2014-07-06, 20:21
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
OK.

Du anser att djurliv har exakt lika mycket värde som människoliv oavsett.
Den som tar livet av en geting eller en silverfisk skall dömas enligt samma straffskala som gäller för mord?

Stackars Anticimex eller för all del veterinärer som ibland kallblodigt tar livet av försvarslösa stackars djur.

EDIT:
Det är för övrigt inte OT mycket av tråden handlar om själva brottets straffvärde.
Jag har varit delaktig i alla trådar om denne dåren från Lerum så väl raderade som befintliga och låsta.

Jag har svarat dig tidigare, men du har antingen inte sett det eller så har du ignorerat mitt svar.

Min katt och min hund är för mig oerhört mkt viktigare än en sandneger i Kurdistan som jag aldrig sett. Och de flesta människor lägger nog bra mkt mer pengar på sina husdjur än de skänker till "de fattiga i Afrika".

Utan problem lägger människor tusentals kronor på veterinär till sina djur, men knappt lägger de 5:- i röda kors bössan på ICA.
Citera
2014-07-07, 00:44
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Jag har svarat dig tidigare, men du har antingen inte sett det eller så har du ignorerat mitt svar.

Min katt och min hund är för mig oerhört mkt viktigare än en sandneger i Kurdistan som jag aldrig sett. Och de flesta människor lägger nog bra mkt mer pengar på sina husdjur än de skänker till "de fattiga i Afrika".

Utan problem lägger människor tusentals kronor på veterinär till sina djur, men knappt lägger de 5:- i röda kors bössan på ICA.
Jag håller med dig. Dessutom anser jag att djur har precis lika stor rätt att slippa bli plågade och dödade för någon annans höga nöjes skull. Tydligen är den ståndpunkten väldigt provocerande för en del här.
Citera
2014-07-07, 13:03
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:

Håller med om det du skriver här. Dem som tror att en random blatte skulle ha ett högre värde än en ett husdjur för de flesta svenskar är nog kraftigt ute och cyklar. Om jag skulle vara tvungen att välja mellan att rädda min katt eller en arrogant arab ur ett brinnande hus så skulle valet inte vara särskilt svårt om man säger så…
Citera
2014-07-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Vad besviken jag blir på dig att du skriver så. Har sett dig skriva i olika trådar länge och väl nu och tyckt att du varit vettig så det räcker och blir över. Men det här är det dummaste jag sett. Djurliv är lika viktigt som människoliv. Om inte viktigare. Vad har människan gjort för jorden menar du som gör att denna förtjänar mer omtanke? Vi har bara förbrukar och förstört. Liv är lika värt överallt. Vad har människan för rätt att säga att det är vi som bestämmer på denna jord?

Men som du själv skriver. Det är i ditt tycke och väldigt OT.

Tråden handlar om djurplågaren i lerum. Och i mitt tycke så ska denna människa för alltid påminnas om vad han gjort. Han skall inte låtas vara. En liten skitunge är vad han är och stryk å de grövsta skall han ha. Han nöjde sig inte med att plåga dom stackars djuren, han hånade ägarna också. Jävla fittunge!

Jag orkar fan inte hålla diskussionen på denna tråd på en acceptabel nivå längre när det finns idioter som dig. Du sjuk i huvudet, ditt patetiska jävla as. Jag tänker inte ens lägga ner tid på att resonera med dig. Det är ingen ide, eftersom din hjärna bevisligen är lika välutvecklad som en schimpans hjärna. Fråga lagen vad de tycker om att rädda livet på en geting och en människa. Därifrån får du det objektiva svaret på rätt och fel. Men du resonerar subjektivt som det jävla mongo du är.
Citera
2014-07-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
Kan inte du dra åt helvete!
Du vägrar förstå och svarar inte på en enkel fråga som jag ställde förut.
Men jag frågar en sista gång, förklara varför avskrädet Joel Ander är mer värd en nån av mina katter?

Jag kan svara på den frågan. Därför att lagen säger att ett människoliv är mer värt än ett djurliv. Det är objektivt sett allvarligare att ta ett människoliv än ett djurliv. Men det verkar du ha svårt att få in i din lilla skalle som den subjektiva person du är. Joel Ander är en människa. Och du känner honom inte personligen, så du kan inte uttala dig om hur han är som människa idag. Du går på brotten och dömer ut hela personen. Det säger en hel del om vilken nivå du ligger på.
Senast redigerad av Darius83 2014-07-08 kl. 09:31.
Citera
2014-07-08, 09:41
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Jag kan svara på den frågan. Därför att lagen säger att ett människoliv är mer värt än ett djurliv. Det är objektivt sett allvarligare att ta ett människoliv än ett djurliv. Men det verkar du ha svårt att få in i din lilla skalle som den subjektiva person du är. Joel Ander är en människa. Och du känner honom inte personligen, så du kan inte uttala dig om hur han är som människa idag. Du går på brotten och dömer ut hela personen. Det säger en hel del om vilken nivå du ligger på.

Lagen säger en sak, men det behöver inte betyda att den har rätt alla ggr,

T.ex så är Joels liv inte värt ett dugg i mina ögon, inte heller Mustafa Abdul Jaffar, fårknullare i Pakistan, har något värde i mina ögon. Jag känner inte dessa, bryr mig inte om de lever eller dör.

För mig är mina husdjur oerhört mkt viktigare.
Citera
2014-07-08, 10:20
Medlem
Pattayaruless avatar
Citat:

Din imbecilla idiot.
Nej jag känner inte Joel Ander och det är väl självklart att jag dömer en människa efter vad personen gjort, hur fan gör du?

Är du dum på riktigt? Om en människa beter sig som en psykopat, mördare, våldtäktsman, så dömer jag efter det ja.

Du anser alltså att en seriemördare är mer värd en någons älskade husdjur?

Där visar du på vilken nivå du ligger.
Må Gud göra att du inte fortplantar dig med dina sinnessjuka gener.
Citera
2014-07-08, 11:56
Bannlyst
Citat:
Lagen säger en sak, men det behöver inte betyda att den har rätt alla ggr,

T.ex så är Joels liv inte värt ett dugg i mina ögon, inte heller Mustafa Abdul Jaffar, fårknullare i Pakistan, har något värde i mina ögon. Jag känner inte dessa, bryr mig inte om de lever eller dör.

För mig är mina husdjur oerhört mkt viktigare.
Håller med dig. Skulle han ta livet av sig så skulle jag inte bry mig speciellt mycket. Däremot så bryr jag mig mer om en Sofia, 13 år, skulle ta sitt liv pga olika omständigheter. Joel kanske är på bättringsvägar och kanske kommer ut en dag men hans historik har talat sitt tydliga språk kring vad han ansåg att hans tid var värt att spenderas på.

Han är en riktig jävla samhällsparasit.
Citera
2014-07-08, 12:13
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Håller med dig. Skulle han ta livet av sig så skulle jag inte bry mig speciellt mycket. Däremot så bryr jag mig mer om en Sofia, 13 år, skulle ta sitt liv pga olika omständigheter. Joel kanske är på bättringsvägar och kanske kommer ut en dag men hans historik har talat sitt tydliga språk kring vad han ansåg att hans tid var värt att spenderas på.

Han är en riktig jävla samhällsparasit.

Ja, jag skulle bli väldigt illa berörd om en svensk flicka tar livet av sig. Som t.ex i fallet med det där äcklet som tvingade en flicka att visa sig naken. Det är inte för att jag är rasist, utan för att jag har mer gemensamt med henne och har lättare att känna med henne än nån random arab eller neger.
Citera
2014-07-08, 13:19
Medlem
retiarius1s avatar
Står det någonstans i tråden i vilket land Joel begick dom 5 andra djurmorden som aldrig ledde till åtal?
Citera
2014-07-09, 10:23
Bannlyst
Citat:
Nej, det har du inte sagt. Ursäkta, jag uttryckte mig lite klumpigt. Det vara bara det att när du kallade honom för as och sa att du sett en nytagen bild på honom så tolkade jag det som att du inte hade så vänliga avsikter. Jag håller med. Han har pajat sitt liv tillräckligt så det räcker. Han tar sitt straff, så folk borde lämna honom ifred. Och det kommer nya saker hela tiden, så om 20 år så är han troligen glömd som du säger.
Hade jag sett honom på stan så hade jag säkert klappat till honom rätt rejält. Jag hyser ingen respekt för lågintelligenta individer som ger sig på försvarslösa djur. Sen kan han vara hur jävla sadistisk eller psykopatiskt lagd han vill - jag hade fortfarande klappat till honom på käften. Nu känns det liksom som att han känner sig säker och att han befinner sig inom en trygg zon. Men så fort den lilla kuksugaren kommer ut så försvinner allt det där.

Hade jag blivit så uppmärksammad som Joel Ander så hade jag haft ett helvete med att återkomma till livet igen. Inte nog med att det måste vara svårt att få jobb, men att få vänner och få tillbaka ett förtroende i ett land som Sverige där alla i stort sett är väldigt reserverade av sig är och kommer bli ganska svårt. Skulle inte förvåna mig om han gör en Liam Norberg och går och blir präst eller nåt för att visa för sin omgivning att vården förändrade honom. Men jag skulle aldrig aktivt söka upp honom - han är inte värd den tiden.

Vill även poängtera att fängelset inte gjorde Liam till präst utan han fann gud där. Same shit typ.
Citera
2014-07-09, 12:58
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Jag orkar fan inte hålla diskussionen på denna tråd på en acceptabel nivå längre när det finns idioter som dig. Du sjuk i huvudet, ditt patetiska jävla as. Jag tänker inte ens lägga ner tid på att resonera med dig. Det är ingen ide, eftersom din hjärna bevisligen är lika välutvecklad som en schimpans hjärna. Fråga lagen vad de tycker om att rädda livet på en geting och en människa. Därifrån får du det objektiva svaret på rätt och fel. Men du resonerar subjektivt som det jävla mongo du är.

Men ändå besvärar du dig med att svara på mitt inlägg? Och på det sätt som du skriver? Det säger mer om dig än mig. Du är inte ens tilltalad och skämmer ändå ut dig på det här viset?

Klarar du inte att hålla dig på en vettig nivå på ett diskussionsforum, så tycker jag att du borde söka hjälp för dina problem.

Vad lagen säger spelar ingen roll för övrigt enligt min mening. Vad som är rätt och fel är mer intressant. Lagen behöver ses över ordentligt.

Att Joel inte bara dödade djuren, utan även plågade dom, njöt utav det, hånade ägarna för att avslutningsvis skriva om det på internet gör honom bara inte till en mördare. Utan en livsfarlig psykopat.
Och du yrkar på att man ska lämna honom i fred och ge honom en chans ute i samhället? Är du inte ute och simmar på lite för djupt vatten nu?
Menar du ärligt att du litar så mycket på den svenska psykiatrin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in