2014-07-06, 22:26
  #81325
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du uteslöt att Uno undersökt listen pga att han blivit kommenderad att leta i bagage-utrymmet
Nej, jag sa att han hoppade över listen. Nu börjar jag ana missförståndet. Att hoppa över något är tvetydigt, antingen hoppar man över något bokstavligt, t.ex. tar ett skutt från garagegolvet ner i bagageutrymmet och hoppar över listen, eller så hoppar man över något bildligt, alltså utesluter det. Jag menade det förstnämnda.
Citera
2014-07-06, 22:31
  #81326
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag sa att han hoppade över listen. Nu börjar jag ana missförståndet. Att hoppa över något är tvetydigt, antingen hoppar man över något bokstavligt, t.ex. tar ett skutt från garagegolvet ner i bagageutrymmet och hoppar över listen, eller så hoppar man över något bildligt, alltså utesluter det. Jag menade det förstnämnda.
Jag trodde helt ärligt att du menade både "hoppa över" och utesluta... Men strunt samma
Citera
2014-07-06, 22:31
  #81327
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet att det är dödfött att slå vad på ett anonymt forum, men har du lust att göra det iaf? När kommer erkännandet, tror du?
Inom ett år gissar jag.

Du har ju aldrig påstått att han är oskyldig men heller inte skyldig.

Vad tror du i din tur? Han går ut om 5, 7 år och är lika nekande då som nu?
Citera
2014-07-06, 23:24
  #81328
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Händerna kan ha hamnat på precis samma ställe där torson påträffades men så har en
rovfågel eller räv kanske farit iväg med dem.

Fast det mesta talar väl förstås för att de blivit omsorgsfullt gömda eller förintade på
något sätt då GM (KJ alltså) haft goda skäl att misstänka att DNA-spår från honom
blivit avsatt under offrets naglar exempelvis.

Hur som helst - dessa händer lär aldrig dyka upp. De är borta för gott.

Så den naturliga frågan blir då... varför inte gömma ben och torso lika bra som händer och övrigt?
Varför lägga kroppen under näsan på polisen?

Jo för att GM ville att den skulle hittas på en plats som kan kopplas till KJ.
Citera
2014-07-06, 23:54
  #81329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Blodet var från VB och detta tillsammans med likdoften är samma sak med att KJ kört VBs döda kropp i skuffen på sin bil.

Att sitta och teoritisera egna förklaringarsmodeller som du gör är urkasst och betyder absolut ingenting.

Oavsett om blodet är från levande eller död VB så hade åtal väckts eftersom KJ inte har någon förklaring till varför så mycket blod hamnat i hans bil. Hade dödsorsak kunnat fastställas för Linda så ha Alm också dömts för mord. Hur kan du vara så dum så at du inte bergiper så elementära sakar.

Försök angrip de mer tvivelaktiga bevisen och indicierna och ge fan och försök förstå dig på hur man ska tolka bevisning som är klar.

Hur mycket blod är det enligt dig?
Citera
2014-07-07, 00:44
  #81330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Så den naturliga frågan blir då... (#2)varför inte gömma ben och torso lika bra som händer och övrigt?
(#1)Varför lägga kroppen under näsan på polisen?

Jo för att GM ville att den skulle hittas på en plats som kan kopplas till KJ.
#1. Vi här på Flashback vet ju inte (nåja, de flesta av oss iaf) om just det var avsikten eller ej. Det kan förhålla sig på annorlunda vis vad gäller bakomliggande orsak till förflyttning av kroppsdelar.

#2. Händer är ju avsevärt mindre till storleken och således enklare att gömma (praktiskt sett).

Människor tänker annorlunda eller öht inte alls. Det är alltid lätt att vara efterklok. Alltså, ingenting är nödvändigtvis vad det till synes vara. Etc....

Edit: glömde kommentera "övrigt". Det mesta under den kategorin har förmodligen eldats upp.
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2014-07-07 kl. 01:05.
Citera
2014-07-07, 01:46
  #81331
Medlem
Jag har en fråga till er fup-kunniga (typ Quarrel) i tråden:

Vilka av KJs kompisar skulle varit med på "träningen" (den som blev inställd sön 5/5 2013) inför Fallen Angel?
Citera
2014-07-07, 01:59
  #81332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Så den naturliga frågan blir då... varför inte gömma ben och torso lika bra som händer och övrigt?
Varför lägga kroppen under näsan på polisen?

Jo för att GM ville att den skulle hittas på en plats som kan kopplas till KJ.


Exakt. Det är ALLDELES för mycket fokus på KJ... men det är ju också det som GM & co är ute efter!!
Citera
2014-07-07, 04:03
  #81333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag trodde det inte alls förut, men nu har jag fått en allt starkare känsla av att det kommer
ett erkännande från Kristoffer J. inom en överskådlig framtid.

Han är nu vid den obevekliga insikten om att ingen räddning längre finns inom räckhåll
för honom; han är dömd två gånger och MÅSTE avtjäna ett straff för vad han gjorde sig
skyldig till. Det växer fram ett behov av att dela med sig av vad som hände
den 4 maj förra året.
Hela sanningen lär inte berättas, det kommer givetvis vinklas lite till hans fördel.
Somligt försvårande utelämnas men ett medgivande av skulden till Vatchareeyas död,
det väsentligaste, får vi höra från hans håll. Inte den närmaste tiden. Det dröjer.
Men som sagt, inte alltför länge.

KJ har säkerligen vetskap om att en hel del människor fortfarande tror på hans oskuld.
Inte minst på det här forumet, vilket han nog är välinformerad om.
Dylikt kan ha en "bromsande" effekt i och för sig, fördröja det som jag tror följer.
Hade han känt av att inget folk alls trott det minsta på att han verkligen var oskyldig
så kanske benägenheten ökat för att "tala ut", lätta på samvetet, avbörda sig det
rysligt tunga som han bär inom sig. För jag tror han känner av en tyngd.
Så hjärtlös vill jag inte gärna se honom som att han är helt kall inför det som skett.
Jag hyser alltså ett visst hopp om att han inte är helt räddningslöst förlorad som
kännande och ångerfull varelse.

Således - Kristoffer kommer att berätta. Och den berättelsen röjer var dödandet och
styckningen ägde rum. Samt varför han valde att lägga benen i ödehuset.
Den verkliga sanningen om vad som utlöste själva mordet (dråp vägrar jag att betrakta
detta som med tanke på skadebilden hos offret) förnekas vi emellertid.
På den punkten väljer han att vara lögnaktig.
Att någon skall erkänna ett brott som han inte gjort, är samma sak som att någon mot betalning tar på sig skulden på ett brott som någon annan gjort. I det här fallet med mordet på VB skulle det inte fungera, den första frågan skulle bli " var är brottsplatsen" ? Därför skulle det bli kört på en gång om en sådan fråga ställs, som skall ställas.
Vad gäller KJ, om man sätter in honom som gärningsman med de uppgifter som finns, det blir till en omöjlighet att han är gärningsmannen, man kan inte endast påstå att han är gärningsmannen, som du gör Grandioso, alla bitar med de uppgifter som finns måste passa in också, att han verkligen är det, som det inte gör.
Det är också orsaken att det finns inga bevis eller indicier mot KJ att han är gärningsmannen.
Det här är att tillgripa det sista halmstrået för Grandioso, när allting är kört finns endast kvar
"han måste erkänna" som att det skulle vara lösningen på påståenden, som har saknat all bevis att KJ skulle vara skyldig till mordet på VB.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-07-07 kl. 04:52.
Citera
2014-07-07, 04:31
  #81334
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att någon skall erkänna ett brott som han inte gjort, är samma sak som att någon mot betalning tar på sig skulden på ett brott som någon annan gjort. I det här fallet med mordet på VB skulle det inte fungera, den första frågan skulle bli " var är brottsplatsen" ? Därför skulle det bli kört på en gång om en sådan fråga ställs, som skall ställas.
Vad gäller KJ, om man sätter in honom som gärningsman med de uppgifter som finns, det blir till en omöjlighet att han är gärningsmannen, man kan inte endast påstå att han är gärningsmannen, som du gör Grandioso, alla bitar med de uppgifter som finns måste passa in också, att han verkligen är det, som det inte gör.
Det är också orsaken att det finns inga bevis eller indicier mot KJ att han är gärningsmannen.
1. Varför skulle det bli "kört på en gång" om KJ avslöjar brottsplatsen?
Det är väl bara bra om han berättar var den är så får man klart med den saken.
Många som vill veta det.

2. Du påstår att det finns inga bevis eller indicier mot honom men det håller inte
domstolarna med om. Man tyckte att det fanns alldeles tillräckligt för att kunna döma
honom och dömd är han och i fängelse ska han snart.

Slutligen angående erkännanden: Har du bestämt dig för att någon är oskyldig så spelar
det absolut ingen roll om man bekänner sitt dåd, hur övertygande det än görs, du
viftar bara bort en sån sak och fortsätter hävda oskulden hos dina gunstlingar.
Det kan handla om såväl KJ som ökände Mats Alm.
Ingenting får dig att ompröva dina uppfattningar i skuldfrågan.
Citera
2014-07-07, 09:19
  #81335
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Händerna kan ha hamnat på precis samma ställe där torson påträffades men så har en
rovfågel eller räv kanske farit iväg med dem.

Fast det mesta talar väl förstås för att de blivit omsorgsfullt gömda eller förintade på
något sätt då GM (KJ alltså) haft goda skäl att misstänka att DNA-spår från honom
blivit avsatt under offrets naglar exempelvis.

Hur som helst - dessa händer lär aldrig dyka upp. De är borta för gott.

Benen togs av och lades i huset för avfotografering. Lite för otympliga för att hänga i relikskåpet så det dög med en bild. Händerna är lättare att ta med och passar bra i skåpet.
Citera
2014-07-07, 09:41
  #81336
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser polisen har det kunnandet och erfarenhet att de förstör inte blodbeviset genom någon klåpaktig Bluestarspraying som du försöker påstå.
Ser man till fotona som är tagna kan man se mycket klart att det finns blod på listen.
Sedan på plastpåsen fanns en blodfläck som inte blivit Bluestarsprayat.
Det fanns möjlighet att göra en test om blodet kom från VB när hon levde eller var avliden, om polisen fått order om det.

Däremot klåpar de till det t.ex när de börjar leta fingeravtryck på tejpbitarna innan man lät undersöka om de kom från badrumstejpen. På grund av kemikalierna som användes för att få fram fingeravtrycken kunde man inte till 100% bestämma om det är samma material. En logistisk kullerbytta. Man förstörde bevismaterialet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in