2014-07-07, 12:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anser du att polisens bedömning angående blodmängd håller fortfarande?

Ja, jag anser att polisen gör en korrekt värdering när de säger att blodmängden är mer än om någon blöder näsblod. Sedan att det inte är jättemängder blod är förvisso sant, men det är ändå tillräckligt för att bilens ägare bör känna till incidenten där VB blöder mycket.
Citera
2014-07-07, 12:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det som fanns på mattan var obetydligt, utan blodet i bagageutrymmet fanns på listen och även det i små mängder. Vid förhöret som gjordes uttalar KJ att blodet måste vara planterat, några andra uttalanden har han inte gjort.
Om du är påläst borde du inte komma med direkt felaktiga uppgifter.
Enligt domen står det : Blodet på mattan kunde ses först med hjälp av blodframkallningmedel.
Den största mängd var den som var på listen.
Du som påstår att du är påläst, på vilken sida i förundersökningen finns det att KJ påstår, att blodet var inte planterat.

Du har inte följt med i fallet märker jag vilket förmodligen är orsaken till dina så in i helvete uppåt väggarna dåliga teorier.
Citera
2014-07-07, 12:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har lyssnat på inspelningarna. Det säger han inte.

https://www.flashback.org/sp47559921

Vad är det han inte säger?
Citera
2014-07-07, 12:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Att han inte tror på plantering.

Är det din källa? Tala hellre om var i vilken inspelning han säger det.
Citera
2014-07-07, 12:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag har lyssnat på inspelningarna. Det säger han inte.

Vem är det som har blodbesudlat din bil och planterat ut likdoften? .... Jag tror inte längre att det gick till så, säger 22-åringen i rättsalen.

Så säger han i rättsalen.

Tyvärr måste man vara prenemurant för att läsa hela artikeln.

http://kundservice.kuriren.nu/eprenumeration/default.aspx?action=completerequest&redirect=http% 3a%2f%2fwww.kuriren.nu%2fnyheter%2f%3farticleid%3d 7090923&callback=http%3a%2f%2fwww.kuriren.nu%2finc %2feprencallback.aspx
Citera
2014-07-07, 12:59
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Du upprepar samma sak men kommer aldrig till en exakt källa.
Ta och ange exakt vart i tid i förhöret han säger det.
Citera
2014-07-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du upprepar samma sak men kommer aldrig till en exakt källa.
Ta och ange exakt vart i tid i förhöret han säger det.
"Jag tror inte längre att det gick till så"
11.12: Jag har försökt att rätta till ett par tekniska problem, men under tiden har försvaret hunnit avsluta sitt förhör. Åklagaren Ulrika Schönbeck har ett par avslutande frågor. Det handlar om nycklarna till hans bil och huruvida den var olåst.
11.15: US: Dina närmaste kompisar säger att du är mer noga att låsa din bil än du är att låsa din ytterdörr?
- Ja, det kan stämma. Jag brukar komma ihåg att låsa bilen oftare än lägenheten, men det sker inte alltid. Jag försöker hålla bilen låst, men jag lyckas inte alltid. Det är som det där med att borsta tänderna. Jag försöker göra det, men ibland misslyckas jag.
11.17: 22-åringen pressas om sin teori att någon av hans kompisar ska ha planterat bevis för att sätta dit honom för mord. Det ska han ha sagt i polisförhör.
- Jag tror inte längre att det gick till så, säger 22-åringen i rättsalen.
Citera
2014-07-07, 13:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
"Jag tror inte längre att det gick till så"
11.12: Jag har försökt att rätta till ett par tekniska problem, men under tiden har försvaret hunnit avsluta sitt förhör. Åklagaren Ulrika Schönbeck har ett par avslutande frågor. Det handlar om nycklarna till hans bil och huruvida den var olåst.
11.15: US: Dina närmaste kompisar säger att du är mer noga att låsa din bil än du är att låsa din ytterdörr?
- Ja, det kan stämma. Jag brukar komma ihåg att låsa bilen oftare än lägenheten, men det sker inte alltid. Jag försöker hålla bilen låst, men jag lyckas inte alltid. Det är som det där med att borsta tänderna. Jag försöker göra det, men ibland misslyckas jag.
11.17: 22-åringen pressas om sin teori att någon av hans kompisar ska ha planterat bevis för att sätta dit honom för mord. Det ska han ha sagt i polisförhör.
- Jag tror inte längre att det gick till så, säger 22-åringen i rättsalen.
Det kan ha varit någon annan, den hypotesen kan han ha kvar.
Citera
2014-07-07, 13:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det kan ha varit någon annan, den hypotesen kan han ha kvar.

, helt otroligt.

Har han i något förhör påstått att någon kompis skulle ha planterat blodet?

Du hade ju lyssnat på inspelningen, vad jag förstod så frågade åklagaren två gånger, för att vara säker på att hon hörde rätt. Det borde ju finnas inspelat också.
Citera
2014-07-07, 13:21
Medlem
Citat:
Varje gång har du även fått hänvisning, KJ svarade att han inte längre tror på att blodet var planterat på en direkt fråga från åklagaren i TR.
Kom ut bubblan nu.
Åklagarna borde ha begjort att blodet skulle testas av polisen om det var från när VB var avliden eller levde.
Om man skall tro hunden Uno när den sökte i bagageutrymmet kom blodet från när VB levde, om så var fallet hade det inte funnits möjlighet att väcka åtal mot KJ.
Om blodet kom från när VB levde var det planterat, finns inget alternativ till det.
Jag bortser att det kommit från någon skada som VB haft tidigare.
Citera
2014-07-07, 13:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Åklagarna borde ha begjort att blodet skulle testas av polisen om det var från när VB var avliden eller levde.
Om man skall tro hunden Uno när den sökte i bagageutrymmet kom blodet från när VB levde, om så var fallet hade det inte funnits möjlighet att väcka åtal mot KJ.
Om blodet kom från när VB levde var det planterat, finns inget alternativ till det.
Jag bortser att det kommit från någon skada som VB haft tidigare.

Har jag missat något, har KJ inte blivit åtalad, eller är det du som missat att han blivit både åtalad och dömd, i två instanser?

Har du problem med att förstå att hundar markerat ett område och inte en specifik fläck.
Citera
2014-07-07, 13:27
Medlem
Citat:
, helt otroligt.

Har han i något förhör påstått att någon kompis skulle ha planterat blodet?

Du hade ju lyssnat på inspelningen, vad jag förstod så frågade åklagaren två gånger, för att vara säker på att hon hörde rätt. Det borde ju finnas inspelat också.
Du har missuppfattat som många gånger tidigare, KJ påstår att han tror inte att hans kompisar har planterat blodet för att sätta dit honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in