Citat:
Inte någonstans har jag påstått att man ska "ta emot skit" men då är det ju bra om man på ett objektivt sätt ser över det hela och inte snetolkar eller ändrar betoning på saker för att det ska passa en själv.Ständigt detta försök till shaming. Vad folk här gör är att påpeka att Romson är en rasist och en sexist, och detta på mycket goda grunder. Istället för att bemöta argumenten försöker man attackera personen bakom (som man inte vet något om dessutom). Att påpeka att en människa är rasist och/eller har otrevliga värderingar och/eller fel i sak är inte samma sak som att sitta och lipa. Vissa här (välj själv om du vill inkludera dig själv) verkar tro att man som man ska ha någon skyldighet att ta emot vilken skit som helst från politikerna utan att klaga och det är oerhört vanligt att vi ser folk här (välj själv om du vill inkludera dig själv) som struntar i argumenten och bara går in för att skjuta budbäraren. Det funkar inte här. Tror ingen här ens bryr sig om den här sortens försök till shaming.
Jag är född och uppväxt i Sverige med svensk mamma och skulle klassas vit av de flesta.
Fortfarande så tog jag inte åt mig när hon påstod att alla var människor, för det var vad hon sa.
TS inledde tråden med att Romsson har påstått att vita män inte är människor.
Då får du gärna förklara för mig hur man ska kunna ha en saklig och intressant diskussion om det är tillåtet att vända och vrida på vad folk faktiskt säger.
Jag försöker iallafall köra raka puckar och det är inte alla som klarar av.
Citat:
1. Skulle du först kunna förklara för mig vad skillnaden mellan "vita män" och judar är?1. Ok, jag argumenterar emot dig och är "butthurt"? Vet inte ens vad det betyder men antar att du tycker jag är känslig. Men gör som jag föreslog, läs TheRulerofBethos och hans judetest. Byt ut vita män i Romsons tal mot judar, eller för den delen mot lata korrupta greker, och ge dem istället skulden för allt ont. Klingar det fortfarande bra?
2. Schyman har gjort mycket men hon har aldrig offentligt kallat män för djur. Dina försök att förminska dina meningsmotståndare är smått skrattretande, men inget ovanligt på FB. Du är ett mobboffer som trots dina försök till fysisk fostran genom kampsport inte ens skrämmer en mus. Men du kunde åtminstone försöka ha lite koll på vad du pratar om, det skulle möjligen kunna öka min respekt för dig något. Trots att det stinker bidragsberoende och parasit över dig.
2. Schyman har gjort mycket men hon har aldrig offentligt kallat män för djur. Dina försök att förminska dina meningsmotståndare är smått skrattretande, men inget ovanligt på FB. Du är ett mobboffer som trots dina försök till fysisk fostran genom kampsport inte ens skrämmer en mus. Men du kunde åtminstone försöka ha lite koll på vad du pratar om, det skulle möjligen kunna öka min respekt för dig något. Trots att det stinker bidragsberoende och parasit över dig.
2. Haha, detta var mycket intressant.
Du med flera beklagar sig över min retorik och börjar använda den själv- nu börjar vi komma någon vart

Först- my bad, det var Ireen von Wachenfeldt som sa att män är djur inte Gudrun, min poäng borde dock ha gjort sig klar ändå; det finns personer som svart på vitt uttrycker förakt som man har full rätt att reagera på, men att sitta och vända och vrida på saker för att det ska passa är lite onödigt anser jag.
Sedan är jag mycket smickrad över att du går igenom hela min historik med över sjutusen inlägg för att förhoppningsvis kunna komma åt en soft-spot; tyvärr misslyckades det lite

Jag behöver inte skrämma möss eller rädas över att en liten ynkrygg på Flashback kallar mig parasit, jag ger troligtvis mer åt samhället än vad du kommer att prestera under en livstid så tack för den goda underhållningen

Medan du fortsätter förkovra dig i Romsson och allt detta kränkande av dig som vit man så ska jag bege mig ut i verkligheten och leva livet- lycka till!