2014-07-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Double0
Kan någon förklara för mig !

Vi säger att min far skriver på ett papper att jag ska ärva hans "bil" när han går bort.

Så fort pappret är klart och det går en tid så får jag fnatt i skallen och dödar min egna far med min partner.

Jag blir åtalad för modet på min pappa och får sitta i fängelset.

Efter jag har suttit klart min år, så kan jag sätta mig i "MIN" bil som jag fick ärva och köra iväg med den.

Det kan inte stämma att rättssystemet funkar så ? Eller har jag fått Fnatt i skallen ?
Om SL döms för delaktighet i mordet förlorar hon sin arvsrätt (bilen) se CountryChicks inlägg deras barn ärver heller ingenting efter sin morfar född efter GLs försvinnande se Courel
Citera
2014-07-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Om SL döms för delaktighet i mordet förlorar hon sin arvsrätt (bilen) se CountryChicks inlägg deras barn ärver heller ingenting efter sin morfar född efter GLs försvinnande se Courel

Okej ! Men OM GLs barnbarn får ärvt så kan ju T manipulera barnbarnet så hon skriver över det till kanske ÅT ? Då vinner dom ju på det ändå !

Om det kommer sig att barnbarnet var fött innan GL försvinnande.
Citera
2014-07-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacke12
Men barnet lär vara både tillverkat o fött efter det att GL försvann. Stackars litet barn

Hur gammal är barnet? Den borde Fan undra vart föräldrarna är
Citera
2014-07-06, 14:14
Medlem
Rompetrolls avatar
Jag tror att mordet kanske blev för tungt att bära på. Att försöka hålla dolt. Han var inte tillräckligt stark och grannarna misstänkte sanningen.
Därför brast det och sanningen fick bli att berätta för en medlem i MPS
Citera
2014-07-06, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
Hur gammal är barnet? Den borde Fan undra vart föräldrarna är
Barnet kan finnas hos mamman. Häktesförordning (2010:2011)
Citat:
Tillstånd att ha spädbarn hos sig

6 §
Ett tillstånd för en intagen att ha sitt spädbarn hos sig får endast lämnas efter att yttrande har inhämtats från socialnämnden.
Citera
2014-07-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Barnet kan finnas hos mamman. Häktesförordning (2010:2011)

Men är barnet verkligen så liten? Det
Citera
2014-07-06, 21:53
Medlem
Detta fall verkar synnerligen uppfyllt av ondska och kyla, min gissning är att någon el några fler kommer att delges misstanke om brott... Någon som har en teori om ev mordvapen?
Citera
2014-07-06, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Detta fall verkar synnerligen uppfyllt av ondska och kyla, min gissning är att någon el några fler kommer att delges misstanke om brott... Någon som har en teori om ev mordvapen?
Skördetröska? Hur ska man kunna ha en teori om det?

Varför tror du fler kan vara inblandade i mordet? Vilka skulle det kunna vara?
Citera
2014-07-06, 22:16
Medlem
Någon här undrade varför ev GM biktade sig inför MP anhängare... Enl pressen ville den fam va störst, bäst o vackrast, ev GM hade utan kött på benen sagt till arrendator:"Inte lönt du sår på marken, den har du inte länge kvar" De ville ha bäst maskiner o verkar köras fortast bil etc... GM kanske hade druckit några öl😄Ville skryta med att han kunde döda, utan att bli fast... I hans galna hatt, kanske det var en stor fjäder att slå sig på bröstet för
Citera
2014-07-06, 22:23
Medlem
Skördetröska låter som långskott, den vidden på dörrar har säkert inte GL:s boningshus
Citera
2014-07-06, 22:38
Medlem
Anl till min gissning att fler kan va iblandade är: Fyndplatsen och gravens djup, rimligt att antaga den är grävd med maskin, ev markägare av sådan vacker äng om än avlägset belägen, borde märkt åverkan typ gravöppning på sina domäner
Citera
2014-07-06, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Anl till min gissning att fler kan va iblandade är: Fyndplatsen och gravens djup, rimligt att antaga den är grävd med maskin, ev markägare av sådan vacker äng om än avlägset belägen, borde märkt åverkan typ gravöppning på sina domäner
Vem är markägaren?

Polisen måste ha fått nys om fyndplatsen på något sätt. Är det markägaren som har hört av sig? Har det misstänkta paret tillgång till grävmaskin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in