2014-07-04, 13:21
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Just himmelsdorf med den vagnen och om någon tar hill är ju underbar. Speciellt när man ska ta hill eftersom du kan stå i skydd och lobba över skott efter skott. Brukar ligga på ca 1500 skada innan vi ens tagit hill, och då börjar det roliga.
Men att sologrinda 212A är som att skära sig armen med en osthyvel, om och om igen.
haha just skottet över kyrkan var så nice, TD trodde han var säker där, och så blir han one shottad :P

212a, den efter SU-14-2 ?

som s51 fast lite bättre accuracy, men jag vill inte ha den ryska tier 10 TD ändå, skjuter i så låg bana
men conqueror gun carrier verkar kul, har en hög båge som fv304, självklart inte så extrem, men skjuter högst av alla tier 10 arty och kan lägga skott bakom många skydd
Citera
2014-07-04, 14:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hur möter du 9or i en FV304? Kör du dåliga plutoner?

Ryska 9an har samma kanon som tier7 och jag har behållt min S-51 eftersom att oneshotta saker i tier5-9 aldrig blir tråkigt. 10an är en lite annorlunda tank tydligen, som offrar splash och damage för en betydligt högre träffsäkerhet och är en rätt bra sniper.

Amerikanska trädet innehåller den bästa tier9 arty, M53/55, som ibland även används i CW på NA. Jag spelar ibland med en kille som nästan bara kör arty och han har 2000 matcher i den och en 6 skills crew. Den bästa tier8 arty finns även i amerikanska med M40/43. Jag har själv en T92a, men amerikanska SPG-trädet var det första jag gick igenom, så mina stats där suger.

tank-compare.com har traverse för alla tanks, så kolla där.

Tack för tipset, och ja på din fråga om plutoner. Jag har inga problem att köra min FV304 om dom andra kör 8-9 just nu. Ska börja klättra i det trädet för Gun Carriern då den funkar bra i vissa CW matcher, men har minst brådska med den. I våra CW's är det oftast ryska 10 som används, ibland någon gun carrier och ibland någon T92 men mest ryskt och därför jobbar jag upp den först.

Är det Turret Traverse man tittar på? Skulle ju vilja ha bilder på varje tia så man ser den där triangeln man kan skjuta inom. :/

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
haha just skottet över kyrkan var så nice, TD trodde han var säker där, och så blir han one shottad :P

212a, den efter SU-14-2 ?

som s51 fast lite bättre accuracy, men jag vill inte ha den ryska tier 10 TD ändå, skjuter i så låg bana
men conqueror gun carrier verkar kul, har en hög båge som fv304, självklart inte så extrem, men skjuter högst av alla tier 10 arty och kan lägga skott bakom många skydd

japp, den efter SU-14-2. Jo jag vill också ha Gun Carrier pga dess bana, är väl T92 som är närmast av dom?
Senast redigerad av Salorm 2014-07-04 kl. 14:16.
Citera
2014-07-04, 15:04
Medlem
Det fick mig att skratta när jag såg WoT facebook update idag:

https://www.flickr.com/photos/euwargamingcommunity/14370794638/in/set-72157645517452563
Gruppbild på 40%-tomater

Men i alla fall, lite bilder från WoT träff på Tank Museum i Bovington, England(som jag tänker besöka nån gång innan jag dör).

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/community/tankfest-recap-2014/
https://www.flickr.com/photos/euwargamingcommunity/sets/72157645517452563/

Gillar dessa bilderna:
Hetzer
Tiger 1
Citera
2014-07-04, 16:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tex franska tier7 har en reload på 30s vilket innebär att var 30s gör du 300-400 i damage på en heavy om du träffar. Låter det som kul?
Tror det är tiger gw p som jag fick wn8 1000+ med bara drygt 1000 skada o.O nåt såntdär löjligt och den är så slö så det är knappt lönt att köra ur spawn ens.
Citera
2014-07-04, 19:35
Medlem
liddens avatar
Fick precis min första "mark of excellence"
Det var i WZ-132.

Jag blev också klar med mina 50 fotbollssegrar idag. Det tog 90 matcher.
Citera
2014-07-04, 21:56
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tack för tipset, och ja på din fråga om plutoner. Jag har inga problem att köra min FV304 om dom andra kör 8-9 just nu. Ska börja klättra i det trädet för Gun Carriern då den funkar bra i vissa CW matcher, men har minst brådska med den. I våra CW's är det oftast ryska 10 som används, ibland någon gun carrier och ibland någon T92 men mest ryskt och därför jobbar jag upp den först.

Är det Turret Traverse man tittar på? Skulle ju vilja ha bilder på varje tia så man ser den där triangeln man kan skjuta inom. :/

Jepp, turret traverse visar hur mycket du kan röra kanonen utan att tanken rör sig. Jag förutsätter att du vet att X låser tracks i arty view.

Min arty vän spelar sin Obj261 en hel del och det är väl den tier10 arty som nerfades minst. M53/55 anses för övrigt vara bättre än T92, främst eftersom den har en massiv turret traverse samt bra splash, acc och damage. Gun carrier verkar vara populär pga granatbanan, men det brittiska trädet ska vara rätt hemskt där Tier7 anses vara speciellt hemsk att grinda igenom.
Citera
2014-07-04, 21:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
men det brittiska trädet ska vara rätt hemskt där Tier7 anses vara speciellt hemsk att grinda igenom.
Fundera på inatt om den verkligen är så hemsk eller om den upplevs som hemsk pga fv304, helt annan spelstil.
Citera
2014-07-04, 22:02
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fundera på inatt om den verkligen är så hemsk eller om den upplevs som hemsk pga fv304.

Folk som grindat igenom den föredrar kanonen från FV304 framför top gun eftersom den har en bättre bana, där den bästa kanonen har en väldigt låg arc. Skadan är också på samma nivå som fransk arty. Enda roliga är att den kör snabbare baklänges än framåt.
Min artyvän kallar den "a piece of shit" och han spelar alla artylines.
Citera
2014-07-04, 22:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jepp, turret traverse visar hur mycket du kan röra kanonen utan att tanken rör sig. Jag förutsätter att du vet att X låser tracks i arty view.

Min arty vän spelar sin Obj261 en hel del och det är väl den tier10 arty som nerfades minst. M53/55 anses för övrigt vara bättre än T92, främst eftersom den har en massiv turret traverse samt bra splash, acc och damage. Gun carrier verkar vara populär pga granatbanan, men det brittiska trädet ska vara rätt hemskt där Tier7 anses vara speciellt hemsk att grinda igenom.

Jo, jag fattar X.
Är inte riktigt det jag menar, men jag ville se om det finns någon sida som grafiskt visar den lilla triangeln på alla arties så man kan se mer exakt.
Citera
2014-07-05, 08:43
Medlem
Jag har ju vid ett flertal tillfällen lagt ut/skrivit till folk mitt nick här för att locka till mig vettiga (....) spelare att plutona med.

När man börjar lira brukar man oftast chatta lite. En ganska så orevelant fråga som ställs är hur gammal är du?

...tre från fb har svarat att de är 14. Vilket också bör stämma medtanke på stavfel, sättet att utrycka sig på i text.

Nu är ju inte alla dessa dåliga spelare, inte det jag är ute efter, utan det faktum att det hänger många såpass unga här på fb. ("oj vad hade du förväntat dig" - inlägg är ointressanta, dataspel drar ju som bekant till sig ungar, men jag är lite häpen över att man inte direkt tänker sig för haha)

Men frukta icke, så länge ni sköter er i spelet.....
Citera
2014-07-05, 09:40
Medlem
Ron Burgundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5A6ADC
Jag har ju vid ett flertal tillfällen lagt ut/skrivit till folk mitt nick här för att locka till mig vettiga (....) spelare att plutona med.

När man börjar lira brukar man oftast chatta lite. En ganska så orevelant fråga som ställs är hur gammal är du?

...tre från fb har svarat att de är 14. Vilket också bör stämma medtanke på stavfel, sättet att utrycka sig på i text.

Nu är ju inte alla dessa dåliga spelare, inte det jag är ute efter, utan det faktum att det hänger många såpass unga här på fb. ("oj vad hade du förväntat dig" - inlägg är ointressanta, dataspel drar ju som bekant till sig ungar, men jag är lite häpen över att man inte direkt tänker sig för haha)

Men frukta icke, så länge ni sköter er i spelet.....
Blir ju bara ännu roligare att se när spelare kallar andra spelare idioter, noobs och allt möjligt, när man vet att det är finniga fjortisar som sitter på pojkrummet och får spela en stund efter att hemläxan är gjord...
Citera
2014-07-05, 13:33
Medlem
different_trips avatar
Hallå.

Har bestämt mig för att skaffa en Rhm jag också, egentligen p.g.a. camon och traverse. Håller på med rysk Obj.268-linjen vilken är bra men bössorna är inte så träffsäkra.

Jag har hört att linjen är ett "rent helvete" att köra, så jag undrar vilka tanks och moduler ni hade valt att hoppa över. Ska man köra brödrosten (tier 5-6) och free-xpa sig till en fullt uppgraderar Sturer Emil (tier 7)? Eller kanske tvärt om - så snabbt som möjligt till tier 7 och köra den stock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in