Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
De flesta är skilt från alla ... och vilken etnicitet man har grundar sig inte i vilken religion man tillhör - däremot är de allra flesta muslimer både i och utanför Sverige inte svenskar.
Har du verkligen belägg för det?
Om en muslim känner sig svensk, genom att genuint uppskatta Sverige, hur kan du enbart gissa men ändå hänvisa till sketna enkäter?!
Det täcker ju ingenting.
En massa preocessande av maskinellt formulerade frågor brukar också vara misvisande i folks känslor, jag tycker du på riktigt blandar ihop din tolkningsiver och den lite välkända förmyndarviljan.
Mulsimen liksom protestanten befinner sig i ett land, där vares sig jag eller anann tolkar vederbörandes känslor, när muslimen börjar ta till sig att för att kunna tolka i Sverige, då är det svenska språket, inte arabiska.. som gäller : det är ett av betydligt fler markörer över vad som får främlingen att växa : tvärt emot att du langar fram en statistik som så ofta är rubbad i grunden.
Dvs politiskt anfäktad och mer än ofta ovetenskapligt insinuerad,.
Det är känsligt att som du ge sig på degradering av andra människors status, det är med annan TERM = rasistisk tendens.. du försöker skap invandrare av icke-invandrare och jag ser det som ett brott i resonemanget.
Att stå på svensk mark med svenskt personnummer, är en bit av svenskheten, inte i att gilla el. inte gilla hund elelr fågel på tallriken.
Att hävda att man absolut inte kan äta icke-halalslaktad ko, är förstås att inte vilja acceptera svensk kosthållning.
Judar är också olika inbördes, de ville sätta NORM och lyckades dock i harmoni med kristendom och ateism, dock är muslimer som kommer oftare traumatiserade och har inte alla kommit i närkontakt med icke-rasistiska kungligheter, där är en sak som kan blåsa upp känslan av "nu är jag svensk".
Det är du väl när du bryr dig om svensk historia, ja... du kan veta mycket om det, jag säger inte att du inget vet, tvärtom, så är den som accepterar arrangemangen och med tiden komemr att vilja engagera sig, svensk - du hittar många tusentals svennar som hatar sitt land. Så att gilla/inte gilla Sverige har noll med svenskhet att göra.
Finnar, älskar Sverige, men blev aldrig så omtuyckta man tycker de borde ha blivit, omedelbart marginalisrade som knivskärare... ändå är de mer sv enskar än många svenskar är, i givmildheten, i viljan att jobba för landet, men också rätt att kritisera - många svenska rhar oerhörda problem att fatta att slavsamhället upphörde och att USA! inte Sverige... hade rättigheter att implementera slavretorik, du är lite vilsen lite då o då micro.
eller, du tycker annorlunda - en rätt man har när man är svensk, och också kammar hem potten oavsett hur nazistiskt man drar juridiken.
Juridik...... där hittar du lagboken och därför står EU som part, för alltid.. för alla kommande äventyrligheter som drabbat detta land bestående av övervintrade nassar.