2014-07-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Slutsats. Amina har färgat håret, har blont löshår eller bär en mycket hårig blonderad rävboa. Är det viktigt? I så fall varför?

Vid den tidpunkten (15/5) visste vi inte vem den andra kvinnan var. En annan postare i tråden kände igen den grå mössan från bilder på I.L. facebook. Det var så vi började koppla ihop en del lösa trådar. Ursprungligen uppfattades kvinnan (Amani) som blond men jag föreslog att det var en pälskant på jackan och inte ett blont hår. Den åsikten har jag fortfarande. Jackan finns med på bilden av stöldgodset. Viktigt? Ja, då när inlägget gjordes var det intressant för att reda ut en del frågetecken.
Citera
2014-07-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Vid den tidpunkten (15/5) visste vi inte vem den andra kvinnan var. En annan postare i tråden kände igen den grå mössan från bilder på I.L. facebook. Det var så vi började koppla ihop en del lösa trådar. Ursprungligen uppfattades kvinnan (Amani) som blond men jag föreslog att det var en pälskant på jackan och inte ett blont hår. Den åsikten har jag fortfarande. Jackan finns med på bilden av stöldgodset. Viktigt? Ja, då när inlägget gjordes var det intressant för att reda ut en del frågetecken.

Ok då förstår jag.
Citera
2014-07-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius

Det kändes viktigt att få fram eftersom IL har en dotter i nära ålder som Yara. Jag tror att det kan vara möjligt att det var hennes dotter som var med på stöldräderna.

Kan det vara så att Amani blivit tvingad av Rami att "extraknäcka"?
Citera
2014-07-07, 21:08
Medlem
Citat:
Så fort jag gör en omläsning av protokollet från Willys så är jag tillbaks i vårt gamla blindspår. Jag kan inte frigöra mig från att flickan är Yara. Hur många småflickor i 7 års åldern som "tillhör vår släkt" kan Amina ha tillgång till? Therese (butiksföreståndaren som upptäckte Y med riskakorna) är ju aktiv även denna gång. Men om Y var här då (även om det bara var på besök) så ljuger biofamiljen. Och man står på ruta 1 igen. Suck.
Jo onekligen står man på ruta 1.Barnvagn med son i, samt matkassar som hänger på vagnen 7-årig flicka som drar ut den ur butiken.Y*r* säger vittnet Therese, nej säger biopappan då var hon i Gaza. Jag lägger nu märke till att adressen är Kungsmarksvägen. Att gå från Tullgatan 1 till Kungsmarken eller vice versa är 5 km. R*mi har bil han hämtade henne efter stölden och säkerligen skjutsade han dit henne också, just för att stjäla. Har för mig att det låg ett Willys vid Kungsmarken också?????
Citera
2014-07-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det kändes viktigt att få fram eftersom IL har en dotter i nära ålder som Yara. Jag tror att det kan vara möjligt att det var hennes dotter som var med på stöldräderna.

Vi skriver om varandra! En Jon*s M*di ngt äldre herre med hustru som har samma namn som *min* bodde för ett tag sen på Kungsmarksvägen de hade säkert barn som kunde passat in...........men jag tror stenhårt på Therese, skulle hon tagit fel så hade hon sagt det .
Citera
2014-07-07, 21:56
Medlem
Dr-Watsons avatar
2012-08-18
INLEDNING
Patrull 66-9100 med Pa J.Hagberg/L.Olin blev beordrade av LKC att åka till
Willys Pantarholmen i Karlskrona med anledning av att en kvinna försökt
stjäla varor.
BROTTET
Amani Made är misstänkt för försök till stöld genom att ha lastat varor för
ett värde av 1580.33 kr i barnvagnen och låter ett släktingbarn ta ut
vagnen från butiken. Amani har även stoppat på sig varor i sin väska men
blivit ertappad av personal och hindrad från att lämna platsen.

2012-11-22
INLEDNING
Patrull 64-8220 med pa Niklas Ryhle samt Kim Svantesson blir av LC-syd
beordrade till Coop Forum i Landskrona med anledning av att en väktare där
gripit en kvinna som stulit.
BROTTET
Den misstänkta kvinnan samt ytterligare en kvinna har tillsammans olovligen
stoppat gods på sig och sedan passerat sista betalningsmöjligheten utan att
betala för detta gods. De har därmed gjort sig skyldiga till stöld då
godsets värde uppgår till 5583,35 SEK.
Citera
2014-07-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Vi skriver om varandra! En Jon*s M*di ngt äldre herre med hustru som har samma namn som *min* bodde för ett tag sen på Kungsmarksvägen de hade säkert barn som kunde passat in...........men jag tror stenhårt på Therese, skulle hon tagit fel så hade hon sagt det .

Vi vet inte om Therese överhuvudtaget har några lämnat uppgifter om att barnet 2012 är Y? Det ryktet har ju aldrig kunnat bekräftas.
Citera
2014-07-08, 13:54
Medlem
Citat:
Vi vet inte om Therese överhuvudtaget har några lämnat uppgifter om att barnet 2012 är Y? Det ryktet har ju aldrig kunnat bekräftas.
Ajdå!
Citera
2014-07-08, 14:17
Medlem
Citat:

Det fanns ett barn med vid stölden. Därför vore det en katastrof att lämna parets pojkar till Amanis släktingar. Nu när man identifierat vem som var den andra tjuven på COOP, borde den familjen undersökas mycket noggrant.

Stöldgodset var bara skräp, så jag tror inte Amani blev tvingad att stjäla av Rami. Men visst är det märkligt att han skjutsar och hämtar.
Citera
2014-07-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det fanns ett barn med vid stölden. Därför vore det en katastrof att lämna parets pojkar till Amanis släktingar. Nu när man identifierat vem som var den andra tjuven på COOP, borde den familjen undersökas mycket noggrant.

Stöldgodset var bara skräp, så jag tror inte Amani blev tvingad att stjäla av Rami. Men visst är det märkligt att han skjutsar och hämtar.

Tvingad och tvingad. Hon kan ha stulit med hans goda vetskap. Det sätt hon använder barnet vid stölden tyder också på en viss organisation knappast på impulsbrott. Likaledes summorna. Det är väl rimligt att förmoda att Amina stal en hel del.

Att Rami är så släktkär att han reser runt till släktingar i Europa tvivlar jag på. Däremot kan det ha varit någon form av mer eller mindre legal "buisness" inblandad.

Parets vårdslöshet och ointresse vid socanmälningar, släktåtaganden, stölder mm är inte normalt. Och om Amina varit så utskämd hos sin släkt och det varit så dramatiskt med att hon stal så borde det nått biofamiljens öron i Gaza. Som då inte borde varit så pigga på att skicka Y till just en halvkriminell och utskämd släkting utomlands. Får vi hoppas.

edit/det vore en möjlig katastrof ja.
Senast redigerad av VemKom 2014-07-08 kl. 15:13.
Citera
2014-07-08, 15:35
Medlem
Citat:
Det kändes viktigt att få fram eftersom IL har en dotter i nära ålder som Yara. Jag tror att det kan vara möjligt att det var hennes dotter som var med på stöldräderna

Och den flickan inspirerade kanske Amina när hon ville ta Y till Sverige? Y kunde ju vara lönsam på flera sätt.
Citera
2014-07-08, 16:49
Medlem
"Karlskronapolis förhörs om tjänstefel i samband med åttaårings död" skrev dn.se nu på eftermiddagen. Det gäller förstås att polismannen bara slängde iväg ett fax till socialförvaltningen - utan att på minsta sätt i samband med det ha försäkrat sig om att det fanns någon som tog hand om inkommande fax. En förundersökning har inletts mot en polisman i 45-årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in