2014-07-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Mina är halstabletter. Värt att göra något med dem då ens?
Javisst, det är ju inte alltid storleken på kapslarna, en 'normal' stor kapsel kan vara ännu potentare än en golfbolls stor kapsel.
Så prova ändå, vad har du att förlora liksom?
Citera
2014-07-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Jo jag vet, men styrkan då, ändras den?
Stor kapsel betyder inte alltid potent produkt.

Morfinhalten påverkas inte av hur stor kapseln är, bara mängden opium. Styrkan på opiumet beror främst på strain men det är också viktigt att inte vattna efter blomning.
Enligt min erfarenhet är det alltid bäst att gallra till minst 30cm mellan plantorna.
Citera
2014-07-06, 12:47
Medlem
Ja, jag ska gå och tunna ut några krukor idag hade jag tänkt mig.
Ska dock ha dom till arrangemang tillsammans med tagetes blommor och några lila grejor jag inte kommer ihåg namnet på.

Kommer väl använda någon någon gång men dom är ju egentligen för mina arrangemang, älskar blommor hehe.
Citera
2014-07-06, 13:28
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Javisst, det är ju inte alltid storleken på kapslarna, en 'normal' stor kapsel kan vara ännu potentare än en golfbolls stor kapsel.
Så prova ändå, vad har du att förlora liksom?

Sant! Hur länge ska man vänta innan man plockar dem? Kronbladen har fällts!
Citera
2014-07-06, 14:37
Medlem
Ska du plocka eller skära?
Citera
2014-07-06, 15:17
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ska du plocka eller skära?

Plocka hade jag tänkt. Nu har jag dock redan plockat dem, har tyvärr inte en aning hur längesedan de släppte kronbladen så kände att det var lika bra att ta det nu.
Citera
2014-07-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Plocka hade jag tänkt. Nu har jag dock redan plockat dem, har tyvärr inte en aning hur längesedan de släppte kronbladen så kände att det var lika bra att ta det nu.
Du ser på propellern när det är lagom att skörda. Den ska ha mörknat en smula och peka uppåt med spetsarna snarare än nedåt.
Citera
2014-07-06, 15:38
Medlem
Låt allt falla av naturligt, när plantan är redo så kommer kronan peka mot skyn.
Citera
2014-07-08, 13:16
Medlem
c0nfuseds avatar
http://oi58.tinypic.com/2a7fpxw.jpg

Kan någon bekräfta att jag lyckats få en Tasmanian purple i blom?

För övrigt kan jag tillägga att jag kokade te på 6 danebrogen kapslar stora som pingisbollar. Blev stenad som in i bomben. Opium ruset är helt fantastiskt.

Vilken magisk blomma vallmo är. Galet.
Senast redigerad av c0nfused 2014-07-08 kl. 13:24.
Citera
2014-07-08, 13:56
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
c0nfused, när planterade du?
Set fint ut för övrigt, ta det försiktigt om du ska förtära dom!

Tar det alltid försiktigt med opiater. Kan bekräfta att danebrogen är Mycket potent att görs te på ^^

I slutet av april sådde jag de första fröerna i jorden ute.
Citera
2014-07-08, 17:31
Medlem
När slutar du vattna dom för att få bästa styrkan? Eller är det bara när man skär dom?
Har hört att man ska sluta vattna nån gång, men minns inte när, men typ en vecka innan dom börjat mogna (med det är för när man skär dom) så att opiumet blir starkare.

Spelar det roll om man ska torka dom bara?
Citera
2014-07-08, 19:36
Medlem
Citat:
När slutar du vattna dom för att få bästa styrkan? Eller är det bara när man skär dom?
Har hört att man ska sluta vattna nån gång, men minns inte när, men typ en vecka innan dom börjat mogna (med det är för när man skär dom) så att opiumet blir starkare.

Spelar det roll om man ska torka dom bara?

Sluta vattna när dom blommar eller strax innan. Ja de producerar mer opium om dom är nära uttorkning så det spelar roll vad du än ska göra med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in