2014-07-05, 16:18
  #81241
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är många i Boden som var i närheten av området dagarna efter, men det var få som var där en timme efter att hon försvann.
De som bor och de som har föräldrahem i närheten hade goda skäl att vara i närheten. Finns det något som talar för att KJ var i ödehusets omedelbara närhet en timme efter försvinnandet, när det nu var, och vad skulle han där att göra i så fall?
Citera
2014-07-05, 16:20
  #81242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ska man fråga Uno så fanns de kvar.
Är det sant, markerade verkligen Uno på listen?
Citera
2014-07-05, 16:21
  #81243
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Mitt citat är inte ordagrant, men betydelsen är densamma. Det var samtalet till kommisarien dagen innan han greps.
I telefonsamtalet två dagar innan han greps sa han att han vet att polisen misstänker honom, men han sa inte att han har letat i ödehuset. Han sa, enligt PM på sid 1522:
Citat:
Han lämnade samma uppgifter till mig och det han sade var att det gula huset hade varit öppet i ett flertal år och att han vid ett tidigare tillfälle själv även skulle ha påtalat det för någon skyddsvakt.
Citera
2014-07-05, 16:24
  #81244
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Är det sant, markerade verkligen Uno på listen?
Nej, han markerade i bagageutrymmet.
Citera
2014-07-05, 16:27
  #81245
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
"Jag har redan sökt igenom ödehuset tidigare, jag vet att ni misstänker mig".

Han var fortfarande den 23:e den sist "kända" person som sett VB i livet, det var helt rätt att ta in honom. De borde faktiskt ha gjort det minst 10 dagar innan.

Jag har uppfattningen att KJ är oskyldig till detta brott. Hans speciella personlighet väcker hos många både osäkerhet och misstänksamhet.
Min bedömning är att även åklagarna har tolkat både reaktioner och uttalanden från hans sida helt felaktigt eftersom de utgår ifrån en normativ mall.

Från min sida sett kan en viktig ledtråd till alt gm finnas i just det faktum att KJ besökt huset innan fynden hittades och även meddelat omgivningen detta. Jag tror att någon har haft för avsikt att sätta dit honom helt enkelt. Däremot är jag tveksam till en ev plantering.

För den som anser honom skyldig kan jag mycket väl förstå om resonemanget kring huset förefaller vara långsökt.
Citera
2014-07-05, 16:30
  #81246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han markerade i bagageutrymmet.
Det är om listen jag skriver eftersom flera har påpekat att Unos uteblivna markering tyder på att det blodet kom från en levande VB. Men jag tror utan att veta bestämt att en Bluestarbesprutning över blodfläckarna kan påverka doftmolekylerna på så sätt att de försvagas/förstörs/förändras. Det är väl ingen orimlig tanke och om det är så så har Unos uteblivna markering ingen betydelse för om blodfläckarna på listen kom från en levande eller död VB
__________________
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-05 kl. 16:34.
Citera
2014-07-05, 16:37
  #81247
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har uppfattningen att KJ är oskyldig till detta brott. Hans speciella personlighet väcker hos många både osäkerhet och misstänksamhet.
Min bedömning är att även åklagarna har tolkat både reaktioner och uttalanden från hans sida helt felaktigt eftersom de utgår ifrån en normativ mall.

Från min sida sett kan en viktig ledtråd till alt gm finnas i just det faktum att KJ besökt huset innan fynden hittades och även meddelat omgivningen detta. Jag tror att någon har haft för avsikt att sätta dit honom helt enkelt. Däremot är jag tveksam till en ev plantering.

För den som anser honom skyldig kan jag mycket väl förstå om resonemanget kring huset förefaller vara långsökt.

Är säker på både KJ och alla hans soft aif gun polare, kände till huset redan. Då dom kört krig alldeles i närheten, flertal gånger. Är ingen som vill bli förknippad med huset i utredningen, av förståeliga själ. Personen som åkte till ödehuset, kände till ödehuset såklart. Och vad jag hört, är det inte många i boden som känner till det stället.
Citera
2014-07-05, 16:44
  #81248
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det är om listen jag skriver eftersom flera har påpekat att Unos uteblivna markering tyder på att det blodet kom från en levande VB. Men jag tror utan att veta bestämt att en Bluestarbesprutning över blodfläckarna kan påverka doftmolekylerna på så sätt att de försvagas/förstörs/förändras. Det är väl ingen orimlig tanke och om det är så så har Unos uteblivna markering ingen betydelse för om blodfläckarna på listen kom från en levande eller död VB
Uno hoppade över listen och letade där han blivit kommenderad att leta, dvs i bagageutrymmet.
Citera
2014-07-05, 16:44
  #81249
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är säker på både KJ och alla hans soft aif gun polare, kände till huset redan. Då dom kört krig alldeles i närheten, flertal gånger. Är ingen som vill bli förknippad med huset i utredningen, av förståeliga själ. Personen som åkte till ödehuset, kände till ödehuset såklart. Och vad jag hört, är det inte många i boden som känner till det stället.

Alltså kan det vara någon i KJ´s närhet, någon som kände till huset sedan tidigare, som har placerat ut fynden.
Citera
2014-07-05, 16:47
  #81250
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är säker på både KJ och alla hans soft aif gun polare, kände till huset redan. Då dom kört krig alldeles i närheten, flertal gånger. Är ingen som vill bli förknippad med huset i utredningen, av förståeliga själ. Personen som åkte till ödehuset, kände till ödehuset såklart. Och vad jag hört, är det inte många i boden som känner till det stället.
Hur har du hört det? Är det någon som har gått omkring och sagt att det inte är många i Boden som känner till stället? Är det någon som har gjort en enkät? Hur kommer en sådan uppgift fram öht?
Citera
2014-07-05, 16:53
  #81251
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur har du hört det? Är det någon som har gått omkring och sagt att det inte är många i Boden som känner till stället? Är det någon som har gjort en enkät? Hur kommer en sådan uppgift fram öht?

Rykten kallas det, du kan ju testa bosätta dig själv i Boden. Boden är ett litet samhälle där alla känner alla i princip. Du tror inte väldigt många snackar om det i Boden?

-Vi pratar om en håla som varit död i princip över 100år.
__________________
Senast redigerad av henkess 2014-07-05 kl. 16:55.
Citera
2014-07-05, 16:55
  #81252
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är säker på både KJ och alla hans soft aif gun polare, kände till huset redan. Då dom kört krig alldeles i närheten, flertal gånger. Är ingen som vill bli förknippad med huset i utredningen, av förståeliga själ. Personen som åkte till ödehuset, kände till ödehuset såklart. Och vad jag hört, är det inte många i boden som känner till det stället.

Driver du med oss

Hörde själv av en person i trakten som frågat runt både bland media och folk i allmänhet och överlag verkar folk anse att KJ är oskyldig eller att bevisen är alldeles för få.

Några tror att mordet med stor sannolikhet har skett på en sushi restaurang som dagen efter målats om och transport i bil som en man i Uppsala nu kör omkring i.
(någon borde skicka en flaska bluestar till han)

Och de som är helt övertygade om KJs skuld de förklarar det på följande sett:
- Han har styckat sin hund.
- Han letade efter henne.
- Grannarna hörde när han dödade henne.
- Blodet i bagaget.
- Hennes mobil blev förstörd i hans lägenhet.
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-05 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in