2014-07-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Det fetade; Haha - Gurra Frigolit! jag har också undrat ibland.

Hur kan Åsa Romson ens uttrycka sig på det sätt hon gör o vilken taskig manssyn hon förmedlar utåt - att dom aldrig inser!!

Hon säger på allvar o offentligt nåt i stil med att " de flesta av oss är människor - inte vita, heterosexuella män" - alltså människan är helt förryckt! o så klämmer hon i med - " v ifrågasätter den svenske mannens rätt att äta kött....osv...osv...."

Jag blir väldigt besviken över att hon kan uttala sig på detta sätt o jag känner att jag måste starkt "ifrågasätta" hur det står till i hennes hjärnkontor.

Och Gurra Frigolit får snällt stå nicka instämmande, hålla med om att han är en dålig människa, sämre än alla andra raser och kön. Tragiskt egentligen men jag har inte mycket till övers för människan så det rör mig inte i ryggen att den pajasen sover med fienden i hopp om att skonas.
Citera
2014-07-05, 09:55
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Haha, ja här ser vi vikten av betoning och vad man kan göra med en text!

Jag är ingen vit heterosexuell medelålders man exempelvis.
Det viktiga i det hon sa var att vi inte ska låta ett kön definiera eller generalisera ett helt samhälle, vi är alla människor och det är vad vi har gemensamt, sedan är vi olika på många olika sätt; sexualitet, kön, religion mm.

Det har hon väl ganska rätt i?
Eller består Sverige enbart vita heterosexuella medelålders män?

Nä det gör ju inte det. Består den grupp som har någon sorts makt i Sverige enbart av vita medelålders män?
Det har jag svårt att tro.
Citera
2014-07-05, 10:16
Medlem
Quwaesad177s avatar
Knappast kritik, det är en hat text som uppmuntrar till folkmord hon har skrivit den äckliga rassehoran.
Förbjud MP genast, det är ändå bara en massa rasister i det jävla hatpartiet.

Vill ha ett Kina internet vill dom också, dom jävlarna.
Skicka Åsa till Haag och åtala henne för folkmord.
Upplös partiet.
Citera
2014-07-05, 10:46
Medlem
Idunas avatar
Manliga miljöpartister är kastrater...
Citera
2014-07-05, 12:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Manliga miljöpartister är kastrater...

Undrar lite hur de tänker när de står där och hurrar. Att de inte tänker till lite och bara lite inser att det är ju mig hon hatar!? Men det kanske är så att bara jag hurrar så får jag mer ligg...
Citera
2014-07-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nä det gör ju inte det. Består den grupp som har någon sorts makt i Sverige enbart av vita medelålders män?
Det har jag svårt att tro.
Och, har den nån betydelse, eftersom gruppen övriga vita medelålders män är flera tusen ggr så stor? Dvs, en sjuk majoritet av vita medelålders män har ingen makt alls. Varför ska man då hata alla?
Citera
2014-07-05, 18:00
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:

Är du full, eller låtsas du bara?
Det enda jag någonsin har hävdat är att TS m.fl. lägger betoningen helt fel i den mening som ni alla tar åt er utav.

Hon hävdade att Sveriges befolkning inte består utav heterosexuella vita män- utav av människor.
Med det sagt så har ingen påstått att vita män inte är människor.
Utan hon placerade alla (oavsett sexuell läggning, religion, kön, politiska åsikter) under termen "människor".
Kina består inte av gula män, Kina består av människor, vad fan vill ni ha sagt med detta?

Citat:
Jag är den sista att kunna kallas vare sig marxist eller feminist.
Du är så marxistisk så man kan bli med dina långsökta klassanalyser.

Citat:
Jag har dock såpass kunskap och intellekt att jag inte behöver sitta på ett forum och lipa över att en politiker har påstått att jag inte är en människa, för så är inte fallet.

Sitt och tröstät choklad och lyssna på Gudrun Schyman istället för HON har ordagrant sagt att män är djur.
DET kan ni sitta och lipa över.
Det vore åtminstone berättigat, men inte ens det lipar jag över.
Jag bryr mig inte hur andra uppfattar mig, jag vet själv vad jag är.
Jag lipar inte, jag ställer mig bara frågande till dina och Åsa Romsons orimliga resonemang. Vad vill ni egentligen?
Det håller inte att smita genom att kalla någon för butthurt eller anklaga någon för att lipa när denne vill ha förklaring på vad du menar, om något så får det snarare att se ut som du är butthurt eller lipar.
Citera
2014-07-05, 18:15
Medlem
JPs avatar
Med tanke på att hon tycker det är ok att prata om att svenska män äter mer kött än kvinnor (vilket säkert stämmer) med dess negativa konsekvenser som åsyftning bör det vara ok att även tala om andra överrepresentationer? Hon har ju själv valt att ta upp olika överrepresentationer i sitt almedalstal menar jag, så hon måste ju verkligen vara helt ok att man talar om överrepresentationer gällande brottslighet osv.
Citera
2014-07-05, 18:58
Medlem
Den som har någon jävla hjärna begriper att det här är vinklat. Vadå kritik mot
vita heterosexuella?. Både Romson och Fridolin är ljushylta och heterosexuella

Fria Tider är bara skit vem i helvete går på sådant här?.
Senast redigerad av mangne 2014-07-05 kl. 19:05.
Citera
2014-07-05, 19:47
Medlem
Jellohs avatar
Jag tycker det låter precis så radikalt som man kan förvänta sig. Om man kryddar retoriken med lite lagom mycket grabbdiss så framstår man som lite edgy och rebellisk. Feminism är ju lite trendigt och coolt och i dagens läge behändigt förpackat i enradiga slagord. Den röstande massan består till stor del av folk som inte orkar sätta sig in i saker närmare. Män och kvinnor. Att ha en syndabock att peka på är bekvämt för alla partier. Min högst oinsatta tolkning av hur den svenska politiska arenan ser ut enligt följande:

Vems fel är skiten?

F!: Vita heterosexuella mäns. (Alla mäns!)
Sd: Invandrarnas. (Och alla äckliga bögars!)
M: Skatternas (Sossarnas!)
C: 08ornas (EUs! men tyst...)
S: Borgarnas (och hela utsugarklassens!)
V: Kapitalets (och därav männens!)
Mp: Industrins (och därav männens!)
Fp: Skolans (men inte vårt!)
Kd: Samtidens (Sodomiternas! Och de fåvitska feministernas!)

Som alla andra trender kommer den hatiska dumfeminismen nog kännas "såå 2013" om nåt år. Hoppas det kommer nån konstruktivare feminism i stället som är mer konstruktiv i tonen i alla fall.
Citera
2014-07-05, 20:50
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Här kommer kritik från Åsa Romson om den vite hetro sexuella mannen:

Sedan säger hon följande:

Har hon rätt i sin kritik? är den vite mannen det största hotet mot miljön och jämnställdheten?

http://www.friatider.se/sa-romson-attackerade-vita-m-n-i-almedalen
Inte längre, den vita kvinnan glömdes, och så är det folkpartiet som har svårt att ta till sig mer genuin kunskap som går på djupet istället för vädjandet att ta pengar från folk men bara från dem som inte har, sedan påstås sig ah korrekt agenda : nej.

Vad gäller feminism kan man inte sitta och står så beroende av Sverigedemokrater men samtidigt hoppa vilja nato men sedan ändå kritisera nato för att vara överflödigt.

Det får ju finnas lite balans i TEORI och PRAKTIK... båda är rörliga och förändrar sig... , fattar du inte det????

Den vite mannen som kuvade mänskligheten kom med KKK , eftersom denna feminism som överfokuserar "vit" "svart" härrörr ur amerikansk slavhandel, att dra in det här där svarta män aldrig haft krav att utkräva, är lite långsökt.

Dock inns främlingsfientlighet men säg då det istället för att dra omvänd rasism, där en vit man har noll värde och helst ska skjutas - usa har vapenmentalitet, har sverige detta, oh ja...

det är rätt irrelevnt och sydamerikanska syndikat har också med sina patetiska gerilla-machos svårt att acceptera den vita viljan att helst demolera feminism öht, utifrån att den kriminella kedjan som försörjer, kan komma att brytas..

ja, den vite mannen är den värste - men inte bara.. den svarte mannen är också en extrem grobidan, där an förstör.. det är män.. dessa ihop med randiga och rutiga och bittra män, äger intressse eftersom prostitutions-systematiken faktiskt hanteras på börshandel så det är också indiske mannen , kanske ofta påstånde sig inte vara besudlad men han ljuger, hela hans status o position, sitter på bekostnad att han aldrig lyft ett finger för offer, män är karriärister.. de vill att kvinnor också ska ignorera feminismens hållpunkter, som kommer gälla för all framtid.

Detta förstår inte libertala som inte vill mer än ära den rike, vite mannen eller den rike, svarte mannen lelr rike handikappade mannenm så länge han är rik och kan ge hallicken lite mer tyngd som titel , liberaler i usa.. är typ extemt liberala.. inte bara liberala.

men de är de här också, dock moralister.. det är feminister också, som inte förstår varför feminism inte tolererar prostitution, det gder träskmentalitet, det urholkar och skadar : sabuni skulle kanske själv sätta sig in i att för några år vara en vit man... enbart vit man i sig själv, är inte själva angreppspunkten - han är ju med fördel kkk-sympatisör och givetvis rasist, sådan kan också svart vara, och är visar det sig!!

Det är män, inte färgen som är hjärnan, hjärnan är en sg massa bara. Bry dig inte.
Citera
2014-07-05, 21:46
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Den som har någon jävla hjärna begriper att det här är vinklat. Vadå kritik mot
vita heterosexuella?. Både Romson och Fridolin är ljushylta och heterosexuella

Fria Tider är bara skit vem i helvete går på sådant här?.
Är väl bara att lyssna på talet själv så hör man vad idioten säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in