Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Tycker det största problemet med Arsenal är att man verkar värva enbart med en första elva i tankarna. Inget om ont Giroud, men i Arsenal så ser man Giroud som en startingspelare, och tanken att han skulle dippa i form, behöva vilas eller eventuellt åker på skador är ingenting som verkar finnas i bilden. Jämför med City, Chelsea, Man United eller någon av de andra toppklubbarna som värvar för bredd. Okej, City kanske är överdrivet med 4 "klass" anfallare, men det håller liksom inte att ha en stark första elva med mediokra spelare på bänken, i hopp om att man undviker skador/formsvackor osv.
Men om man tar mittfältet -> forward hos Arsenals startelva (sett till potentiella transfers och ett skadefritt läge) så kan det komma att se ut;
Ramsey - Schneiderlin
Walcott - Özil - Sanchez
Giroud
På bänk?
Arteta, Chamberlain, Podolski (?), Cazorla (?), Rosicky, Wilshere, Sanogo.
Dessutom skulle man kunna lira Alexis Sanchez på strikerpositionen och spela Chamberlain/Podolski/Cazorla till vänster och ha Giroud som back up. Med Sanchez speed skulle den kunna utnyttjas till fullo med en djupledspassande Özil tätt bakom sig.
Klart jag skulle njuta av att se Arsenal värva en renodlad, välrenommerad anfallare av yttersta världsklass men jag tror inte att det skulle minska målgörandet om t.ex. Sanchez kom in. Det skulle bara hjälpa Giroud att trycka in några bollar till samt att han själv nog skulle kunna dunka in några baljor.
Att inte sikta på en riktig striker utan eventuellt Sanchez är på både gott och ont i mitt tycke.