Citat:
Ursprungligen postat av
rettod1
Jo visst har Y*r*s mamma det pappa också...........Men det är ju paret hon bott hos som har fotograferat och sänt bilder det är därför jag reagerar!! inte bioföräldrar!
Överlag i tråden vore det skönt om man förde något kort resonemang när man har en teori.
(ja,jag vet inga långa inlägg men ändå) Som kolla bild skickad av då och då till, skumt, varför, därför eller nått. Det är flesta som läser tråden skummar trots allt. I det här fallet är bilden inte alarmerande i sig utan rätt oskyldig. Sätter man ihop den med annan info så kanske det är annorlunda.
Men då måste man fatta det. Det är likadant när någon resonerar men inte tar avstamp i någoting utom totalt fria fantasier.
Då får man väl säga det. En del missförstånd och irritation skulle kunna undvikas. (ja, ja igen jag är knappast oskyldig men det är en uppmaning till mig själv också).
Jag tycker inte bilden är alarmerande. Inte heller att den skickats till tidning eller släktings fb. Det är mer av en "gullig" bild. Om den hade skickats till någon av Ramis resmål och okända personer hade jag reagerat. Däremot kommer jag att komma ihåg den. Om det dyker upp annat material som signalerar att Y möjligtvis utnyttjats sexuellt. Eftersom det finns en fet röd varningsflagga på det här parets hanterande av Y.