten är trots allt en totalt tramsig feministbild av saken.

Vi är alla slavar och vi är alla horor. Vi säljer alla vår kropp, bara kanske inte vårt kön men nog offrar vi alla vår kropp mer eller mindre för monetär framgång och vi kan ju låtsas att vi inte hade sålt könen om vi fått 250 mille för en halvtimme men då hade vi alla ljugit. Du skall inte tro att du är så jävla mycket bättre än alla andra utan det handlar om förutsättningar mer än något.

Nope knullrättigheter finns aldrig, rättigheter och sex har inget med varandra att göra och det är ingenting som kommer ändras bara för att man hade haft en vettig lag istället för den verkningslösa tramslagen som är sexköpslagen.
Senast redigerad av Burros 2014-07-09 kl. 11:09.
Citera
2014-07-09, 11:02
Medlem
Citat:
Du verkar vara desperat och må dåligt sök hjälp

Tack jag mår utmärkt. Men du verkar ha slut på solida argument. Faktum är att du aldrig haft några.

Jag anar desperation nu när land efter land nobbar sexköpslagen...
Citera
2014-07-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja de flesta män köper sex. De gör det genom att skaffa resurser (pengar, bostad, bil, utbildning) och byta det mot sex från en kvinna. Hur är det annorlunda från att köpa sex på bordell?
Sluta nu du vet att det inte är det som det är frågan, ja det är stor skillnad.
Citera
2014-07-09, 11:05
Medlem
Citat:
Sluta nu du vet att det inte är det som det är frågan, ja det är stor skillnad.

Vad är skillnaden? Varaktigheten? Valutan? Hur varaktiga och genuina är relationer idag? På vilka grunder blir folk ihop?
Citera
2014-07-09, 11:05
Medlem
Citat:
Jag har sagt att jag är ambivalent i frågan.

Jag har ändrat mig - jag är positiv till lagen, om inte annat så för att den är normskapande - och det behövs en förändrad kvinnosyn i samhället, där kvinnor inte ses bihang till män eller instrument för mäns behov.

Torskar och legaliseringsförträdare har alltså genom sina argument fått mig att se klart.

Dessutom stöds de positiva effekterna av olika undersökningar. Negativa effekter finns för torskarna - och det är ju det som är meningen.
Nej vi ska ha ett samhälle där män ses som kvinnors bihang eller ett instrument för kvinnors behov. Eller hur? Handen på hjärtat?
Citera
2014-07-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Ja, straffen bör verkligen skärpas. Både när det gäller sexköp och trafficking. Där har Sverige fått väldigt befogad internationell kritik.

Källa till "den internationella kritiken" tack...
Citera
2014-07-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Tack jag mår utmärkt. Men du verkar ha slut på solida argument. Faktum är att du aldrig haft några.

Jag anar desperation nu när land efter land nobbar sexköpslagen...
det räcker med att läsa dina pinsamma kommentarer, patetiskt att man sitter och ska försvara det online att man ska få köpa fitta. visst det finns horor som det inte är synd om som har har gjort sitt val men de är inte de flesta, jag bryr mig faktiskt inte om dem de får stå sitt kast men jag bryr mig om de som är offer för sexhandeln.
Citera
2014-07-09, 11:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Dåligt är det för den stora majoritet av "säljare" som blir samvetslöst utnyttjade.

Jag antar att du även anser att det är en "principsak" att organhandel bör tillåtas? Oavsett alla de organstölder som kommer att bli konsekvensen av ett sådant beslut?

De flesta som "säljer sex" gör det för att de tvingats till det och mår extremt dåligt. I länder som Holland och Tyskland, där man istället valt att legalisera, trodde man att torskarna skulle rapportera traffickingoffer, minderåriga, och andra personer som är uppenbart utsätta, utnyttjade och mår dåligt. Så har inte varit fallet. Tvärtom ser man att trafficking har ökat till de länder där det skett en legalisering. Varför?

För att torskar är äckliga våldtäktsmän som struntar i att de våldtar barn och sexslavar. Samvetslösa svin som borde buras in. Svårare än så är det inte. Det finns inget normalt i att köpa sex. Det är inget normala män gör. Det är en vidrig handling ett fåtal störda individer anser att de bör få ägna sig åt.

Det skulle vara hett om världen bestod av våldtäktsmän som köpte sex av sex-slavar men det är bara dina egna fantasier. De flesta män som köper sex vill bara ha bekräftelse av en kvinna för att deras fruar visar inte att de tycker om dem.

Självklart mår kvinnor inte dåligt av att få sex varför skulle de göra det? Skulle en man må dåligt om han tvingades att ha sex med kvinnor mot betalning? Nej. Jag tycker du ska erkänna att du är butthurt på män som köper sex för att de inte vill köpa sex av dig. Det är därför du och andra kvinnor är emot sex-köp om inte ni kan sälja sex så ska inga andra kvinnor få det roliga heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in