2014-07-06, 21:35
Medlem
Grandiosos avatar
Osäker på om det här postats tidigare, men gör väl inte så mycket i så fall.

Till minne av Vatchareeya
https://www.youtube.com/watch?v=j-wHM4lFxXo

Fina foton av VB.
Citera
2014-07-06, 21:40
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte rolig. Uno kommenderades att hoppa in i kofferten och leta, och gjorde som husse sa. Du har rätt i att det gick knappast att hitta källan för doften efter två månader, den bara fanns där i hela utrymmet.
Men ok, då får du vara tråkig. Ja han kommenderades att leta, men var finner du ut att han inte nosat på listen och fått upp att det är starkast där. Skulle han pekat med tassen??? Självklart fanns likdoften där eftersom KJ kört en död VB. Inget konstigt alls.
Citera
2014-07-06, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Men ok, då får du vara tråkig. Ja han kommenderades att leta, men var finner du ut att han inte nosat på listen och fått upp att det är starkast där. Skulle han pekat med tassen??? Självklart fanns likdoften där eftersom KJ kört en död VB. Inget konstigt alls.
Jag har inte funnit att han inte nosade på listen. Vad är du ute efter? Om blod från en död VB planterats i kofferten har lukten spridits i hela utrymmet under två månader.
Citera
2014-07-06, 21:48
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag har inte funnit att han inte nosade på listen. Vad är du ute efter? Om blod från en död VB planterats i kofferten har lukten spridits i hela utrymmet under två månader.
Inte ute efter någonting speciellt mer än jag frågar hur du vet att Uno inte nosat och markerat likdoft från listen..
Citera
2014-07-06, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte ute efter någonting speciellt mer än jag frågar hur du vet att Uno inte nosat och markerat likdoft från listen..
Jag såg på filmen att han hoppade över listen ner i bagageutrymmet.
Citera
2014-07-06, 22:11
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag såg på filmen att han hoppade över listen ner i bagageutrymmet.
Jag ser inte på filmen att Uno utesluter listen även om han hoppar över listen ner i bagageutrymmet och sveper över allt med nosen på nån minut.
Citera
2014-07-06, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag ser inte på filmen att Uno utesluter listen även om han hoppar över listen ner i bagageutrymmet och sveper över allt med nosen på nån minut.
Bra, då ser vi samma sak.
Citera
2014-07-06, 22:16
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Bra, då ser vi samma sak.
Vi ser samma men du utesluter listen, det gör inte jag
Citera
2014-07-06, 22:17
Medlem
Grandiosos avatar
Jag trodde det inte alls förut, men nu har jag fått en allt starkare känsla av att det kommer
ett erkännande från Kristoffer J. inom en överskådlig framtid.

Han är nu vid den obevekliga insikten om att ingen räddning längre finns inom räckhåll
för honom; han är dömd två gånger och MÅSTE avtjäna ett straff för vad han gjorde sig
skyldig till. Det växer fram ett behov av att dela med sig av vad som hände
den 4 maj förra året.
Hela sanningen lär inte berättas, det kommer givetvis vinklas lite till hans fördel.
Somligt försvårande utelämnas men ett medgivande av skulden till Vatchareeyas död,
det väsentligaste, får vi höra från hans håll. Inte den närmaste tiden. Det dröjer.
Men som sagt, inte alltför länge.

KJ har säkerligen vetskap om att en hel del människor fortfarande tror på hans oskuld.
Inte minst på det här forumet, vilket han nog är välinformerad om.
Dylikt kan ha en "bromsande" effekt i och för sig, fördröja det som jag tror följer.
Hade han känt av att inget folk alls trott det minsta på att han verkligen var oskyldig
så kanske benägenheten ökat för att "tala ut", lätta på samvetet, avbörda sig det
rysligt tunga som han bär inom sig. För jag tror han känner av en tyngd.
Så hjärtlös vill jag inte gärna se honom som att han är helt kall inför det som skett.
Jag hyser alltså ett visst hopp om att han inte är helt räddningslöst förlorad som
kännande och ångerfull varelse.

Således - Kristoffer kommer att berätta. Och den berättelsen röjer var dödandet och
styckningen ägde rum. Samt varför han valde att lägga benen i ödehuset.
Den verkliga sanningen om vad som utlöste själva mordet (dråp vägrar jag att betrakta
detta som med tanke på skadebilden hos offret) förnekas vi emellertid.
På den punkten väljer han att vara lögnaktig.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-06 kl. 22:46.
Citera
2014-07-06, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi ser samma men du utesluter listen, det gör inte jag
Jag utesluter inte listen.
Citera
2014-07-06, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag trodde det inte alls förut, men nu har jag fått en allt starkare känsla av att det kommer
ett erkännande från Kristoffer J. inom en överskådlig framtid.

Han är nu vid den obevekliga insikten att ingen räddning längre finns inom räckhåll
för honom; han är dömd två gånger och MÅSTE avtjäna ett straff för vad han gjorde sig
skyldig till. Det växer fram ett behov av att dela med sig av vad som hände
den 4 maj förra året.
Hela sanningen lär inte berättas, det kommer givetvis vinklas lite till hans fördel.
Somligt försvårande utelämnas men ett medgivande av skulden till Vatchareeyas död,
det väsentligaste, får vi höra från hans håll. Inte den närmaste tiden. Det dröjer.
Men som sagt, inte alltför länge.

KJ har säkerligen vetskap om att en hel del människor fortfarande tror på hans oskuld.
Inte minst på det här forumet, vilket han nog är välinformerad om.
Dylikt kan ha en "bromsande" effekt i och för sig, fördröja det som jag tror följer.
Hade han känt av att inget folk alls trott det minsta på att han verkligen var oskyldig
så kanske benägenheten ökat för att "tala ut", lätta på samvetet, avbörda sig det
rysligt tunga som han bär inom sig. För jag tror han känner av en tyngd.
Så hjärtlös vill jag inte gärna se honom som att han är helt kall inför det som skett.
Jag hyser alltså ett visst hopp om att han inte är helt räddningslöst förlorad som
kännande och ångerfull varelse.

Således - Kristoffer kommer att berätta. Och den berättelsen röjer var dödandet och
styckningen ägde rum. Samt varför han valde att lägga benen i ödehuset.
Det som utlöste själva mordet (dråp vägrar jag att betrakta detta som med tanke
på skadebilden hos offret) lär dock förbli höljt i dunkel.
Om den ytterst känsliga saken tror jag att han väljer att tiga.
Jag vet att det är dödfött att slå vad på ett anonymt forum, men har du lust att göra det iaf? När kommer erkännandet, tror du?
Citera
2014-07-06, 22:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag utesluter inte listen.
Du uteslöt att Uno undersökt listen pga att han blivit kommenderad att leta i bagage-utrymmet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in