2014-07-07, 16:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Kändes ganska onödigt. Det är självklart att det provocerande. Dessutom var han ganska modig för jag vet precis vilka personerna bakom den gruppen är, var han införtådd med det han nog inte visat sin nuna där. Men ser fortfarande inte varför det skulle göra honom till mindre "god" eller mindre förtjänt av sympati från främst feminist håll. Jag är mest intresserad, personligen skiter jag fullständigt i honom.

Men varfor fortsatter du konstant gora detta antagande ? Ingen har ju oht sagt detta alls.
Citera
2014-07-07, 16:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Varför projicerar du hur du ser på människor på mig? Jag är rätt noga med att tämligen ofta påpeka att jag hatar skadliga ideologier och inte personerna bakom. Jar har mer eller mindre inga åsikter om HBTQ men att jag tycker skönhetstävlingar för 3-åringar har pedofila inslag är tydligen massivt hat mot HBTQ-rörelsen? Och du kommer inte hitta mig säga ett ord om transor trots över 16000 poster.

Har du visat omtanke för Lukas i tråden menar du? Du och Ladymystica tex? Som också ni är del av varför man inte talar om detta i mediasverige? Ni ville ju gärna prata om Lukas vän och vad han sa när ni kan göra en poäng av det så skall vi snacka om det micro? Och när han gav mig exakt rätt om kritik mot feminismen i detta fallet?

Ni visar ingen omtanke, ingen upprördhet alls, ni är bara som jävla robotar, robotar med bara ett enda mål och det är att försvara feminismen och det spelar ingen roll hur mycket ni tramsar och försöker byta fokus för alla som läser tråden kan bara läsa den från början och se hur ni betett er.
Nej, det är korrekt - jag blir inte upprörd över att någon som för mig är totalt främmande tar livet av sig ...
Skulle jag bli det så blev livet väldigt jobbigt givet att människor tar livet av sig varje dag - och det bara i Sverige.

Om någon har utsatts för något synnerligen jäkligt så kan jag finna det upprörande - när det gäller Lucas har jag inte sett något exempel på sådant.

Citat:
Ja jag vet inte, jag borde väl bli smickrad för hur brutalt genomslag jag tydligen har på random människor?
Bara svider lite att Lukas skrev fel och skrev "etablerade feminister" och inte "etablerade anti-feminister" som han skulle, nu kan jag ju knappt ta åt mig äran för hans död va utan att hyckla som den massiva hatare jag är? Då ljuger jag väl om "bevisen"?
Fortsätt ignorera vad Lucas faktiskt gett uttryck för - att ta hänsyn till var hen stod för och ville är ju underordnat nu när du vill attackera andra..
Citera
2014-07-07, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej, man kan faktiskt inte ta pa sig rollen som forsvarare av Lucas ode och Lucas ideologi om man ideligen ar pa korstag mot namnda ideologi och dess sympatisorer.

Det ar precis lika dumt som om en rasist helt plotsligt skulle borja sympatisera med en invandrare som tagit livet av sig, pga nagot invandrarna pastas utsatt denne for, och avkrava att invandrarna tar pa sig ansvaret. Ser du inte sjalv hur dumt det blir ?

Öhhh öde OCH ideologi? Nej varför i helvete skulle jag försvara ideologin som dödade honom? Där försa du dig allt duktigt jävla mycket om vad din egenda i tråden är!

Lukas öde kan jag däremot tala eller rättare sagt jag tvingas att tala om det eftersom DU LADYMYSTICA, MICRO, NIE, KNASEN och alla andra feminister i tråden vägrar prata om hans öde som dom massiva hycklare som ni.

Ditt lilla invandrarexempel har dessutom ingen relevans alls här.
Hyckleriet ligger i när dom stackars näthade kvinnorna själva näthatar någon till döds. Erkänner du ditt näthat och tar ansvar? Jag har ju tom tagit ansvar och detta vet vi ju alla egentligen har nada med mig att göra.
Citera
2014-07-07, 16:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Att feminister ska svara på frågor eller vara rationella kan vi förstås glömma, kommer aldrig att hända. Men efter det här kan de i alla fall aldrig kollektivt skuldbelägga män för sådant en ytterst liten grupp män gjort.

De kommer aldrig kunna kräva att vi män ska betala en särskilt extra hög skatt med argumentet att det råder generell diskriminering och att det är varje mans skyldighet att kompensera för detta.

De kommer aldrig kräva att en enskild man står tillbaks för att en kvinna ska kvoteras in pga en påstådd generell diskriminiering. Aldrig kommer de säga att en enskild man har ansvar för detta.

Eller jo, det kommer de att göra om och om igen. Feminister är inte rationella, de saknar all logik och konsekvens i sin argumentation.
Citera
2014-07-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Ännu ingen rapportering i våra Bonniermedier? lr är det för mycket att begära nu när de har fullt upp med att försöka smussla in Fi i riksdagen - en sådan rapportering skulle väl ytterligare försvåra Fi instapplande i regeringshuset. Därför gäller nu LOCKET PÅ!!

Jag bärjar tro att det finns betydligt fler lik i garderoben. Skulle Fi granskas i sömmarna, kommer nog Eva Lundgren att te sig som en normal människa.
Citera
2014-07-07, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men varfor fortsatter du konstant gora detta antagande ? Ingen har ju oht sagt detta alls.
Nej, men feminister är självklart ansvariga för högerextrema, anti-feminister och allt sköns pack också ...

Verkar som om att de enda med ansvar i samhället är just feminister - en inte oväntad hållning från hycklande anti-feminister.
Citera
2014-07-07, 16:35
Medlem
Vad är den här tråden för osmaklig skit? Sitta och anklaga random personer för att ha dödat nån?

Varför ska en persons självmord ens behöva dras upp på det här viset?
Citera
2014-07-07, 16:35
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Öhhh öde OCH ideologi? Nej varför i helvete skulle jag försvara ideologin som dödade honom? Där försa du dig allt duktigt jävla mycket om vad din egenda i tråden är!

Lukas öde kan jag däremot tala eller rättare sagt jag tvingas att tala om det eftersom DU LADYMYSTICA, MICRO, NIE, KNASEN och alla andra feminister i tråden vägrar prata om hans öde som dom massiva hycklare som ni.

Ditt lilla invandrarexempel har dessutom ingen relevans alls här.
Hyckleriet ligger i när dom stackars näthade kvinnorna själva näthatar någon till döds. Erkänner du ditt näthat och tar ansvar? Jag har ju tom tagit ansvar och detta vet vi ju alla egentligen har nada med mig att göra.

Nej det gor jag sannerligen inte. Varfor skulle jag gora det ? Jag har inte attackerat Lucas, jag har inte skrivit nedvarderande om hans ideologi, asikter eller laggning, till skillnad fran dig.

Jag vet att du sa garna vill att det skall vara sa, eftersom du sa fortvivlat forsokte ljuga ihop en massa smorja i Fredags. Du klarade inte av da att visa kalla. Jag har nu visat konkreta ex. pa ditt hyckleri.

Om du havdar att jag har ett ansvar for Lucas ode och det "hat" han fatt motsta sa foreslar jag att du isf letar upp konkreta bevis. Vi vet alla hur det kommer sluta.
Citera
2014-07-07, 16:37
Medlem
Citat:

Ok, visst då säger vi så. Anledningen till mitt antagande var att det länkades av en användare som dagligen försvarar feminism på forumet med motiveringen att han inte var någon "duvunge", samt att jag under dagen och gårdagen sett lite antydningar på annat håll som lite sådär subtilt på feministiskt maner peddostämpla honom lite,, men bara lite och aboulut på ett sätt dom kan inte kan stå till svars för.

Men ok då är det uträtt, det fanns inga feminister som ogillande honom pga eventuell pedofili eller påstått vurmande för barnknulleri, allt gott.
Citera
2014-07-07, 16:38
Medlem
Borde det inte gå att koppla in polisen i det här?
Tillräckligt grov mobbing, borde ju rimligtvis strida mot både det ena och det andra i svensk lag.
I fall man inte utreder när någon dör. När skall man i så fall göra det?
Citera
2014-07-07, 16:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vad är den här tråden för osmaklig skit? Sitta och anklaga random personer för att ha dödat nån?

Varför ska en persons självmord ens behöva dras upp på det här viset?
Anti-feministisk retorik .. egentligen helt väntat, men jag håller med dig - osmakligt är ordet.
Citera
2014-07-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Ännu ingen rapportering i våra Bonniermedier? lr är det för mycket att begära nu när de har fullt upp med att försöka smussla in Fi i riksdagen - en sådan rapportering skulle väl ytterligare försvåra Fi instapplande i regeringshuset. Därför gäller nu LOCKET PÅ!!

Tror det är så pass illa deras väljare skiter i det fullständigt, och självklart inget i bonniermedia. Varför skulle dom välja att sänka sina vänner, kollegor och åsiktsfränder i den här tiden, inget man kan begära heller. Ingen tidning är opartisk eller bör vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in