2014-07-05, 20:33
Medlem
Vet inte om jag placerat tråden rätt, men tog denna tråd för att grunden är mobilt internet.

Vilket är billigaste alternativet för internet och för olika mängd trafik?

Jag har betalningsanmärkningar och köper 1GB surf/månad via comviq kompis.
Sedan betalar jag 50Kr/GByte. Jag delar ut telefonen via hotspot eller internet sharing.
Där kan jag eposta, läsa forum och spela vissa spel och se en del video och musik på low stream.

Jag har funnit att det fungerar för mitt behov för att överleva minimalt på nätet.
Finns det billigare alternativ?
Citera
2014-07-05, 20:36
Bannlyst
http://www.compricer.se/mobiltbredband/

Har du ingen i familjen/vän som kan teckna ett abonnemang åt dig på en fast förbindelse?

50 spänn för en gig är ju helt hutlöst
Senast redigerad av W4ZUP 2014-07-05 kl. 20:38.
Citera
2014-07-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W4ZUP
http://www.compricer.se/mobiltbredband/

Har du ingen i familjen/vän som kan teckna ett abonnemang åt dig på en fast förbindelse?

50 spänn för en gig är ju helt hutlöst

Jodå, min far skriver det på sig,
men jag är lite av livsforskare och har sagt till han att jag tar det när behovet verkligen behövs.

Jag tankar filmer till telefonen och ser allt när jag kommer hem från jobbet.
Jag har tillgång till bredband på företaget. Så paniken finns inte att jag inte ska kunna se sista avsnitt av en serie jag följer.

Jag lever just nu på internet för att hitta det billigaste alternativet.

Min mor betalar 2600kr per kvartal för telefon med internet.
Jag har i min internetfattigdom hittat en lösning som kostar henne 580kr per kvartal via kompis fast pris. Hon surfar bara till Facebook och läser epost ett par gånger per månad.

Fast jag tvivlar på att Comviq är billigast.
Citera
2014-07-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Vet inte om jag placerat tråden rätt, men tog denna tråd för att grunden är mobilt internet.

Vilket är billigaste alternativet för internet och för olika mängd trafik?

Jag har betalningsanmärkningar och köper 1GB surf/månad via comviq kompis.
Sedan betalar jag 50Kr/GByte. Jag delar ut telefonen via hotspot eller internet sharing.
Där kan jag eposta, läsa forum och spela vissa spel och se en del video och musik på low stream.

Jag har funnit att det fungerar för mitt behov för att överleva minimalt på nätet.
Finns det billigare alternativ?

Comviq.se - Prisplaner. Dom har nu ett paket med 10GB för 200kr. Det lär du spara in ganska mycket pengar på.
Citera
2014-07-05, 20:58
Medlem
.Chloes avatar
Tre erbjuder kontant mobilt bredband för 399kr/månaden och 100Gb ingår. Du kan köpa en mobil router om du vill köra över WiFi. Tror du kommer vinna på att köpa Tre's mobila bredband.
Senast redigerad av .Chloe 2014-07-05 kl. 21:00.
Citera
2014-07-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Comviq.se - Prisplaner. Dom har nu ett paket med 10GB för 200kr. Det lär du spara in ganska mycket pengar på.

Det är en bra deal om man surfar under 10gb normalt sett.
Ett internetabb ligger idag på 299kr per månad.

slutpriset är det enda viktiga.

jag har ett slutpris på mitt surf,
1gb för 99 kr samt 50 kr för en extra gb.

det täcker tusentals besök på olika forum.
hotspoten är på och tar mest emot metadata.

när jag hittat filmer så drar jag mig in o väntar tre timmar tills jag jobbar.

Vet dock inte latency och datamängdstrafik för 40h wow spelande.
Citera
2014-07-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Tre erbjuder kontant mobilt bredband för 399kr/månaden och 100Gb ingår. Du kan köpa en mobil router om du vill köra över WiFi. Tror du kommer vinna på att köpa Tre's mobila bredband.

För dyrt om man ska se till slutpriset och relativt abonemang ger.
400 kr surfar ingen som är fattig till.. för 400 är en stor del av deras levnadsbudget.

det är en bra deal för de som har pengar och inte vill betala mer än nödvändigt.

En som är fattig ser inte streamad film och beter sig resurssnålt på nätet.
Citera
2014-07-06, 00:09
Medlem
Helgedenfetes avatar
Wifog

Helt gratis pengamässigt, men du betalar i tid. För att få ladda ner 100Mb måste du se på 3st reklamsnuttar om 15-20 sek vardera. Ingen trafikbegränsning utöver detta.

Funkar ganska bra så länge man inte ska ladda ner film.
Citera
2014-07-06, 01:10
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgedenfete
För att få ladda ner 100Mb måste du se på 3st reklamsnuttar om 15-20 sek vardera.
Det går även att hoppa direkt till slutet av reklamsnuttarna utan att appen detekterar att man inte har kollat hela.

Jag tycker att Wifog funkar bra för att vara en gratistjänst. Lite vevgrammofon över det hela: dags att skruva upp fjädern var 100:ade MB, det överlever man för vanlig surfning.

Streaming kan också funka på dessa premisser, om applikationen går att pausa där man var medan man laddar på med 100 nya friska MB, vilket innebär 10-20 minuter beroende på komprimeringsformat.
Citera
2014-07-06, 01:42
Medlem
Wifog funkar för slösurfande och mail

Universal Telecom har ett billigt mobilt abonnemang med obegränsad surf, men jag vill minnas att hastigheten är begränsad till 1-2 Mbit / sek
Citera
2014-07-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helgedenfete
Wifog

Helt gratis pengamässigt, men du betalar i tid. För att få ladda ner 100Mb måste du se på 3st reklamsnuttar om 15-20 sek vardera. Ingen trafikbegränsning utöver detta.

Funkar ganska bra så länge man inte ska ladda ner film.

Det känns ändå som att det nästan kan vara värt besväret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in