2014-07-04, 15:24
Medlem
sabress avatar
"Det går inte att öppna filen" får jag på min S5a. Har gjort så att man ska få installera från andra källor än Google Play. Hur gör jag???
Citera
2014-07-04, 15:35
Medlem
sabress avatar
Har nu installerat appen efter att ha fört över .apk-filen från datorn. När jag nu installerat den så kan jag inte skapa sms. Jag kommer till min inkorg men får inget meddelande där. Samsung Galaxy S5. Fungerade utan problem på min gamla S3a.
Citera
2014-07-04, 15:55
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
"Det går inte att öppna filen" får jag på min S5a. Har gjort så att man ska få installera från andra källor än Google Play. Hur gör jag???

Citat:
Har nu installerat appen efter att ha fört över .apk-filen från datorn. När jag nu installerat den så kan jag inte skapa sms. Jag kommer till min inkorg men får inget meddelande där. Samsung Galaxy S5. Fungerade utan problem på min gamla S3a.
Öppna appen, gå in på inställningar, markera "skapa utgående sms" samt"öppna sms-appen", gå in på "ge rättighet att skriva sms", leta rätt på sms-hanteraren, tryk på OK.

Klart
Citera
2014-07-04, 21:45
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Öppna appen, gå in på inställningar, markera "skapa utgående sms" samt"öppna sms-appen", gå in på "ge rättighet att skriva sms", leta rätt på sms-hanteraren, tryk på OK.

Klart
¨

Det enda jag kan hitta av det där är "skapa utgående sms", det andra hittar jag inte.
Citera
2014-07-05, 18:48
Medlem
Freddsindahoods avatar
Om man åker me sj pendeln långt ut, där dom inte har kontrollanter vid ingångarna, där såg jag att en kontrollant kom o scanna slkort på tåget istället. Går det bra att visa smsbiljetten för denna, är den som en busschaffis eller roslasbanakontrollant att dom bara tittar o går vidare? Vi snackar om pendeln som går mellan nynäsbamn o tcentralen
Citera
2014-07-06, 09:27
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddsindahood
Om man åker me sj pendeln långt ut, där dom inte har kontrollanter vid ingångarna, där såg jag att en kontrollant kom o scanna slkort på tåget istället. Går det bra att visa smsbiljetten för denna, är den som en busschaffis eller roslasbanakontrollant att dom bara tittar o går vidare? Vi snackar om pendeln som går mellan nynäsbamn o tcentralen
Inga problem, har åkt den sträckan och visat min fejkade biljett för kontrollanten. (Inte blåjackorna alltså)
Citera
2014-07-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddsindahood
där såg jag att en kontrollant kom o scanna slkort på tåget istället. Går det bra att visa smsbiljetten för denna, är den som en busschaffis eller roslasbanakontrollant att dom bara tittar o går vidare? Vi snackar om pendeln som går mellan nynäsbamn o tcentralen

Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Inga problem, har åkt den sträckan och visat min fejkade biljett för kontrollanten. (Inte blåjackorna alltså)

Du skriver 'visat', men han skrev 'scanna' ...

Hmmm... har de skanner så lär det inte funka för rena SL-SMS-biljetter, för de kan de läsa av i Databasen.

Har du däremot skapat en UL/SMS-Kombination-SMS-Biljett funkar det ju (ÄN SÅ LÄNGE! ...).
Senast redigerad av lbl 2014-07-06 kl. 11:40.
Citera
2014-07-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Du skriver 'visat', men han skrev 'scanna' ...

Hmmm... har de skanner så lär det inte funka för rena SL-SMS-biljetter, för de kan de läsa av i Databasen.

Har du däremot skapat en UL/SMS-Kombination-SMS-Biljett funkar det ju (ÄN SÅ LÄNGE! ...).

Vad jag menade på sista raden var:

Har du däremot skapat en UL/SL-Kombination-SMS-Biljett funkar det ju (ÄN SÅ LÄNGE! ...)
Citera
2014-07-06, 18:25
Medlem
sabress avatar
Jag får det inte att fungera på min S5a. Installerade nyss den senaste versionen. Jag hör sms-ljudet att biljetten är skapad men ingen smsbiljett finns i inkorgen. Hittar inte i inställningar hur man tillåter appen få skriva sms. I inställningar finns ju "Ge rättighet att skriva sms", när jag trycker där stoppas appen. Någon vänlig människa?
Senast redigerad av sabres 2014-07-06 kl. 18:59.
Citera
2014-07-06, 20:41
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Jag får det inte att fungera på min S5a. Installerade nyss den senaste versionen. Jag hör sms-ljudet att biljetten är skapad men ingen smsbiljett finns i inkorgen. Hittar inte i inställningar hur man tillåter appen få skriva sms. I inställningar finns ju "Ge rättighet att skriva sms", när jag trycker där stoppas appen. Någon vänlig människa?

Visst. Läs inlägg #2
Citera
2014-07-06, 23:53
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Visst. Läs inlägg #2

Har läst FAQ! Då försvinner garantin på telefonen, om man måste roota?
Citera
2014-07-06, 23:54
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Har läst FAQ! Då försvinner garantin på telefonen, om man måste roota?
De flesta telefoner går att unroota ifall garantin skulle vara ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in