2014-07-07, 13:04
Medlem
* Tror du överhuvudtaget på att människor igenom historien, och i nutid, har blivit förföljda och trakasserade? Eller tror du att alla som påstår sig vara utsatta för det helt enkelt lider av vanföreställningar eller är paranoida eller schizofrena?
2014-07-07, 13:16
Medlem
Ok, då vet jag vad du tror. Men du har inte levt mitt liv. Jag har alla pusselbitar och jag vet hur man lägger pussel. De pusselbitar som jag har delgett här är endast någon ynka procent av helhetsbilden, så om du tror att du kan göra en absolut (eller 99,9 %-ig) bedömning av mig och mitt liv så kan jag inte hindra dig.
2014-07-07, 13:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
* Tror du överhuvudtaget på att människor igenom historien, och i nutid, har blivit förföljda och trakasserade? Eller tror du att alla som påstår sig vara utsatta för det helt enkelt lider av vanföreställningar eller är paranoida eller schizofrena?

Hela folkslag har blivit förföljda och trakasserade, och blir det än idag. Det är en helt annan sak än att du skulle vara utsatt för ett livslångt hemligt experiment där mängder av folk i din omgivning under hela ditt liv utsatt och utsätter dig för systematisk gang stalking. Dina föräldrar, som inte är dina föräldrar, inkluderat. Du har ju inte på något vis kunna övertyga om att det är så, och du har framförallt inte kunnat framföra någon rimlig orsak till varför detta sker eller vilka som ligger bakom det hela.
2014-07-07, 13:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, då vet jag vad du tror. Men du har inte levt mitt liv. Jag har alla pusselbitar och jag vet hur man lägger pussel. De pusselbitar som jag har delgett här är endast någon ynka procent av helhetsbilden, så om du tror att du kan göra en absolut (eller 99,9 %-ig) bedömning av mig och mitt liv så kan jag inte hindra dig.

Jag är inte ute efter att bråka med dig, jag tror inte du mår helt bra och jag tycker faktiskt synd om dig. Men jag är övertygad om att du inte är utsatt för det du upplever.
2014-07-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
du har framförallt inte kunnat framföra någon rimlig orsak till varför detta sker eller vilka som ligger bakom det hela.

Orsaken till att man utför mänskliga experiment måste ju rimligtvis handla om att man vill studera hur en människa som utsätts för livslång psykisk terror reagerar och hur man påverkas av det. Syftet med sådana handlingar som kallas experiment är ju att testa något av ren nyfikenhet, eller kanske för att man har planer på att senare använda sig av den metoden, och då behöver man testa för att se om det fungerar. Vissa andra utför kanske experiment bara för att det går att göra det.

Vilka som ligger bakom det vet jag inte. Självklart håller de sig dolda.
2014-07-07, 20:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag är inte ute efter att bråka med dig, jag tror inte du mår helt bra och jag tycker faktiskt synd om dig. Men jag är övertygad om att du inte är utsatt för det du upplever.
Du är skeptiker men tror på din egen övertygelse? Jag tror att din övertygelses främsta orsak är att upprätthålla jämvikt i din egen världsbild.

Det finns inget djävulskap som inte utövas i någon utsträckning. Men det är bekvämare att leva i en förnuftig och kontrollerbar värld där de som vittnar om organiserad förföljelse stämplas med diagnoser.

Om jag inte missminner mig så har rosalotus medgivit att hon kan ha blivit paranoid av sina upplevelser, men jag tror att en välartikulerad person som henne rimligen har en förmåga att avgöra om det finns ett mönster eller om det är tillfälligheter. Det är ju faktiskt rätt skönt att kunna avskriva vissa saker som tillfälligheter.

Men när man upplever sig utsatt för förföljelser så blir man extra uppmärksam på detaljer och det är inte säkert att man tolkar alla detaljer helt rätt. Det är inget fel att skriva vad man tänker. Om inte annat så är det en terapi, ett sätt att få ordning på sina tankar.
2014-07-07, 20:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag vet inte vilka av er som har skrivit här som är ärliga och vilka som på riktigt är utsatta? Jag kan som sagt inte lita på någon längre. De har lyckats med sitt mål att göra mig helt ensam och isolerad. Men det var i alla fall en person härifrån forumet som kontaktade mig och erbjöd sitt stöd. Denna person sa sig vara utsatt för gang stalking. Allt kändes ganska ok i början av vår kontakt, men ganska snart så kom de vanliga trakasserierna igång och jag förstod att det var ännu en så kallad "perp" (perpertator/agent) som var i farten.
Citat:
Jag tror inte heller på att någon kontaktade dig i syfte att stalka dig, jag tror att det var ytterligare en paranoid person som försökte prata med dig (eller en helt vanlig person) och att du sedan vred och vände på varje ord denne skrev så du fick för dig att det var ytterligare en stalker.
Jag tycker att det skulle vara intressant att analysera hur rosalotus "perp" uppträdde i kontakterna med henne. Hon behöver ju inte avslöja personens nick.
2014-07-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men när man upplever sig utsatt för förföljelser så blir man extra uppmärksam på detaljer och det är inte säkert att man tolkar alla detaljer helt rätt. Det är inget fel att skriva vad man tänker. Om inte annat så är det en terapi, ett sätt att få ordning på sina tankar.

Snarare är det så att man letar efter mönster där de inte finns. Det är ett mänskligt beteende och något vi alla gör. Det är därför vi ser Jesus i en brödskiva eller konturer av spöken i bakgrunden på ett foto exempelvis, där det i själva verket kanske bara är löv som formar ett ovanligt mönster.

Detta togs upp i en video på förra sidan i tråden. Det är väldigt lätt att övertyga sig själv om att man faktiskt är förföljd, så fort tanken har planterats i huvudet hos en.

Jag blir smått bedrövad av inläggen i den här tråden om folk som inte kan leva normala liv för att de är så fast övertygade om att de är förföljda, en känsla som är helt verklig men tyvärr baserad på felaktiga premisser och okunskap om hur hjärnan fungerar. Den jag är allra mest bedrövad över är rosalotus som till och med är övertygad om att hennes föräldrar är inblandade. Antagligen har de väl gjort vad vilka föräldrar som helst skulle ha gjort, nämligen att försöka övertyga sitt barn om att hon behöver psykisk vård när hon uppenbarligen inte mår bra.
2014-07-08, 08:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Snarare är det så att man letar efter mönster där de inte finns. Det är ett mänskligt beteende och något vi alla gör. Det är därför vi ser Jesus i en brödskiva eller konturer av spöken i bakgrunden på ett foto exempelvis, där det i själva verket kanske bara är löv som formar ett ovanligt mönster.

Detta togs upp i en video på förra sidan i tråden. Det är väldigt lätt att övertyga sig själv om att man faktiskt är förföljd, så fort tanken har planterats i huvudet hos en.

Jag blir smått bedrövad av inläggen i den här tråden om folk som inte kan leva normala liv för att de är så fast övertygade om att de är förföljda, en känsla som är helt verklig men tyvärr baserad på felaktiga premisser och okunskap om hur hjärnan fungerar. Den jag är allra mest bedrövad över är rosalotus som till och med är övertygad om att hennes föräldrar är inblandade. Antagligen har de väl gjort vad vilka föräldrar som helst skulle ha gjort, nämligen att försöka övertyga sitt barn om att hon behöver psykisk vård när hon uppenbarligen inte mår bra.
De som utsätts för gang stalking blir diagnostiserade med vanföreställningssyndrom av amatörer alldeles oavsett de verkliga förhållandena.

Nu är vanföreställningar ett ganska vanligt fenomen och ditt inlägg är ett bevis för en av dina vanföreställningar: att du kan avgöra vad som är sanning i en annan persons liv utan att ens ha undersökt förhållandena.

Visst kan det vara så att rosalotus föräldrar inte är inblandade i stalking utan agerar utifrån andra motiv och att det har uppkommit en förtroendeklyfta som av rosalotus tolkas på ett felaktigt sätt. Men det vet ju varken du eller jag det minsta om. Du kan misstänka att det är så, det är väl ok, men när du upphöjer dina misstankar till vad du inbillar dig är en självklar sanning så visar du att du har vanföreställningar.

Det är också känt att stalkers ofta lider av vanföreställningar, vilka styr deras handlingar.
Senast redigerad av iesho 2014-07-08 kl. 08:21.
2014-07-08, 16:56
Medlem
Till iesho:

Jag uppskattar dina inlägg jättemycket. De är väldigt klarsynta och jag håller med dig i det mesta som du skriver.

Dock känner jag inte för att analysera vad som sas mellan mig och den personen som kontaktade mig här. Det känns bättre att lägga det bakom mig och gå vidare.
2014-07-16, 18:10
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De som utsätts för gang stalking blir diagnostiserade med vanföreställningssyndrom av amatörer alldeles oavsett de verkliga förhållandena.....
Denna normala reaktion hos majoriteten som aldrig behöver bry sig kan de hemlige lugnt räkna med. Enklaste sättet att sänka trovärdigheten hos ett möjligt vittne till vad statens expertis håller på med och som tydligen verkar vara satt i system är att få personen isolerad bland galningar och sedan låta var och en råka ut för ännu mer obeskrivliga sanningar.
2014-07-22, 19:57
Medlem
Oerhört fascinerande tråd om ett (påstått) fenomen som jag aldrig tidigare har hört talas om..

Kan ärligt säga att jag tycker genuint synd om personerna som skrivit här och upplever sig utsatta..

Även om jag tror att det endast rör sig om hjärnspöken så måste det vara ett rent helvete..

Jag tror faktiskt att statssponsrade förföljelser av slumpmässigt utvalda personer från vaggan till graven skulle kunna existera/ha existerat i lite mer avancerade skurkstater typ gamla Sovjetunionen,Nordkorea och möjligen senare års USA..

Med tanke på andra sjuka experiment genom tiderna så varför inte..

Dock faller det i mina ögon på att ingen avhoppare med dåligt samvete/nyfrälst etc gett sig till känna..

Bara en enda av de förföljda i tråden skulle ju involvera hundratals kontrakterade plågoandar och en hemlighet brukar vara svår nog att bevara för två personer..

Att det skulle existera i Sverige håller jag för helt uteslutet och då har jag ändå sannerligen inga högre tankar om myndigheterna..

Dessutom med tanke på att någon i tråden påstod sig ha varit förföljd sen födseln och är väl får jag anta en bit över 20 så skulle alltså dessa experiment som ett absolut minimum ha lanserats redan under Ingvar Carlssons era..

Kanske till och med Palmes dagar eller under uppbyggnaden av folkhemmet under efterkrigstiden..

Det är alldeles för grovt för att jag ska köpa det..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in