Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-08, 23:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det ser ut som en pappersrulle. Otänkbart att polisen skulle lägga det ovanpå kroppsdelar.

Varför skulle det enligt dig vara otänkbart? Det är vad som blev över av pappersrullen kort och gott! Dom sparade väl in en extra vända att gå och tog helt enkelt med sig rullen som dom lagt på lik-paketen! Ser egentligen inget konstigt alls med detta, för jag förmodar att dessa poliser väldigt gärna ville hem och vila upp sig efter detta fasansfulla arbete dom måst genomföra!
Jag är helt övertygad om att det är kroppsdelarna som transporteras iväg på vagnen. Finns ingen annan förklaring då samma pappersrulle även ses i slutet av filmen där en kvinnlig polis har mynskydd på. DDT behöver man knappast ha om man paketerar potentiella övriga föremål!
Citera
2014-07-08, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Varför skulle det enligt dig vara otänkbart? Det är vad som blev över av pappersrullen kort och gott! Dom sparade väl in en extra vända att gå och tog helt enkelt med sig rullen som dom lagt på lik-paketen! Ser egentligen inget konstigt alls med detta, för jag förmodar att dessa poliser väldigt gärna ville hem och vila upp sig efter detta fasansfulla arbete dom måst genomföra!
Jag är helt övertygad om att det är kroppsdelarna som transporteras iväg på vagnen. Finns ingen annan förklaring då samma pappersrulle även ses i slutet av filmen där en kvinnlig polis har mynskydd på. DDT behöver man knappast ha om man paketerar potentiella övriga föremål!
Därför att det finns något som heter respekt för döda människor. Man transporterar och behandlar inte dessa som vilket styckegods som helst.
Citera
2014-07-08, 23:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Därför att det finns något som heter respekt för döda människor. Man transporterar och behandlar inte dessa som vilket styckegods som helst.
Å andra sidan bör man väl transportera kroppsdelarna på ett sätt som gör så lite åverkan som möjligt med tanke på den rättsmedicinska obduktionen? (om det nu heter exakt så)
Citera
2014-07-08, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Å andra sidan bör man väl transportera kroppsdelarna på ett sätt som gör så lite åverkan som möjligt med tanke på den rättsmedicinska obduktionen? (om det nu heter exakt så)
Visst. Liggande på en bår innebär liten åverkan, och är etiskt.
Citera
2014-07-08, 23:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Visst. Liggande på en bår innebär liten åverkan, och är etiskt.
Ja, men är det bästa metoden när kroppen är i delar? Kan det inte vara viktigt att de olika delarna inte stöter emot varandra?

Jag håller på att grubbla mig fördärvad på vad det annars skulle kunna vara i de där paketen. Diverse verktyg som används vid undersökning av platsen har jag svårt att tro. Inte paketeras väl sådana på det där sättet mellan varje gång de används?
Citera
2014-07-08, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:

På bårhuset gör man i alla fall det, behandlar(transporterar) avlidna som styckegods, man rullar lik på vagnar, visserligen liggande på en bår, dock vilar båren på en vagn med fyra hjul. Är det en estetisk fråga, måste vagnen vara av en viss typ av modell för att anses vara respektabel?

EDIT;Skall kanske tillägga att man bör nog inte ha en övertro på att avlidna behandlas respektfullt. Oftast görs det nog, men det finns inga regler utan undantag sägs det.

http://www.expressen.se/nyheter/lik-laggs-skavfotters-pa-barhuset-i-solna/
Senast redigerad av OY 2014-07-09 kl. 00:04.
Citera
2014-07-09, 00:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
På bårhuset gör man i alla fall det, behandlar(transporterar) avlidna som styckegods, man rullar lik på vagnar, visserligen liggande på en bår, dock vilar båren på en vagn med fyra hjul. Är det en estetisk fråga, måste vagnen vara av en viss typ av modell för att anses vara respektabel?
Nej, bår är etiskt.
Citera
2014-07-09, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, men är det bästa metoden när kroppen är i delar? Kan det inte vara viktigt att de olika delarna inte stöter emot varandra?

Jag håller på att grubbla mig fördärvad på vad det annars skulle kunna vara i de där paketen. Diverse verktyg som används vid undersökning av platsen har jag svårt att tro. Inte paketeras väl sådana på det där sättet mellan varje gång de används?

Skospårsavgjutningar? Kläder, mattor, städutrustning är sådant en GM vill bli av med som bär spår från brottet? Toppat med favvoprylen resväska för att få det att se ut som BO rest?
Citera
2014-07-09, 00:27
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att paketen innehåller kroppsdelar. Tänk de anhöriga som ska behöva se detta i blaskorna, uppdelad och paketerad. Det är alltför bisarrt och groteskt.
Polisen kanske inte såg att någon filmade.
Citera
2014-07-09, 00:41
Medlem
Snobbs avatar
Jag vet inte vad jag ska tro. Har granskat Aftonbladets film och jag tycker inte det ser ut att vara likdelar i paketen... fast varför slå in typ verktyg i papper? Räcker det inte med att lägga dem i en steril påse? Paketen måste ju ta lång tid att slå in.
Citera
2014-07-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag tycker det är en väldigt konstig tid att välja för att hämta ev kvarglömda saker hos ett ex. Det vanligaste är väl också att man ringer och bestämmer en tid först?

Det med kvarglömda saker skrev hon ju i en lapp, vi vet ju faktiskt inte om hon faktiskt har tagit med sig några kvarglömda saker från lägenheten.
Citera
2014-07-09, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tycker det syns att det är delar av en kropp i paketen, det stora längst bak verkar vara torson med huvudet kvar

Jag har inte sett filmen på länge nu. Vad får dig att tro att huvudet sitter kvar, packeterat på ett sådant sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in