Citat:
Ursprungligen postat av
quality1939
Att ha en diskussion med dig blir meningslöst, eftersom du ständigt byter samtalsämne. Först hävdar du, att polisutredningen skulle innehålla sakfel, sedan att den inte inletts tillräckligt skyndsamt etc etc.....

Och det var allt Q39:an hade att komma med när h*n är överbevisad
Jag vill minnas att du för cirka 500-1000 inlägg sedan hävdade att det var meningslöst att diskutera Bosse Janssons försvinnande vidare överhuvudtaget. Jag vill också minnas att du påtalade att det var oerhört svårt att hitta rätt e-mail till Fiedler (Något Hypotesus gjorde på några sekunder) Du skrev också att det var ytterst osannolikt att Fiedler skulle svara på mail. Allt - förutom självmord och psykisk sjukdom - runt Bosse Janssons försvinnande förefaller vara osannolikt eller bara kunna tolkas på ett sätt enligt dig. När man väl visar på motsatsen..ja då har du svårt för att erkänna det och vill sluta diskutera med hänvisning till att det är fel på den som uttrycker något annat än vad du tycker är rätt och riktigt.
Om vi nu tar utredningen så återges det samtal/förhör i den. Vad som verkligen sades i de samtalen/förhören kan vi inte veta något om. Vi kan däremot kolla hur H beskrivit dem i utredningen. För några inlägg sedan hånade du och Gubbrora mig för att jag hänvisade till att T skulle ha påtalat att han ansåg att H:s utredande inte var av det klanderfria slaget. Vad T verkligen sade till Sundelin kan vi inte med säkerhet veta något om. Det föreligger alltså två identiska fenomen mellan
- KOMMUNIKATION - mellan utredningen och tidningsartikeln. Om du letar upp nån grundbok om kommunikation så är det som i regel framkommer i något av kapitlen att kommunikation mellan två individer innebär en tolkningsprocess där det/de egna perspektiven påverkar vad man hör, hur man tolkar och vad man säger/frågar. Att tro att allt som står i utredningen är "fakta" är, på basis av att du själv kritiserat det bara för cirka 30 inlägg sedan, alltså ett befängt ställningstagande från din sida.
Vill du ha exempel på empiriska studier som bevisar det jag skrivit ovan så kan du få ett 50-tal, hör av dig via PM.
Alltså kan vi, utifrån den omfattande kritiken mot utredningen och det rådande kunskapsläget om kommunikation samt hur utredningar bör bedrivas konkludera att allt som står i utredningen inte är "fakta".
Kiss my ass.