2014-07-05, 16:29
Medlem
Hur man kan återigen strunta i att värva en anfallare?
2014-07-05, 16:33
Avstängd
Halloween2s avatar
City är? sugna på Sánchez men vilka brukar dom inte vara ''sugna'' på. I och för sig vet man med säkert att dom skulle kunna slänga ut en sjuk summa.

Skulle ju vara kul och se han i den formen han har haft under VM tillsammans med aguero men å andra sidan så känns det som agueros utgångs datum har gått ut. Hoppas på en bättre säsong för jove, skulle gärna se honom tillsammans med dezko då negredo förmodligen inte kommer vara kvar?
2014-07-05, 16:51
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hur man kan återigen strunta i att värva en anfallare?

Tycker det största problemet med Arsenal är att man verkar värva enbart med en första elva i tankarna. Inget om ont Giroud, men i Arsenal så ser man Giroud som en startingspelare, och tanken att han skulle dippa i form, behöva vilas eller eventuellt åker på skador är ingenting som verkar finnas i bilden. Jämför med City, Chelsea, Man United eller någon av de andra toppklubbarna som värvar för bredd. Okej, City kanske är överdrivet med 4 "klass" anfallare, men det håller liksom inte att ha en stark första elva med mediokra spelare på bänken, i hopp om att man undviker skador/formsvackor osv.
2014-07-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker det största problemet med Arsenal är att man verkar värva enbart med en första elva i tankarna. Inget om ont Giroud, men i Arsenal så ser man Giroud som en startingspelare, och tanken att han skulle dippa i form, behöva vilas eller eventuellt åker på skador är ingenting som verkar finnas i bilden. Jämför med City, Chelsea, Man United eller någon av de andra toppklubbarna som värvar för bredd. Okej, City kanske är överdrivet med 4 "klass" anfallare, men det håller liksom inte att ha en stark första elva med mediokra spelare på bänken, i hopp om att man undviker skador/formsvackor osv.

Men om man tar mittfältet -> forward hos Arsenals startelva (sett till potentiella transfers och ett skadefritt läge) så kan det komma att se ut;
Ramsey - Schneiderlin
Walcott - Özil - Sanchez
Giroud

På bänk?
Arteta, Chamberlain, Podolski (?), Cazorla (?), Rosicky, Wilshere, Sanogo.
Dessutom skulle man kunna lira Alexis Sanchez på strikerpositionen och spela Chamberlain/Podolski/Cazorla till vänster och ha Giroud som back up. Med Sanchez speed skulle den kunna utnyttjas till fullo med en djupledspassande Özil tätt bakom sig.

Klart jag skulle njuta av att se Arsenal värva en renodlad, välrenommerad anfallare av yttersta världsklass men jag tror inte att det skulle minska målgörandet om t.ex. Sanchez kom in. Det skulle bara hjälpa Giroud att trycka in några bollar till samt att han själv nog skulle kunna dunka in några baljor.

Att inte sikta på en riktig striker utan eventuellt Sanchez är på både gott och ont i mitt tycke.
2014-07-05, 20:14
Bannlyst
Helt stört att pajasen Wenger får fortsätta misshandla Arsenal. Vem som helst ser att Arsenal är i behov av en riktig klassanfallare. Något som inte funnits i klubben sedan Henrys dagar.

Hur svårt ska det vara för gubbjäveln att ta in en anfallare? Giroud håller inte på den här nivån, snarare är det en bänkvärmare som passar att hoppa in sista 20 eller något när man ska spela av en match. Sanchez blir ännu en kvotspelare att addera till truppen där man samlar på offensiva mittfältare. Visst, han är bättre än dem nuvarande men det är ju ingen som kommer höja laget ytterligare en nivå.

Det saknas ju inte heller anfallare på marknaden. Jag hade förstått hans passivitet om det inte fanns några hållbara alternativ. Det är bara att bita i det sura äpplet om Wenger får styra rodret i flera år till. Han är bra på att utveckla och förädla spelare men det är ingen jävla talangutveckling det är frågan om. Isåfall bör han se sig för ett annat jobb, typ ungdomstränare i Arsenals akademi eller liknande. Det handlar om att vinna titlar och gubbfan har inte insett det, eller så är han helt enkelt så feg att han inte hör hemma i toppfotbollen 2014.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-07-05 kl. 20:16.
2014-07-05, 20:16
Medlem
Nja, jag vet inte. Förmodligen så kommer Sanchez ersätta Cazorla som en mer direkt bollspelare med förmåga att även driva boll och ta djupledslöpningar. Han är absolut inte någon ensam striker och Wenger har på allvar tappat det om han ens överväger att syssla med sådan talangslakt.
Han är som bäst när han får ha ganska mycket frihet att hämta boll och spela bakom en anfallare. Och det är i nuläget bara Cazorla och Özil som får den friheten.
Men det känns någonstans fel att Cazorla ska tvingas petas samtidigt som Giroud ska vara garanterat förstaval...

Allt hade varit enklare om man bara hade värvat Higuain under förra sommaren.
2014-07-05, 20:56
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nja, jag vet inte. Förmodligen så kommer Sanchez ersätta Cazorla som en mer direkt bollspelare med förmåga att även driva boll och ta djupledslöpningar. Han är absolut inte någon ensam striker och Wenger har på allvar tappat det om han ens överväger att syssla med sådan talangslakt.
Han är som bäst när han får ha ganska mycket frihet att hämta boll och spela bakom en anfallare. Och det är i nuläget bara Cazorla och Özil som får den friheten.
Men det känns någonstans fel att Cazorla ska tvingas petas samtidigt som Giroud ska vara garanterat förstaval...

Allt hade varit enklare om man bara hade värvat Higuain under förra sommaren.
Hade varit lättast ifall man hade övertygat RVP att stanna.
2014-07-05, 22:53
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Helt stört att pajasen Wenger får fortsätta misshandla Arsenal. Vem som helst ser att Arsenal är i behov av en riktig klassanfallare. Något som inte funnits i klubben sedan Henrys dagar.

Hur svårt ska det vara för gubbjäveln att ta in en anfallare? Giroud håller inte på den här nivån, snarare är det en bänkvärmare som passar att hoppa in sista 20 eller något när man ska spela av en match. Sanchez blir ännu en kvotspelare att addera till truppen där man samlar på offensiva mittfältare. Visst, han är bättre än dem nuvarande men det är ju ingen som kommer höja laget ytterligare en nivå.

Det saknas ju inte heller anfallare på marknaden. Jag hade förstått hans passivitet om det inte fanns några hållbara alternativ. Det är bara att bita i det sura äpplet om Wenger får styra rodret i flera år till. Han är bra på att utveckla och förädla spelare men det är ingen jävla talangutveckling det är frågan om. Isåfall bör han se sig för ett annat jobb, typ ungdomstränare i Arsenals akademi eller liknande. Det handlar om att vinna titlar och gubbfan har inte insett det, eller så är han helt enkelt så feg att han inte hör hemma i toppfotbollen 2014.
RVP?
2014-07-05, 23:03
Medlem
anteri17s avatar
Sluta böla. Utan Walcott har vi haft förtvivlat svårt i kontringsspelet. Nu får vi en typ som kan beskrivas som en teknisk Walcott.

Får vi in Sanchez och Walcott ser det väldigt bra ut.
2014-07-05, 23:17
Medlem
Nu rapporterar också Liverpool Echo att Sanchez närmar sig Arsenal!

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-fc-target-alexis-sanchez-7377764

Känns bra just nu men jag avvaktar min glädje tills det står på officiella hemsidan att han är klar för klubben.
2014-07-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Nu rapporterar också Liverpool Echo att Sanchez närmar sig Arsenal!

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-fc-target-alexis-sanchez-7377764

Känns bra just nu men jag avvaktar min glädje tills det står på officiella hemsidan att han är klar för klubben.

Dom har bara nappat på "reports in Spain". Så inget nytt.
2014-07-06, 13:44
Bannlyst
Debuchy är ju ganska skadebenägen så om han kommer till Arsenal blir det väl antagligen att han spenderar mer tid i sjukstugan än på planen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in