2014-07-17, 20:25
Medlem
SteveAngellos avatar
Blir kul att se Enner Valencia i Premier League. Hoppas han presterar kommande säsong!
2014-07-17, 20:25
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Debuchy klar för Arsenal.

Bra ersättare, fast kommer fortfarande sakna Sagna.
2014-07-17, 20:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Joo det är ju exakt det jag försöker säga, att han har egentligen inte presterat värst bra bortsett till senaste säsongen. Därför är den faktan relevant.
Tiden får utvisa om värvningen är bra eller inte, kan floppa lika gärna som han vinner skytteligan men troligtvis blir det mitt i mellan. Jag tycker personligen inte om Costa som spelare, äcklig, grinig, inte direkt någon skönlirare men han kämpar bra det ger jag honom. Tror han gör 15-20 mål, om det är värt de där pengarna får Chelsea själv säga.
2014-07-17, 20:30
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Blir kul att se Enner Valencia i Premier League. Hoppas han presterar kommande säsong!

Hade varit kul om han lyckades i PL, men tycker det luktar flopp.

Han gjorde visserligen 18 mål på 23 matcher i den mexikanska ligan, men innan dess gjorde han 27 mål på 124 matcher i den ecuadorianska ligan. Enligt Wikipedia.
2014-07-17, 20:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Joo det är ju exakt det jag försöker säga, att han har egentligen inte presterat värst bra bortsett till senaste säsongen. Därför är den faktan relevant.
Men det är ju därför den infon är irrelevant. Man kollar ju på senaste åren, inte hela karriären.
2014-07-17, 20:41
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Michu Klar för Napoli på lån över säsongen

Med köpoption kan tilläggas. Varför köpa en spelare rakt av när man istället först kan få testa på honom en säsong?
2014-07-17, 20:48
Medlem
Viking-s avatar
Det har nämnts en massa gånger förut, men Costa är ingen "one season wonder". Han gjorde det väldigt bra som ytter i Atletico säsongen innan samt bra i Rayo ännu en säsong tillbaka.

Jag är lite tveksam till hur han kommer att fungera mot djupare försvar, men det kan knappast bli sämre än Torres. Sedan får vi komma ihåg att kollektivet är viktigast, och Chelsea har åtgärdat de stora svagheterna från förra säsongen.

Matic är en världsspelare som trots sin huvudfunktion som defensiv mittfältare fortfarande har ett väldigt bra passningsspel samt dribblingsförmåga.
Fabregas är en ytterst bra passningsspelare som är bättre än flesta när det gäller att hitta ytor att lägga bollen på.
Luis hade jag minst koll på, men många kallar honom en av världens bästa, om inte den bästa, vänsterbacken förra säsongen samt väldigt stabil innan det. Han kommer att låta Hazard briljera mycket mer än den utmärkte Cesar som var begränsad offensivt pga fel fot.
Även Courtois kan nämnas, och jag tror att alla känner till hans kvalitet.

Chelsea är ett komplett lag nu, och man har fortfarande lyxen att om nödvändigt sälja Oscar till PSG, flytta upp Fabregas samt köpa in en CM av högsta klass för pengarna man får.

Inför förra säsongen såg jag många problem med truppen samt att det var Mou's första säsong. Nu känner jag mig mycket mer bekväm med laget och har väldigt svårt att hitta svagheter, dessutom ser ungdomarna som står i bakgrunden bättre ut än vad jag kan minnas att de gjort.
2014-07-17, 22:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Skönt att få den bekräftad, Premier Leagues sämst bevarade hemlighet.
2014-07-17, 23:04
Medlem
Rio Ferdinand till QPR då. Kommer bli lite underligt att se honom i en bottenklubb.
2014-07-17, 23:24
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Janmaat ersätter. Klart enl Mirror.

Och Leeds vill ha Nile Ranger! Hahahahaaa! Desperationen har fått ett nytt ansikte!
2014-07-17, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Rio Ferdinand till QPR då. Kommer bli lite underligt att se honom i en bottenklubb.

QPR kanske skräller och hamnar i mitten. Då blir det ingen skillnad mot att se honom förra säsongen

Fint att det är klart med Debuchy. Arsenal budade först 10 och Newcastle ville ha 12. Det är ingen vild gissning att man kom överens om 11 Nu lär det väl dröja ett tag innan det kommer in fler värvningar. Kampen om att få in en klassmittfältare kommer att bli långdragen är min känsla.
2014-07-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
QPR kanske skräller och hamnar i mitten. Då blir det ingen skillnad mot att se honom förra säsongen

Fint att det är klart med Debuchy. Arsenal budade först 10 och Newcastle ville ha 12. Det är ingen vild gissning att man kom överens om 11 Nu lär det väl dröja ett tag innan det kommer in fler värvningar. Kampen om att få in en klassmittfältare kommer att bli långdragen är min känsla.

Tror att Arsenal kommer att hämta hem en till riktig stjärnspelare innan fönstret stänger. Han är smart gubben oavsett vad folk säger. Sanchez och Debuchy är två klassvärvningar, deras löpningar kommer att öppna ytor för Özil också som kommer vara bättre denna säsongen.

En central spelare kommer att hämtas in och Arsenal kommer att gå för guld. Frågan är om det räcker för Chelsea har värvat stark, svagheten finns där på bänken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in