Citat:
Ursprungligen postat av
anteW
Jag ser fram mot den dagen hon får närmare påtvingad kontakt med muslimsk kultur och får känna på hur det är som kvinna att vara kraftigt begränsad och förminskad pga. sitt kön.
Först då kommer hon förstå att kvinnor i västvärlden lever i en kultur där de är mest jämlika mannen jämfört med alla andra kulturer och religioner.
Hur definierar du "mest jämlika"?
Och du jämför alltså västvärldens kvinnor med östvärlden, ska man tolka det som att du är nöjd med jämställdheten i Sverige?
Det duger med andra ord att bara vara bättre jämfört med andra länder på andra sidan jorden?
Citat:
Ursprungligen postat av
NyanNyan
Eftersom icke-heterosexuella och icke-vita är en minoritet i Sverige så faller det sig naturligt att de inte syns och hörs lika mycket som vita och heterosexuella.
Håhå, nu var du allt kvicktänkt va?
Nu var ju själva andemeningen att alla var människor således har ett lika värde.
Nu tog du bort både hennes och mitt användande av ordet "man" så därför tänker jag fråga dig- Anser du att vita heterosexuella män är en majoritet utav Sveriges befolkning?
Om ja, kan man då generalisera en nation och påstå att denne således enbart består av heterosexuella vita män?
Om nej, varför ens ifrågasätta?
Det finns väl vita heterosexuella kvinnor också, är dessa en minoritet?
Om vi kan bortse från det sedvanliga SD-tramset så finns det även sk "minoriteter" och även dessa är människor.
Därför ser jag inte problemet.
Har Flashback så lite att gnälla på att man måste gråta över att en politiker offentligt påstår att befolkningen består utav människor och inte enbart uteslutande vita heterosexuella medelålders män?