• 1
  • 2
2014-07-05, 14:17
Medlem
spoilers avatar
"En 30-årig man har gjort sig skyldig till nio fall av sexuellt ofredande, och ett fall av ofredande då han under mars och april i år bland annat visat sitt kön och onanerat för mestadels minderåriga flickor.

Händelserna har skett 
i tunnelbanevagnar i centrala Stockholm, där brotten gått till på liknande sätt: mannen har satt sig mitt emot en ensam flicka och har sedan dragit ner gylfen och tagit fram sitt könsorgan och onanerat. Mannen har även följt efter när de rest sig och gått för att fly undan från honom.

Vid ett tillfälle tryckte han sig mot en 15-årig flicka och fick utlösning på hennes byxor.

/.../

Tingsrätten dömer mannen till utvisning i fem år."

http://www.mitti.se/man-blottade-sig-i-t-banan/

Gränslöst beteende av statslös?
Citera
2014-07-05, 14:48
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En 30-årig man har gjort sig skyldig till nio fall av sexuellt ofredande, och ett fall av ofredande då han under mars och april i år bland annat visat sitt kön och onanerat för mestadels minderåriga flickor.

Händelserna har skett 
i tunnelbanevagnar i centrala Stockholm, där brotten gått till på liknande sätt: mannen har satt sig mitt emot en ensam flicka och har sedan dragit ner gylfen och tagit fram sitt könsorgan och onanerat. Mannen har även följt efter när de rest sig och gått för att fly undan från honom.

Vid ett tillfälle tryckte han sig mot en 15-årig flicka och fick utlösning på hennes byxor.

/.../

Tingsrätten dömer mannen till utvisning i fem år."

http://www.mitti.se/man-blottade-sig-i-t-banan/

Gränslöst beteende av statslös?

Skönt att bli av med ett avskräde till människa i 5 år. Frågan jag ställer mig är hur han kan utvisas för detta när så många av dessa invällare får stanna trots grövre brott?
Citera
2014-07-05, 14:56
Medlem
Dom beställd. Lägger upp den på måndag.
Citera
2014-07-05, 15:14
Medlem
Playams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
hur han kan utvisas för detta när så många av dessa invällare får stanna trots grövre brott?

Jag har funderat mycket på det där jag med, i andra fall när asylsökanden har begått våldtäkt, grov misshandel och till och med mord så har dom fått stanna i dom flesta fallen.

Kastar dom en tärning vid sånna här beslut?
Citera
2014-07-05, 15:35
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Ska vi gissa ursprungsland?

Jag tror det är en tysk civilingenjör!

Ser att du redan läst FUP:en.
Citera
2014-07-05, 16:11
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Jag har funderat mycket på det där jag med, i andra fall när asylsökanden har begått våldtäkt, grov misshandel och till och med mord så har dom fått stanna i dom flesta fallen.

Kastar dom en tärning vid sånna här beslut?

Helt ofattbart, kanske har en statslös nio liv och den här domen beseglade hans öde? Någon slags skev syn på att dom skulle bli rehabiliterade av svensk kriminalvård, vem vet..
Citera
2014-07-05, 16:36
Medlem
skreaaams avatar
"30-åringen nekar till brott och menar att han har problem med magen och att han ibland knäpper upp byxorna för att lätta på spänningarna i magen."
hahahahahaha, ja han råkar ju bara vara upphetsad då också inget fel med de
Citera
2014-07-05, 16:39
Medlem
länka alla tidningar som skriver om detta
Citera
2014-07-05, 17:01
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Varför bara 5 år. Livstids utvisning för blattar som begår brott i Sverige. Men det är väll rasistiskt förståss

Ja, men det är väl glasklart att det är rasistiskt! Om någon döms annorlunda i domstol på grund av att denne är "blatte" så är det ju typexempel på rasism - institutionaliserad sådan!
Citera
2014-07-05, 17:16
Medlem
musttomtes avatar
Utvisning för invandrare som begår brott i Sverige används alltid vid grövre brott. Försöker han söka hit igen så kommer det bli mycket svårt. Han har gjort sitt här och det är helt rätt.
Citera
2014-07-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Utvisning för invandrare som begår brott i Sverige används alltid vid grövre brott. Försöker han söka hit igen så kommer det bli mycket svårt. Han har gjort sitt här och det är helt rätt.
Det där är väl inte sant?
Han som stampade ihjäl en lurad sextonårig tjej som vart gravid, fick ju tack vare strafflängd, säkrat fortsatt uppehälle för sig och släkten, tack vare denna ärorika handling, eller minns jag fel?
Citera
2014-07-05, 17:32
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Hade man uppmärksammat detta till närmaste manlig person hade han fått skopa upp tänderna från perrongen.
De flesta män tänker sig för, särskilt om det är en svensk man. För att misshandla en kulturberikare på offentlig plats är djävligt farligt. Risken att polisen tar med dig istället för kulturberikaren är överhängande när tjejen som ofredats avvikit från platsen. Snarare är det svensken som åker på hatbrott och får straffskärpning för oprovocerad misshandel.

Kan även tänka mig att en domstol skulle ha viss förståelse för kulturberikaren i fråga, det ingår i hans kultur att sprida sin säd till så många som möjligt. Sedan om det sker genom barnäktenskap, prostituerade, våldtäkt, snusk med mat eller sprut på kvinnliga passagerare än nog helt egalt.
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vad yrar du om?

Ibland blir inte ens utländska medborgare som döms för mord utvisade. Antingen för att domstolen anser att de har en nära koppling till Sverige (tex genom barn) eller för att en utdömd utvisning inte går att verkställa i praktiken.

Det här brottet hade antagligen inte lett till utvisning om mannen är här pga asylskäl eller har PUT. Han är antagligen här som sk "papperslös", dvs illegal invandrare utan asylskäl.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-07-05 kl. 17:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in