2014-07-05, 15:51
Medlem
Det har av flera framförts att blodet från VB på listen måste komma från VB när hon levde eftersom Uno inte markerade för blodet. Jag har tittat på videon med Uno när han söker igenom bagageutrymmet och kollade samtidigt listen som syns när luckan är öppen. Jag kan då inte se spår av den Bluestarvätska som sprutades över blodbesudlingen på listen. Kan det vara så enkelt att listen blivit rengjord innan Unos sökning sker? I så fall har ju doftmolekylerna försvunnit och det innebär i så fall man inte kan hävda att Unos uteblivna markering tyder på att VB:s blod kom dit från en levande VB. Bluestarbesprutningen över besudlingen kan också ha förstört/försvagat/påverkat doftmolekylerna. Är det en helt orimlig tanke?
Citera
2014-07-05, 15:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Robbin?
Du menar minibergs kompis Robin?

Jag syftar på soft air gun krigaren Robin
Citera
2014-07-05, 15:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, eller någon av Bodens andra otaliga asiater eller någon som var i Boden på besök. Hon var enligt vittnet inte lik VB, men helt plötsligt när hon fick se VB i svarta kläder så var det mer likt, kläderna alltså.

Det betyder massor att han var den sista kända som såg henne, tillsammans med blodet i bilen och att han var ute och åkte i området där hon hittades samma kväll.

Massor, jag tänker inte återupprepa dessa därför att det finns flera listor i tråden som tar upp dessa saker.
Det var sällsynt med promenerande unga damer på den vägen vid den tiden, sa vittnet. Hon kände inte igen VB från studentfotot, men från andra, och det är inte konstigt, hon ser ju inte likadan ut.

Fortfarande betyder det inget att han var den siste som medgav att han såg henne. Hon levde när hon lämnade bostaden.

Nej, det fanns inget den 23 maj som motiverade att KJ plockades in mer än någon annan.
Citera
2014-07-05, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det har av flera framförts att blodet från VB på listen måste komma från VB när hon levde eftersom Uno inte markerade för blodet. Jag har tittat på videon med Uno när han söker igenom bagageutrymmet och kollade samtidigt listen som syns när luckan är öppen. Jag kan då inte se spår av den Bluestarvätska som sprutades över blodbesudlingen på listen. Kan det vara så enkelt att listen blivit rengjord innan Unos sökning sker? I så fall har ju doftmolekylerna försvunnit och det innebär i så fall man inte kan hävda att Unos uteblivna markering tyder på att VB:s blod kom dit från en levande VB. Bluestarbesprutningen över besudlingen kan också ha förstört/försvagat/påverkat doftmolekylerna. Är det en helt orimlig tanke?
Bluestar syns inte efter några minuter. Det gick nästan två månader mellan Bluestar och Uno.
Citera
2014-07-05, 15:59
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag syftar på soft air gun krigaren Robin

Ja då är det samma.
Citera
2014-07-05, 16:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var sällsynt med promenerande unga damer på den vägen vid den tiden, sa vittnet. Hon kände inte igen VB från studentfotot, men från andra, och det är inte konstigt, hon ser ju inte likadan ut.

Fortfarande betyder det inget att han var den siste som medgav att han såg henne. Hon levde när hon lämnade bostaden.

Nej, det fanns inget den 23 maj som motiverade att KJ plockades in mer än någon annan.

"Jag har redan sökt igenom ödehuset tidigare, jag vet att ni misstänker mig".

Han var fortfarande den 23:e den sist "kända" person som sett VB i livet, det var helt rätt att ta in honom. De borde faktiskt ha gjort det minst 10 dagar innan.
Citera
2014-07-05, 16:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
MB var i närheten av området 6/5 efter sitt 12H personalmöte i Kalix

Flertalet korpar sågs cirkulera i närheten av väg E4, mellan Töre och Kalix, den 6 maj. Sattes tidigt i samband med VB´s försvinnande.
Citera
2014-07-05, 16:09
Medlem
Citat:
Bluestar syns inte efter några minuter. Det gick nästan två månader mellan Bluestar och Uno.
OK, då är jag med. Men hur är det med doftmolekylerna? Kan inte de förstöras/förändras/påverkas om man täcker över blodfläckarna med Bluestar? Rimligen borde de i alla fall försvagas tycker man.
Citera
2014-07-05, 16:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
"Jag har redan sökt igenom ödehuset tidigare, jag vet att ni misstänker mig".

Han var fortfarande den 23:e den sist "kända" person som sett VB i livet, det var helt rätt att ta in honom. De borde faktiskt ha gjort det minst 10 dagar innan.
Jag hittar inte ditt citat. Den första delen finns i annat format i förhör 23 maj, andra delen är återgivet från ett telefonsamtal med IB 21 maj. Att KJ sökt genom ödehuset när han letade efter VB är inte konstigt, inte heller att han vet att han är misstänkt.

Mesta spaningen skedde på en annan man, vilket talar för att han var mer misstänkt, även om graden inte gick upp till skälig misstanke. Det var spaningschefen själv som tog initiativ till byte till KJ, mannen var tydligen inte tillräckligt spännande. Men spaningen på KJ gav inget heller.

Det fanns inget den 23 maj som gjorde KJ mer misstänkt än någon annan än att han är en knäppskalle.
Citera
2014-07-05, 16:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
OK, då är jag med. Men hur är det med doftmolekylerna? Kan inte de förstöras/förändras/påverkas om man täcker över blodfläckarna med Bluestar? Rimligen borde de i alla fall försvagas tycker man.
Ska man fråga Uno så fanns de kvar.
Citera
2014-07-05, 16:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
MB var i närheten av området 6/5 efter sitt 12H personalmöte i Kalix

Det är många i Boden som var i närheten av området dagarna efter, men det var få som var där en timme efter att hon försvann.
Citera
2014-07-05, 16:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag hittar inte ditt citat. Den första delen finns i annat format i förhör 23 maj, andra delen är återgivet från ett telefonsamtal med IB 21 maj. Att KJ sökt genom ödehuset när han letade efter VB är inte konstigt, inte heller att han vet att han är misstänkt.

Mesta spaningen skedde på en annan man, vilket talar för att han var mer misstänkt, även om graden inte gick upp till skälig misstanke. Det var spaningschefen själv som tog initiativ till byte till KJ, mannen var tydligen inte tillräckligt spännande. Men spaningen på KJ gav inget heller.

Det fanns inget den 23 maj som gjorde KJ mer misstänkt än någon annan än att han är en knäppskalle.

Mitt citat är inte ordagrant, men betydelsen är densamma. Det var samtalet till kommisarien dagen innan han greps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in