Citat:
Ursprungligen postat av
Enkelfnutt
Vi pratar väl om Mr Bean och inte om Rowan Atkinson?

Ja, det är ju karaktären jag hatar och inte förstår mig på. Rowan Atkinson är ingen favorit direkt men han funkar vid rätt humör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Betydelsen
Upphör aldrig att förvånas över hur pass låg genomsnittsålder det verkar vara på det här forumet. Folk ser Mr. Bean och Rowan Atkinson som samma person. Det är en karaktär, för helvete. Atkinson har gjort mer humor än bara Mr. Bean och är ett komiskt geni och har för övrigt säkert både högre intelligens och social kompetens än de flesta här.
Nja, komiskt geni skulle jag inte direkt kalla honom. Vad det gäller IQ eller social kompetens så är det ganska irrelevant för det kommer bara leda till ett sidospår i tråden. Men att han inte är en Mr Bean på riktigt kan jag nog hålla med dig om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Westridge
Vad anser du om Monty Python, Blackadder, och annan engelsk humor
Du får nog skilja på rollkaraktären Mr Bean och R Atkinson
MP har jag aldrig gillat speciellt mycket - men jag var även ganska ung när jag såg det sist. Jag vet inte om jag skulle se det ur ett annat perspektiv idag för jag tyckte redan då att humorn var väldigt torr. Man kan nästan känna en slags smak av den slags humorn och jag kan inte beskriva det bättre än att humorn i MP smakar som riktigt torrt, surt vitt jävla vin.
Blackadder har jag inte kollat på. Fawlty Towers tycker jag inte heller är så kul. Little Britain är inte heller speciellt kul. The Office är inte heller speciellt kul - uppskattar tragiskt nog den amerikanska upplagan mer. Det finns dock en serie jag tyckte var rätt skön och det var om två brudar. En av skådespelerskorna tror jag hette Jennifer i förnamn (på riktigt). Minns inte namnet på den serien men jag vet att de gjorde något parodiprogram med lite sketcher och skit och det var rätt roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
framtand
Är han inte en rymdvarelse? Trodde han slängdes ut från ett rymdskepp i början på vinjetten. Fan va lustigt om jag missuppfattat allt, då känner jag också stor sorg och sympati för karaktären! Skrattat åt en efterbliven hela livet.... Jag har alltid tittat på honom genom "Alien"-glasögon, att han försöker tolka mänskligt agerande med lustiga resultat.
Han måste granskas med nya ögon nu efter ditt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cocaine-Cowboy
Har för mig att han har 5 års studier på Oxford inom elektroteknik som bakgrund. Vid sidan av studierna anmälde han sig i en teatergrupp på skolan för att komma bort från studierna och sedan skapades karaktären "Mr Bean" med raketfart vid sidan av den minst sagt tuffa utbildningen på en av världens mest prestigefyllda universitet. I vardagslivet ser han ut att vara en helt vanlig människa men tyvärr så förlöjligar hans omgivning honom då han blir igenkänd. Tror han var på psyket pga just detta i slutet av 90-talet och tog en timeout från allting ett tag. Sök på Rowan Atkinson Top Gear på youtube så kommer du se hur karismatisk han egentligen är, dessutom är han en jävel på att köra bil.

Var det någonting med min rubrik du missförstod eller?