2014-07-07, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är ju funnits en väldigt bra eftermarknad för elitsoldater de senaste 10-15 åren. Fast det kanske beror sig på vilket land man kommer från, en europeisk/västerländsk soldat med ett förflutet i special styrkor har dock lätt kunnat tjäna riktigt, riktigt bra med pengar som legosoldat/mercenary/private military contractor. Att man då skulle gå och bli lejd mördare/torped istället låter konstigt. Som private military contractor så finns det ju väldigt få regler när det kommer till att säkra upp säkterheten/genomföra uppdraget, som torped bryter man ju lagen.

Det var en bra artikel och intervju i tidningen Filter med en svensk man som jobbat som private military contractor i mellanöstern för Global Strategies Groups, ett brittiskt säkerhets företag/private military contractor bolag. Erik Lewin, han var fd elitsoldat vid Karlsborg-K3 i Västra Götaland, idag är han Managing Director för Vesper Group, ett säkerhetsföretag. Han tjänade enligt egen utsago SEK 100 000 i månaden efter skatt som private military contractor.

Jag kan faktist inte så mycket om de du skriver.
En torped för mig är någon som dödar på beställning oavsett om de är staten som beställt eller om de är någon privatperson med miljoner på kontot som även kan leja en torped genom staten om du förstår vad jag menar och sen när de kommer till staten så kan dom bara langa mördarna en bil med diplomatskyltar så är dom unstoppable i princip och kan inte åka fast eller ens bli stoppade av polis tror jag iallafall, kan inte så mycket om sånt lagliga olagligheter som du pratar om...

Utifrån vad jag har läst om Argzon Mohammed Dudu Yngver Mahmood Sirak så körde dem fult spel giriga clowner som bara vill ha snabba cash och sket i sin omgivning totalt..

Så när de kommer till Mohammed och hans ''gäng'' så tror JAG mer på att allt handlar om det jag samt flera har nämnt flera gånger, han försökte ''ta över områden där ingen annan fick sälja'' alltså territorium, utpressning på dem som sålde ''på hans mark'' angående cannabisförsäljning och Mohammed och hans ''gäng'' utpressade flera personer och till sist fel killar så att säga och för att få stopp på Mohammeds verk så blev dem tvugna att radera honom då det förmodligen inte gick att prata honom till rätta, alltså fick han varningar efter varning efter varning men han ville inte lyssna som någon annan i tråden nämnt, och Argzon var tydligen med i Mohammeds ''gäng'' och fick smaka på den eviga sömnen han med.
Låter ju lite konstigt att staten ska blanda sig i, när han skapade sig många samt stora fiender så betyder ju de bara att han inte var någon riktig affärsman utan en clown som skapade krig o fiender och till slut sin egen död!
Det behöver inte vara så men de låter mer logiskt iallafall.

Jag vill se våra gator trygga, folk ska inte vara rädda att vistas ute på kvällarna, så jag personligen hoppas på att allt pangande får sig ett slut så fort som möjligt, Sverige ska inte vara en jävla krigszon och detta ser jag som politikernas bakslag över drogpolitiken som vi har idag, en jävla röra har deras drogpolitik ställt till med, avkriminalisera/legalisera cannabisen som vi ändå aldrig kommer att kunna stoppa, där så kommer Sverige att blomstra och spara en jäkla massa skattepengar som vi kan blomma upp landet med och där med får vi ett stabilt och dessutom ett mer vackert land!

Nu finns de inget mer att skriva så ha de hej och tack för mig!!!
Senast redigerad av Fuckitup 2014-07-07 kl. 02:31.
Citera
2014-07-07, 03:07
Medlem
Det jag menar fuckitup är att om man kan tjäna 1 miljon kronor netto(efter skatt) som fd elitsoldat på ett år i mellanöstern/central asien(typ Afghanistan) med 0 chans att begå ett brott(eftersom all möjlig skit blir "tillåtet" där) så inte fan blir du en lejd mördare/torped med risk att åka fast(eftersom det är olagligt) och antagligen tjänar mindre cash.

Gör du två år som private military contractor med 100k/månaden så har du alltså ca 2 miljoner lagligt skattade kronor på bankkontot. Sedan kan man ju säkert bli rätt skadad, psykiskt alltså, av jobbet.

En private military contractor eller som man kan kalla det på Svenska, säkerhetskonsult brukar ofta få livvaktsjobb eller säkra upp olika byggnader(typ securitas jobb), fast du jobbar ju då i ett område med mycket större hotbild, där folk dör regelbundet och där du kanske måste döda folk, en Securitas kille som vaktar stenaline terminalen behöver ju inte vara beväpnad till tänderna för att göra sitt jobb.

Här har du en bild på typiska PMCs(private military contractors), rätt stor skillnad mot securitas killar. hehe
http://i960.photobucket.com/albums/ae81/MTTAZ/PMCExperience-1.png

Så att fd elitsoldater går och blir torpeder låter inte så logiskt eftersom dom kan tjäna mer cash på att bli PMCs och inte riskera att åka dit.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2014-07-07 kl. 03:13.
Citera
2014-07-07, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffan4
Vad tror vi om knivhuggningen på the docks inatt då? Relaterat? Vet ngn vem som blev knivhuggen?

Det är relaterat på sätt och vis då B*r*t från Biskop, yngre bror till B*er*m är den som blev cuttad. Vad jag vet så var det Po**e som gjorde det. Vet inte exakt vad som hände mer än att det blev något jidder mellan dem.
Citera
2014-07-07, 10:02
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Tvärtemot vad du tycks tro, så tror inte jag på dessa historier som ömsom gäller poliser som åker runt och avrättar patrasket och jag tror inte heller på dina elitsoldater som hyrts in från utlandet.
Befängda teorier enligt mig! Att köpa ett automatvapen för 10.000 och trycka på avtryckaren kan man göra även om man inte är elitutbildad. Räcker med att plocka random analfabet från förorten, ge honom en bössa och några hegge röka så är saken biff/blandfärs
Att lura ut någon till en avsides gata och likt en feg hare smyga upp bakom bilen och skjuta vederbörande i huvudet, kräver inte heller det några tapperhetsmedaljer från special air service eller navy seals...det enda som behövs är en illojal backstabber från hooden..., eller en råtta från det rivaliserande gänget.
Jag håller med i stort, men det här med yrkessoldater från utlandet har förekommit förr. Jag tänker återigen på yrkesofficeraren från Libyen som avrättade två killar med en automatkarbin i Surte för snart tio år sedan. Jag vill minnas att caset rörde den så kallade "skagenröran", då dansk och svensk tull och polis tog några som var i full färd med att smuggla flera hundra kilo cannabis och en stor mängd tjack med en snabbare fritidsbåt som skulle ta dom från Skagen till Göteborg.
Tror tillslaget skedde precis när dom skulle lämna hamnen och ge sig ut till sjöss.

Dom två som avrättades skulle vara delaktiga för smuggeloperationen och satt sig i enorma skulder i och med tillslaget. Så stora pengar förekommer även i Sverige och då blir ofta vedergällningsförfarandet mer avancerat överlag.

Jag skall dock tillägga att jag inte vet om han togs hit från Libyen för att utföra arkebuseringen eller om han redan var i Sverige av andra skäl.
Senast redigerad av nero1 2014-07-07 kl. 10:12.
Citera
2014-07-07, 12:27
Medlem
VistaBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevlarsjalen
Det är relaterat på sätt och vis då B*r*t från Biskop, yngre bror till B*er*m är den som blev cuttad. Vad jag vet så var det Po**e som gjorde det. Vet inte exakt vad som hände mer än att det blev något jidder mellan dem.

har du mer info om detta?
hur många ggr blev han huggen?
Citera
2014-07-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VistaBlack
har du mer info om detta?
hur många ggr blev han huggen?

Jag ska luska lite mer i det, postar så fort jag får veta. Det jag hört hittills (rykten) är att han blev cuttad i sidan och snittad i ansiktet.
Citera
2014-07-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevlarsjalen
Jag ska luska lite mer i det, postar så fort jag får veta. Det jag hört hittills (rykten) är att han blev cuttad i sidan och snittad i ansiktet.

Snittad i ansiktet kan jag nästan till 100 dementera , det var ett par snitt i sidan som bara enligt vad jag förstått behövdes sys , vad hade dom för beef då ngn som vet?
Citera
2014-07-07, 22:55
Medlem
Jag såg be*** i söndags i stan och han hade inga köttsår eller något liknande i ansiktet, han rökte en ciggarette och promenerade med en tjej.

När blev han "knivskuren i ansiktet?"
Är detta något som hänt nyligen eller bara något gammalt?
Citera
2014-07-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffan4
Snittad i ansiktet kan jag nästan till 100 dementera , det var ett par snitt i sidan som bara enligt vad jag förstått behövdes sys , vad hade dom för beef då ngn som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av karatesparken
Jag såg be*** i söndags i stan och han hade inga köttsår eller något liknande i ansiktet, han rökte en ciggarette och promenerade med en tjej.

När blev han "knivskuren i ansiktet?"
Är detta något som hänt nyligen eller bara något gammalt?

Som jag skrev så var det vad jag hört ryktesvägen, men då var det bara förmodligen bullshit att han blev snittad i ansiktet. Det skedde på The Docks.
Citera
2014-07-08, 01:41
Medlem
Att han blivit "cuttad" i ansiktet är ren bs, han såg ut att må bra, lite för bra om jag får vara ärlig.
Sen om han fått något stick eller skärsår de vet jag inget om, de kan var sant men inget allvarligt för så som jag såg, så mådde han lite för bra för att blivit cuttad i ansiktet. Men han är säkert någon som förtjänar det.
Citera
2014-07-08, 02:37
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Här har du en bild på typiska PMCs(private military contractors), rätt stor skillnad mot securitas killar. hehe
http://i960.photobucket.com/albums/ae81/MTTAZ/PMCExperience-1.png

Det där ser som airsoft pojkar som är ute och leker. Har du inget bättre?
Citera
2014-07-09, 12:03
Medlem
neggerschwartzs avatar
Varför finns det inga bilder på någon av dem?
Nån bild på någon borde det väl finnas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in