2014-07-04, 09:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Uppenbarligen brister din läsförmåga så jag ger dig en chans att läsa mitt första inlägg en gång till.
Annars är det totalt lönlöst att fortsätta den här diskussionen för du snetolkar precis allt jag skriver och så otydlig är jag faktiskt inte.
Nej, du är tydlig med att du anser vita män som ett legitimt hatobjekt.

Läs gärna TheRulerofBethos judetest som han postat i den här tråden. Är det verkligen rimligt att att attackera vita män på det sätt som Romson gör? Äter inte svarta män kött? Flyger inga kvinnor till Bromma flygplats? Kör inte muslimer bil?
Visst går det att uttolka Romsons tal som allmän samhällskritik, men varför denna ständiga skuldbeläggning av vita män? Hur många vita män tror du har ens varit på Bromma flygplats?
10 %?
Hur många kör stadsjeep?
5%?
De flesta män sitter väl i en några år gammal kombi och kämpar som djur med att få ihop pusslet med att vara duktig yrkesman, god make och trygg fader. Och betalar skatt så att Romson och c: o faktiskt får betalt för att spy ut sin galla över den vite mannen.

Att samhället enbart skulle vara byggt efter den vite mannens norm är falskt och Romson är mycket väl medveten om det. Hon använder sig av denna hatretorik endast för att locka väljare från det andra hatpartiet, F!
Dessutom verkar hon förvirrad, jag misstänker att hon har lite problem med droger eller alkohol. Hon värmer för övrigt upp sin motorseglare med oljepanna.
Citera
2014-07-04, 10:46
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Uppenbarligen brister din läsförmåga så jag ger dig en chans att läsa mitt första inlägg en gång till.
Du hävdar ju bestämt att icke-vita och icke-heterosexuella inte har tillräkligt med makt i Sverige, jag svarade med att det faller sig lika naturligt som att vita inte har majoriteten av makten i Kina.
Vad vill du egentligen, fylla Sverige med homo/bisexuella och icke-vita invandrare så den vita CIS mannen går ner till en fjärdedel av Sveriges befolkning?

Citat:
Annars är det totalt lönlöst att fortsätta den här diskussionen för du snetolkar precis allt jag skriver och så otydlig är jag faktiskt inte.
Damage control, typiskt för en kulturmarxist när orimligheten i dennes resonemang avslöjas.
Citera
2014-07-04, 11:32
Medlem
Ett väldigt känslostyrt tal. Hennes hat mot den vite svenske heterosexuelle mannen tog överhanden, vilket ledde till logiska kullerbyttor.
Citera
2014-07-04, 11:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Helt givet att kampen just nu står mellan Fi och MP om dessa arga unga kvinnors röster. Det något förvånande dock med MPs agerande att totalt ignorera miljön (djur nämndes väl inte ens en gång i Åsas tal) och enbart säga att feminism är svaret på allas böner och kommer rädda miljön. Bara kvinnor får styra är att de i sig inte har någon mening att finnas till som parti längre.
Citera
2014-07-04, 16:40
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nej, du är tydlig med att du anser vita män som ett legitimt hatobjekt.
Herregud vad butthurt du är.
Det har jag aldrig skrivit så vänligen försök läsa mitt första inlägg en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Du hävdar ju bestämt att icke-vita och icke-heterosexuella inte har tillräkligt med makt i Sverige, jag svarade med att det faller sig lika naturligt som att vita inte har majoriteten av makten i Kina.
Vad vill du egentligen, fylla Sverige med homo/bisexuella och icke-vita invandrare så den vita CIS mannen går ner till en fjärdedel av Sveriges befolkning?

Damage control, typiskt för en kulturmarxist när orimligheten i dennes resonemang avslöjas.
Är du full, eller låtsas du bara?

Det enda jag någonsin har hävdat är att TS m.fl. lägger betoningen helt fel i den mening som ni alla tar åt er utav.

Hon hävdade att Sveriges befolkning inte består utav heterosexuella vita män- utav av människor.
Med det sagt så har ingen påstått att vita män inte är människor.
Utan hon placerade alla (oavsett sexuell läggning, religion, kön, politiska åsikter) under termen "människor".

Jag är den sista att kunna kallas vare sig marxist eller feminist.
Jag har dock såpass kunskap och intellekt att jag inte behöver sitta på ett forum och lipa över att en politiker har påstått att jag inte är en människa, för så är inte fallet.

Sitt och tröstät choklad och lyssna på Gudrun Schyman istället för HON har ordagrant sagt att män är djur.
DET kan ni sitta och lipa över.
Det vore åtminstone berättigat, men inte ens det lipar jag över.
Jag bryr mig inte hur andra uppfattar mig, jag vet själv vad jag är.
Citera
2014-07-04, 17:42
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Det har jag aldrig skrivit så vänligen försök läsa mitt första inlägg en gång till.

Det enda jag någonsin har hävdat är att TS m.fl. lägger betoningen helt fel i den mening som ni alla tar åt er utav.

Hon hävdade att Sveriges befolkning inte består utav heterosexuella vita män- utav av människor.
Utan hon placerade alla (oavsett sexuell läggning, religion, kön, politiska åsikter) under termen "människor".

Jag har dock såpass kunskap och intellekt att jag inte behöver sitta på ett forum och lipa över att en politiker har påstått att jag inte är en människa, för så är inte fallet.

Sitt och tröstät choklad och lyssna på Gudrun Schyman istället för HON har ordagrant sagt att män är djur.

Ständigt detta försök till shaming. Vad folk här gör är att påpeka att Romson är en rasist och en sexist, och detta på mycket goda grunder. Istället för att bemöta argumenten försöker man attackera personen bakom (som man inte vet något om dessutom). Att påpeka att en människa är rasist och/eller har otrevliga värderingar och/eller fel i sak är inte samma sak som att sitta och lipa. Vissa här (välj själv om du vill inkludera dig själv) verkar tro att man som man ska ha någon skyldighet att ta emot vilken skit som helst från politikerna utan att klaga och det är oerhört vanligt att vi ser folk här (välj själv om du vill inkludera dig själv) som struntar i argumenten och bara går in för att skjuta budbäraren. Det funkar inte här. Tror ingen här ens bryr sig om den här sortens försök till shaming.
Citera
2014-07-04, 18:45
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ok, jag argumenterar emot dig och är "butthurt"? Vet inte ens vad det betyder men antar att du tycker jag är känslig. Men gör som jag föreslog, läs TheRulerofBethos och hans judetest. Byt ut vita män i Romsons tal mot judar, eller för den delen mot lata korrupta greker, och ge dem istället skulden för allt ont. Klingar det fortfarande bra?
Citat:

Schyman har gjort mycket men hon har aldrig offentligt kallat män för djur. Dina försök att förminska dina meningsmotståndare är smått skrattretande, men inget ovanligt på FB. Du är ett mobboffer som trots dina försök till fysisk fostran genom kampsport inte ens skrämmer en mus. Men du kunde åtminstone försöka ha lite koll på vad du pratar om, det skulle möjligen kunna öka min respekt för dig något. Trots att det stinker bidragsberoende och parasit över dig.
Citera
2014-07-04, 23:50
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Schyman har gjort mycket men hon har aldrig offentligt kallat män för djur.
Nej, däremot har hon likställt svenska män med talibaner.
För oss med skarp erfarenhet av talibaner, kan man säga att man blir en smula irriterad.

Svenska män (och kvinnor)/soldater har gjort mer för jämställdhet och kvinnors rättigheter än Schyman, Romson och alla andra feminazister någonsin kan föreställa sig.

Schyman, Romson och alla andra manshatare gör inget annat än att gnälla och oemotsagda spy hat över oss - dock tillför de INGEN reell nytta.

Jag skulle gärna se dessa omsätta sina teorier i verkligheten i Afghanistan, Bosnien, Kosovo, Tchad, Liberia, Sudan, Mali och andra ställen vi andra faktiskt gör ett riktigt jobb med kvinnors rättigheter.
Citera
2014-07-05, 00:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tror ärligt de ångrar sig att de ställde upp Åsa Romson istället för Littorin. Han kan ju åtminstone föra sig. Åsa Romson är ju en katastrof inte då bara för oss icke MP:are utan också för partiet. Hon ser hur arg ut som helst och skyller allt på män, är hon dum i huvudet eller har talskrivaren gjort fel...?!
Citera
2014-07-05, 00:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Nej, däremot har hon likställt svenska män med talibaner.
För oss med skarp erfarenhet av talibaner, kan man säga att man blir en smula irriterad.

Svenska män (och kvinnor)/soldater har gjort mer för jämställdhet och kvinnors rättigheter än Schyman, Romson och alla andra feminazister någonsin kan föreställa sig.

Schyman, Romson och alla andra manshatare gör inget annat än att gnälla och oemotsagda spy hat över oss - dock tillför de INGEN reell nytta.

Jag skulle gärna se dessa omsätta sina teorier i verkligheten i Afghanistan, Bosnien, Kosovo, Tchad, Liberia, Sudan, Mali och andra ställen vi andra faktiskt gör ett riktigt jobb med kvinnors rättigheter.

Det är tyvärr ingen som är intresserad. Gjorde själv min utlandstjänst i Bosnien, och när jag kom hem var jag synnerligen besviken på hur gemene man går på politiska lismare som aldrig varit i närheten att riskera något viktigt.
Tyvärr tenderar människor att undvika vår syn på verkligheten, den är för dem skrämmande och svart, och det är mycket trevligare med lite ärtiga PK-budskap. Vänj dig, ingen vill höra hur verkligheten ser ut, de får dem att må dåligt
Citera
2014-07-05, 00:11
Medlem
DoubleWoods avatar
Åsa Romson ger intrycket av att ha en bakgrund som inte givit henne en positiv bild av manliga släktet, jag får intrycket att hon har borderline eller liknande.
Citera
2014-07-05, 00:34
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jasså det gör jag? För att du säger det eller har du några belägg för det?

För att jag säger det!

Citat:
Nu är det knappast bara fru Gudrun som likställer SD med både rasism och kvinnohat. Nämn en medial feminist eller en feministisk politiker, (SD-"feminister") undantaget givetvis) som inte påstått att SD'are är kvinnohatare och rasister. Det blir nog svårt för dig.

Du kan kalla dig feminist hur mycket du vill, så länge du röstar på SD kommer inte andra feminister att ta i dig med tång.

Du menar alla dessa som inte gitter bemöda sig att läsa Sverigedemokraternas partiprogram utan föredrar att inbilla sig en massa skit istället.

Citat:
En person som tillskriver sig en ideologi som hävdar patriarkat och världsomspännande kvinnoförtryck är knappast individualistisk.

Sverigedemokraterna har INTE patriarkat och kvinnoförtryck som ideologi. Det närmsta du kommer är att de vill förkorta tiden för abort under en graviditet men INTE på något vis förbjuda abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in