2014-07-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Her lyser du med uvidenhed. Mr. Atkinson er meget skikkelig bilfører, han er også meget dygtig med racebiler.
Vi pratar väl om Mr Bean och inte om Rowan Atkinson?
Citera
2014-07-08, 13:24
Medlem
framtands avatar
Är han inte en rymdvarelse? Trodde han slängdes ut från ett rymdskepp i början på vinjetten. Fan va lustigt om jag missuppfattat allt, då känner jag också stor sorg och sympati för karaktären! Skrattat åt en efterbliven hela livet.... Jag har alltid tittat på honom genom "Alien"-glasögon, att han försöker tolka mänskligt agerande med lustiga resultat.
Citera
2014-07-08, 13:39
Medlem
Upphör aldrig att förvånas över hur pass låg genomsnittsålder det verkar vara på det här forumet. Folk ser Mr. Bean och Rowan Atkinson som samma person. Det är en karaktär, för helvete. Atkinson har gjort mer humor än bara Mr. Bean och är ett komiskt geni och har för övrigt säkert både högre intelligens och social kompetens än de flesta här.
Citera
2014-07-08, 13:46
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jag vet inte om det här ämnet hör hemma i detta forumet men det kommer ju kretsa lite kring hans karaktär så jag antar att den är någorlunda rättplacerad. Jag satt och kollade på Mr Bean med min flickvän i helgen. Inte nog med att det knappt finns någon humor i karaktären, men han är ju så jävla autistisk att man mår illa.

Jag har alltid undrat vad fan det är för fel på Mr Bean - och varför skapar man en karaktär som är helt jävla efterbliven och sover med en jävla nallebjörn. Det är någonting som provocerar mig med brittisk humor, men jag kan inte specificera exakt vad det är. Men någonting är riktigt skevt i det landet om man skapar karaktärer som Mr Bean och den där jävla Fawlty Towers-chefen som springer runt på sitt hotell som om han vore drogad 24/7.

Så nu lyder frågan: vad har herr böna för diagnos egentligen?
Vad anser du om Monty Python, Blackadder, och annan engelsk humor

Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Har för mig att han har 5 års studier på Oxford inom elektroteknik som bakgrund. Vid sidan av studierna anmälde han sig i en teatergrupp på skolan för att komma bort från studierna och sedan skapades karaktären "Mr Bean" med raketfart vid sidan av den minst sagt tuffa utbildningen på en av världens mest prestigefyllda universitet. I vardagslivet ser han ut att vara en helt vanlig människa men tyvärr så förlöjligar hans omgivning honom då han blir igenkänd. Tror han var på psyket pga just detta i slutet av 90-talet och tog en timeout från allting ett tag. Sök på Rowan Atkinson Top Gear på youtube så kommer du se hur karismatisk han egentligen är, dessutom är han en jävel på att köra bil.
Du får nog skilja på rollkaraktären Mr Bean och R Atkinson
Citera
2014-07-08, 13:55
Bannlyst
Han måste vara stum iallafall men om det räknas som en diagnos vet jag inte..
Citera
2014-07-08, 14:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Så nu lyder frågan: vad har herr böna för diagnos egentligen?
Han är dum i huvudet. Du kan ställa samma fråga om nästan vilken annan komedifigur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Är han inte en rymdvarelse? Trodde han slängdes ut från ett rymdskepp i början på vinjetten. Fan va lustigt om jag missuppfattat allt, då känner jag också stor sorg och sympati för karaktären! Skrattat åt en efterbliven hela livet.... Jag har alltid tittat på honom genom "Alien"-glasögon, att han försöker tolka mänskligt agerande med lustiga resultat.
Jag tror att han dog nån gång typ krockade med sin löjliga bil och i vinjetten blir han väl utslängd från himlen? Den vinjetten är ju inte med i första "avsnittet".
Citera
2014-07-08, 14:01
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Det har jag aldrig tänkt på men nu när du säger det låter det så självklart. Nu har du sabbat den här soliga Julidagen för mig, måste gensat avbryta min göromål och analysera Mr.Bean.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Han är dum i huvudet. Du kan ställa samma fråga om nästan vilken annan komedifigur som helst.

Jag tror att han dog nån gång typ krockade med sin löjliga bil och i vinjetten blir han väl utslängd från himlen? Den vinjetten är ju inte med i första "avsnittet".

Tack, kan jag fortsätta lapa sol och dricka pissljumna mellisar.
Senast redigerad av rockandrolla 2014-07-08 kl. 14:03.
Citera
2014-07-08, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Vi pratar väl om Mr Bean och inte om Rowan Atkinson?
Ja, det är ju karaktären jag hatar och inte förstår mig på. Rowan Atkinson är ingen favorit direkt men han funkar vid rätt humör.
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Upphör aldrig att förvånas över hur pass låg genomsnittsålder det verkar vara på det här forumet. Folk ser Mr. Bean och Rowan Atkinson som samma person. Det är en karaktär, för helvete. Atkinson har gjort mer humor än bara Mr. Bean och är ett komiskt geni och har för övrigt säkert både högre intelligens och social kompetens än de flesta här.
Nja, komiskt geni skulle jag inte direkt kalla honom. Vad det gäller IQ eller social kompetens så är det ganska irrelevant för det kommer bara leda till ett sidospår i tråden. Men att han inte är en Mr Bean på riktigt kan jag nog hålla med dig om.
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Vad anser du om Monty Python, Blackadder, och annan engelsk humor

Du får nog skilja på rollkaraktären Mr Bean och R Atkinson
MP har jag aldrig gillat speciellt mycket - men jag var även ganska ung när jag såg det sist. Jag vet inte om jag skulle se det ur ett annat perspektiv idag för jag tyckte redan då att humorn var väldigt torr. Man kan nästan känna en slags smak av den slags humorn och jag kan inte beskriva det bättre än att humorn i MP smakar som riktigt torrt, surt vitt jävla vin.

Blackadder har jag inte kollat på. Fawlty Towers tycker jag inte heller är så kul. Little Britain är inte heller speciellt kul. The Office är inte heller speciellt kul - uppskattar tragiskt nog den amerikanska upplagan mer. Det finns dock en serie jag tyckte var rätt skön och det var om två brudar. En av skådespelerskorna tror jag hette Jennifer i förnamn (på riktigt). Minns inte namnet på den serien men jag vet att de gjorde något parodiprogram med lite sketcher och skit och det var rätt roligt.
Citat:
Han måste granskas med nya ögon nu efter ditt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Har för mig att han har 5 års studier på Oxford inom elektroteknik som bakgrund. Vid sidan av studierna anmälde han sig i en teatergrupp på skolan för att komma bort från studierna och sedan skapades karaktären "Mr Bean" med raketfart vid sidan av den minst sagt tuffa utbildningen på en av världens mest prestigefyllda universitet. I vardagslivet ser han ut att vara en helt vanlig människa men tyvärr så förlöjligar hans omgivning honom då han blir igenkänd. Tror han var på psyket pga just detta i slutet av 90-talet och tog en timeout från allting ett tag. Sök på Rowan Atkinson Top Gear på youtube så kommer du se hur karismatisk han egentligen är, dessutom är han en jävel på att köra bil.
Var det någonting med min rubrik du missförstod eller?
Senast redigerad av iamqueensblvd 2014-07-08 kl. 14:20.
Citera
2014-07-08, 14:13
Medlem
ZEPMPs avatar
Från en gammal intevju jag såg på nittiotalet så sa ha att han märkte att han kunde göra roliga grimager, och efter det gick det bara utför.

Se ett par intervjuer med honom, han är ju minst sagt intelligent, normal och visar inte det minsta tecken på autsim eller så.

Gällande Mr. Bean borde det vara någon form av autism.
Citera
2014-07-08, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Från en gammal intevju jag såg på nittiotalet så sa ha att han märkte att han kunde göra roliga grimager, och efter det gick det bara utför.

Se ett par intervjuer med honom, han är ju minst sagt intelligent, normal och visar inte det minsta tecken på autsim eller så.

Gällande Mr. Bean borde det vara någon form av autism.
Alltså; ännu en gång. Det är MR BEAN tråden handlar om. Hans karaktär, vad HAN lider av. inte om skådespelaren Rowan Atkinson som porträtterar detta jävla miffot. Rowan kanske är med i MENSA eller håller på att i smyg forska fram ett botemedel för AIDS - men det är inte det det handlar om. Utan varför är Mr Bean så jävla efterbliven för? Autistisk måste han ju vara för han gestikulerar ju i stort sett hela tiden som om han vore rädd för att prata med folk omkring sig.
Citera
2014-07-08, 14:21
Medlem
ZEPMPs avatar
Citat:
Alltså; ännu en gång. Det är MR BEAN tråden handlar om. Hans karaktär, vad HAN lider av. inte om skådespelaren Rowan Atkinson som porträtterar detta jävla miffot. Rowan kanske är med i MENSA eller håller på att i smyg forska fram ett botemedel för AIDS - men det är inte det det handlar om. Utan varför är Mr Bean så jävla efterbliven för? Autistisk måste han ju vara för han gestikulerar ju i stort sett hela tiden som om han vore rädd för att prata med folk omkring honom.
Ok, du kanske borde vart lite tydligare med det.

Well, autism, av den grövre graden skulle jag säga. Vissa med autism är inte nödvändigtvis blyga, och skulle gärna resa runt, prova på hotel, och gör saker som Mr bean gör. De saknar snarare självinsikt. Sen finns det alltid en personlighet bakom autismen, och den personligheten Rowan Atkinson skapat gillar att sova med nallebjörnar och har svårt att prata med ord med människor. Autism som sagt, varken mer eller mindre. Sen är brittisk humor alltid brittisk humor, och allt vad lyteskomik innebär.
Senast redigerad av ZEPMP 2014-07-08 kl. 14:24.
Citera
2014-07-08, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Ok, du kanske borde vart lite tydligare med det.

Well, autism, av den grövre graden skulle jag säga. Vissa med autism är inte nödvändigtvis blyga, och skulle gärna resa runt, prova på hotel, och gör saker som Mr bean gör. De saknar ofta självinsikt. Sen finns det alltid en personlighet bakom autismen, och den personligheten Rowan Atkinson skapat gillar att sova med nallebjörnar och har svårt att prata med ord med människor. Autism som sagt, varken mer eller mindre. Sen är brittisk humor alltid brittisk humor.
Du läste inte min rubrik på tråden eller?

Jag skulle nog kunna acceptera rollen lite mer om den var baserad på en verklig person. Ungefär som att jag tycker att Dustin är ett genialisk när han porträtterar den riktige Rain Man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in