2014-06-19, 22:25
Medlem
Kruzs avatar
Vart lite undrande varför piketen står parkerad vid backavallen och varför helikoptern snurrar runt.
Fick förklaringen på Gp`s hemsida

Citat:
En privatperson larmade polisen klockan 21.15 efter att ha sett en skadad man i en bil på Skogaberg i Backa......

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2406652-man-hittad-skjuten-i-backa
Citera
2014-06-19, 22:37
Medlem
Kan det ha å göra med misshandeln och skottlossningen i biskop igår? Det var ju i fiendesidan av biskop i alla fall...

(FB) Misshandel och skottlossning Vårväderstorget, Gbg Där är den, inte mycket matnyttigt än men folk kanske kan fylla på nu?
Senast redigerad av doktorwestring 2014-06-19 kl. 22:40.
Citera
2014-06-19, 22:50
Medlem
Studsbolls avatar
Detta är ännu ett steg i självsaneringen bland blendas boys. Det är skönt att de inte beger sig särskilt långt från mammas gata innan de skjuter av varandra. Skogaberg är ett fint område.men man behöver inte vara geni för att fatta att de kom över kullen från Wadköpingsgatan... Drägg.
Citera
2014-06-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Kan det ha å göra med misshandeln och skottlossningen i biskop igår? Det var ju i fiendesidan av biskop i alla fall...

(FB) Misshandel och skottlossning Vårväderstorget, Gbg Där är den, inte mycket matnyttigt än men folk kanske kan fylla på nu?
GP:
Citat:
Citat:

"Om inte Uzin hade klickat..."

- Om inte Uzin klickat, hade jag inte pratat med dig i dag.

Det säger 31-årige George som sent på onsdagskvällen blev misshandlad på Vårväderstorget.

Dagen därpå kontaktar han gp.se eftersom han anser att allt inte blev korrekt skildrat i texten om händelsen.

- När jag skulle lämna restaurangen kom några män fram till mig och frågade om jag hade droger att sälja.

George hade aldrig sett männen tidigare och frågade dem, upprört, varför de trodde att han hade det.

Efter en snabb ordväxling drog en av männen fram ett vapen från under sin jacka. Enligt George var det en Uzi, en kulsprutepistol.

- Han försökte skjuta mig men vapnet klickade. Han slog mig då i huvudet med vapnet, en annan av männen slog mig med knytnävarna.... [..]
Citat:
- Inne på restaurangen hörde jag att de sköt två skott.

Därefter försvann gärningsmännen, enligt George åtminstone fyra stycken, från platsen.

George berättar att han är amerikansk medborgare och bor på fastlandssidan av Göteborg. Han hade hälsat på en vän i Biskopsgården och bestämde sig för att äta en pizza på Vår krog & Bar på Vårväderstorget innan han reste hem.

- Jag satt ute och åt min pizza. De som attackerade mig var inne på restaurangen och tittade på någon fotbollsmatch.

Var ju tydligen false flag på väderilsgatan tidigare i dag, också...
Appropå kvällens skjutning i Backa så lär det ju med tanke på rubriceringen inte vara frågan om benskott.
Citat:
Citat:
Citat:
- Ambulans var snabbt på plats och förde mannen till Sahlgrenska. Vi har inlett en förundersökning om försök till mord alternativt försök till dråp, säger Peter Adlersson, polisens presstalesman.
Citat:
Ett stort antal polispatruller och polishelikopter finns i och över Backa.
Citat:
Den skottskadade mannen är inte identifierad och har inte kunnat höras av polisen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2406652-man-hittad-skjuten-i-backa
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-19 kl. 23:17.
Citera
2014-06-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
GP:

Var ju tydligen false flag på väderilsgatan tidigare i dag, också...

Aha, då var det alltså lokala försäljare som trodde dom kunde böta en konkurrent? Fast var det inte en Uzi dom mulade Selman i Backa me?
Citera
2014-06-19, 23:19
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Aha, då var det alltså lokala försäljare som trodde dom kunde böta en konkurrent? Fast var det inte en Uzi dom mulade Selman i Backa me?

Ja en Uzi eller Mac10.
Citera
2014-06-19, 23:22
Medlem
Citat:
Har inte sett några säkra uppgifter på vilket vapen dom använde mot M.S, mer än att det även där handlade om någon typ av maskinpistol. En del har spekulerat i Mack10..
Citera
2014-06-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Ja en Uzi eller Mac10.

Och George blev hotad av en sån av just Selmans fiender. Han är ju jänkare så han kanske har stake nog att vittna fast ett par mördare i den här soppan? Tror inte vårvädersligan har mer kontakter än svarta pantrarna på andra sidan pölen så dom lär aldrig komma åt honom...
Citera
2014-06-19, 23:33
Medlem
Appropå Amerikanens utsaga om att männen befann sig inne i restaurangen är följande ganska intressant:

Citat:
En förundersökning pågår om grovt vapenbrott och misshandel.
På torsdagskvällen säger Joakim Hansson vid polisens ledningscentral:
- Utredningen leds av länskriminalen. Vi ska titta på övervakningsfilmerna som finns från krogen.
Nog om vårvädershändelsen för att hålla mig till topic.

Man undrar ju om kvällens offer återfinns bland namnen som det tidigare spekulerats kring som varandes personer som ligger risigt till? Om han hittades i en bil så behöver ju skjutningen inte nödvändigtvis ha ägt rum exakt där, heller.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-19 kl. 23:39.
Citera
2014-06-19, 23:44
Medlem
Ryktet går att det är Agreson som blivit skjuten hur ska detta sluta. Backa boys raderat från gbgs undre värld Mohamed S vapendragare kämpar för livet nu sägs det.

Kan någon Bekräfta tack
Citera
2014-06-19, 23:52
Medlem
Med stor sannolikhet är det Argz*n som blivit skjuten av samma anledning som M.S, knarkhärvan tidigare i år.
Citera
2014-06-19, 23:52
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Ryktet går att det är Agreson som blivit skjuten hur ska detta sluta. Backa boys raderat från gbgs undre värld Mohamed S vapendragare kämpar för livet nu sägs det.

Kan någon Bekräfta tack

Låter som han är på väg att ställa tofflorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in